برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 18 خرداد 1403
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

واردات فرش ماشینی در کشور آسیب جدی به فرش دستباف وارد کرده است

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، و کشاورزی ایران گفت:واردات فرش ماشینی در کشور آسیب جدی به فرش دستباف وارد کرده است.

  به گزارش حمیّت نیوز(حمنا) به نقل ازستاد خبری هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم ، پیام باقری همراه با جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قم، با حضور در نمایشگاه بین المللی استان، از نزدیک در جریان تحولات فرش دستباف استان و مشکلات فعالان این هنر صنعت قرار گرفت.
وی در حاشیه این بازدید با اشاره به مشکلات پیش روی صادرات فرش دستباف اظهار کرد: اتاق بازرگانی تلاش می کند مشکلاتی که برگشت ارز حاصل از صادرات برای صادرات این محصول ارزآور ایجاد کرده است هرچه سریع‌تر مرتفع شود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، و کشاورزی ایران با تاکید بر ظرافت و ظرفیت های این هنر صنعت گفت: در مسیر تولید یک فرش دستباف نکات فنی بسیار زیادی وجود دارد تا محصول نهایی بسیار خاص و ویژه، تولید می‌شود و رعایت کردن این نکات فنی باعث می‌شود تا این تولید هنری در کشور ارزآوری بسیار بالایی داشته باشد.
باقری همچنین با بیان اینکه واردات فرش ماشینی در کشور آسیب جدی به فرش دستباف وارد کرده است، بر لزوم حمایت حداکثری مسولان از رشد تولید این محصول تاکید کرد و افزود: تعرفه بالای ابریشم در کشور ما موجب بالا رفتن قیمت تمام شده تولیدات فرش دستباف شده است که امیدواریم با پیگیری‌های جدی تولید کنندگان و همچنین تلاش‌های کمیسیون فرش در اتاق بازرگانی ایران این مسئله نیز رفع شود.
وی بیان کرد: شناسنامه‌دار شدن فرش‌های دستباف یکی از نکات پررنگی بود که در این نمایشگاه مشاهده شد و این نشان می‌دهد تلاش‌های تولید کنندگان فرش دستباف در سراسر کشور با راهبردهای مرکز ملی فرش ایران در سال‌های اخیر موفق عمل کرده است.
وی همچنین از غرفه کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق قم در این نمایشگاه بازدید کرد.

تاریخ: 1402/9/16
موضوع: استانها
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

دیدار مردمی سید محمد آقامیری استاندار قم در مسجد صاحب الزمان (عج) خیابان شهید روحانی 

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سید محمد آقامیری استاندار قم در ادامه برای دیدار های چهره به چهره خود با مردم ، با حضور در مسجد صاحب الزمان (عج) خیابان شهید روحانی، در جمع ...

۳۵ عضو شبکه شیطان پرستی در دزفول دستگیر شدند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سرهنگ روح اله یاری زاده اظهار کرد: گزارشی مبنی بر گردهمایی شبکه شیطان پرستی به فرماندهی انتظامی دزفول واصل شد که با سرعت صحت سنجی و ...

تقدیر وزیر صنعت، معدن و تجارت از رئیس اتاق اصناف استان قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف استان قم، دکتر علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم طی نامه ای از اقدامات امیر پوریزدی رییس اتاق ...

سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست دکتر آقامیری استاندار قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ در این جلسه برنامه عملیاتی تحقق فرمان سال 1403 (جهش تولید با مشارکت مردم) تصویب شد.  هدف گذاری متغیر های اقتصادی استان، پیش بینی منابع مورد ...