برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
پنج شنبه 29 شهریور 1403
مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور

نباید همه مشکلات را به تحریم ها ربط دهیم/ عزم دولت و وزارت خارجه برای رفع تحریم ها

مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور  با بیان اینکه نباید همه مشکلات را به تحریم ها ربط دهیم گفت: هم در دولت و هم وزارت خارجه برای رفع و دور زدن تحریم ها برنامه های مختلفی عملیاتی می شود.

به گزارش حمیّت نیوز(حمنا) به نقل از ستاد خبری هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم عبدالله سهرابی مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با بیان اینکه در نمایشگاه فرش مجموعه ای از دستاوردهای صنعت فرش به نمایش گذاشته شده است عنوان کرد: در این نمایشگاه آثار و فرش هایی فاخر در شان ایران اسلامی به خصوص قم به عنوان پایتخت جهان تشیع به نمایش گذاشته شده است.
وی گفت: اگر یک نگاه کارشناسانه و تخصصی در مورد فرش به خصوص حوزه صادرات داشته باشیم می بینیم که دشمن پتانسیل های ایران اسلامی را به خوبی شناخته است و در کنار تحریم ها،به موضوع ایجاد موانع صادراتی نیز روی آورده است.
مشاور وزیر خارجه افزود: متاسفانه در مقاطعی غفلت هایی صورت گرفته و همین امر سبب شده برخی کشورها نه به عنوان رقیب، بلکه آثار و تولیدات ایرانی سوء استفاده کنند.
وی با بیان اینکه هنرصنعت فرش ایرانی همواره در جهان زبانزد بوده است تصریح کرد: در زمینه فرش استانهایی همچون کاشان،تبریز و... فعالیت دارند ولی فرش قم یک شهرت جهانی دارد.

وی در ادامه در خصوص تحریم های صورت گرفته در خصوص فرش گفت: اینکه همه مشکلات را به تحریم ها ربط دهیم و دست روی دست بگذاریم اصلا منطقی نیست، به عنوان مثال در ایام کرونا تحریم هایی صورت گرفت، ولی با ابتکار های مختلف از این تحریم ها عبور کردیم.
وی تصریح کرد: هم دولت و هم وزارت خارجه برای رفع و دور زدن تحریم ها برنامه های مختلفی عملیاتی می شود و نگاه اینگونه است باید از تحریم ها به عنوان یک فرصت استفاده شود.

 
تاریخ: 1402/9/18
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

بیستمین جشن مدیران تولید برگزارشد

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ بیستمین جشن مدیران تولید سینما به دبیری علی قائم مقامی و با اجرای شاهد احمدلو در هتل پارسیان استقلال تهران با حضور محمدرضا باهنر عضو ...

نگاهی به فیلم سینمایی شه سوار به بهانه اکران یکی دیگر از فیلم های جشنواره فیلم فجر ۴۲

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ بررسی فیلم سینمایی شه سوار که در چهل و دومین جشنواره فجر در بخش سودای سیمرغ حضور داشت و در آستانه اکران این فیلم همزمان در روز ملی سینما در سینماهای ...

مسیر آینده از تولید مشترک می‌گذرد/ پایان رویداد «پرتاب»

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، دومین روز از رویداد ارائه طرح مستند «پرتاب»، امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ...

روز ملی یوز ایرانی در خانه هنرمندان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ نه شهریور روز ملی یوز ایرانی نام گذاری شده است به همین مناسبت‌ مراسمی در خانه هنرمندان، سالن استاد شهناز با حضورهنرمندان و علاقمندان ...