برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
چهارشنبه 6 تیر 1403

ضروریات داشتن تصمیمی آگاهانه در انتخابات چیست؟

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات، گفت: افراد برای داشتن تصمیمی آگاهانه باید از مطالعه، تحقیق و رهنمودهای ولی فقیه جامعه بهره‌مند شوند.

به گزارش حمیت نیوز (حمنا)؛ رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری احمدرضا بسیج گفت: انتخابات در ایران از چند منظر دارای اهمیت است اولین مورد اینکه بر اساس آموزه‌های دینی انتخابات راهی برای این است که انسان در مسائل اجتماعی مشارکت داشته باشد و در حقیقت پرونده اجتماعی خود را بسازد.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری به این موضوع اشاره کرد که بر اساس آیات قرآن کریم زندگی انسان‌ها دارای دو جنبه فردی و اجتماعی است و افزود: یکی از راه‌هایی که افراد به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند مشارکت در انتخابات است.

وی ادامه داد: انتخابات راهی است برای شکوفایی استعدادهای مردم همچنین بروز و ظهور اختیاری که در مباحث فلسفی بحث بسیاری پیرامون آن وجود دارد بنابراین انتخابات به نوعی بیانگر ویژگی فطری انسان‌ها است که می‌توانند از اختیار خود به خوبی بهره‌مند شوند همچنین افراد می‌توانند با استفاده از قدرت اندیشه و تفکر خود به این موضوع برسند که به چه دلایلی و به چه افرادی رأی بدهند بنابراین به نوعی شکوفایی اندیشه نیز دست پیدا می‌کنند.

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران تجسم بخش مردم سالاری است

بسیج عنوان کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران تجسم بخش مردم سالاری است در حقیقت رأی مردم در هیچ کشوری از جهان مانند ایران اثرگذار نیست و این موضوع توسط افرادی که اهل تحقیق و مطالعه باشند و بر اساس کتب اندیشه سیاسی جهان البته صرف نظر از هجمه‌های تبلیغاتی کاملاً مشهود و قابل درک است.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بارها مشاهده شده افرادی مسئولیت‌های کشوری اعم از ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و روستا را برعهده گرفته‌اند که با نظام جمهوری اسلامی همراهی مطلوبی نداشتند و تنها به علت رأی مردم در این جایگاه قرار گرفته‌اند و این موضوع بیانگر اهمیت رأی مردم در کشور است.

وی تصریح کرد: امروزه به دلیل وجود مباحث سیاسی جهان همچنین موقعیتی که ایران پیدا کرده و در تیررس نگاه دوست و دشمن قرار دارد حضور در انتخابات می‌تواند یک پیام برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی ایران باشد و به دشمنان کشور این موضوع را انتقال دهد که ما همچنان حضور داریم و پشتیبان کشور و نظام خود هستیم همچنین برای دوستان این پیام وجود خواهد داشت که ما بر عهد و پیمان خود استوار هستیم.

 

 

 
تاریخ: 1402/10/25
موضوع: گزارش روز
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

فرمانده نیروی زمینی سپاه: تاکنون تنش آبی در ۷۰۰ روستا را رفع کرده‌ایم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی مجتمع روستایی کهنه‌جلگه در خراسان شمالی ...

طراحی بازی‌ با موضوع سبک زندگی اسلامی مقابله با توطئه‌های دشمن است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مصطفی ملایی در حاشیه رونمایی از بازی اندرویدی “عاشق باشی” با تأکید بر توجه به ایجاد سرگرمی‌های استاندارد و مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی ...

تحویل تعدادی از اسناد مسکن ملی به راه و شهرسازی قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ استاندار قم در جلسه شورای تامین مسکن با توضیح در مورد مسکن ملی بیان داشت:  این اسناد شامل ۵۴۲ سند از زمین‌های مسکن ملی شهرستان جعفرآباد ...

اختصاص رایگان سازه‌های تبلیغاتی به نامزدهای ریاست جمهوری

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از تسنیم آئین قرعه‌کشی اختصاص سازه‌های تبلیغاتی شهرداری تهران به نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز در سازمان ...