برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
چهارشنبه 6 تیر 1403
در ادامه حمایت‌های مالی از کسب‌وکارها ارائه شد

تسهیلات ۳ میلیارد تومانی «تیمچه» بانک صادرات ایران

بانک صادرات ایران برای مشتریان حقیقی و حقوقی، صاحبان مشاغل و کسب و کار که برای ادامه فعالیت خود نیاز به تامین و حمایت مالی دارند، اقدام به ارائه طرح تسهیلاتی «تیمچه» با حداقل سه ماه سپرده‌گذاری با پرداخت حداکثر تسهیلات به مبلغ ۳ میلیارد تومان کرده است.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ صاحبان کسب و کار در چندین دسته شامل مشاغل دانش بنیان، فرهنگیان، مشاغل خدماتی، مشاغل تولیدی و صنعتی، مشاغل تخصصی، کشاورزان، کارآفرینان و اصناف و اتحادیه ها جای گرفته اند. بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری طرح‌های تسهیلاتی متنوعی را برای صاحبان کسب‌وکار معرفی کرده اند.

بانک صادرات ایران با شناخت نیازهای جامعه هدف و شناسایی ظرفیت‌های موجود، اقدامات گسترده‌ای را در راستای حمایت مالی از تولیدکنندگان بخش‌های صنعتی و خصوصی و کسب‌وکارهای به انجام می‌رساند.

تامین سرمایه برای راه‌اندازی یک کسب و کار جدید یا اجرای طرح‌های توسعه‌ای، از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان اقتصادی است. انتخاب گزینه درست از میان راه‌های تامین سرمایه، می‌تواند باعث موفقیت یک طرح یا کسب و کار شود.

سال‌های اخیر، روزهای سخت تداوم کسب و کارها با توجه به تورم موجود و افزایش بحران‌های مالی و اقتصادی در ایران است. استفاده از سرمایه شخصی، اولین راهی است که برای تامین مالی کسب و کار به ذهن افراد می‌رسد. وقتی افراد از سرمایه شخصی کافی برخوردار نباشند، جذب سرمایه نیز کمی دشوار به نظر می‌رسد.

بسیاری از افراد مشکل اقتصادی را یکی از دلایل کنار کشیدن از ایده‌های راه‌اندازی یا ادامه کسب و کار خود می‌دانند. به همین دلیل تسهیلات بانکی به افرادی تعلق می‌گیرند که قصد بهتر‌شدن یا راه‌اندازی کسب‌وکار خود را دارند.

شاید در صنایع بالادست و مادر اندک سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد اما در صنایع پایین‌دست و کسب‌وکارهای خرد لزوم حمایت شبکه بانکی و مالی کشور احساس می‌شود. 

وام‌های بانکی از رایج‌ترین روش های تامین مالی کسب و کار محسوب می‌شوند. در واقع تجمیع منابع خرد افراد و هدایت آن‌ها به سمت فعالیت‌های مولد شرکت‌ها، از مهم‌ترین وظایف بانک‌ها محسوب می‌شود.

در همین راستا، بانک صادرات ایران پس از طرح «سنا» و با هدف تسهیل پرداخت تسهیلات کوتاه‌مدت برای صاحبان کسب و کار و مشاغل، طرح جدید تسهیلاتی «تیمچه» را به شعب خود ابلاغ کرد. 

براساس طرح جدید «تیمچه» بانک صادرات ایران مشتریان حقیقی و حقوقی، صاحبان مشاغل و کسب و کار می‌توانند با حداقل ۳ ماه سپرده‌گذاری در شعب بانک صادرات ایران، به میزان ۲۵۰ درصد معدل موجودی تسهیلات سه ماهه دریافت کنند.

صاحبان مشاغل و کسب و کار با افتتاح حساب یک میلیارد ریالی در شعب بانک صادرات ایران در قالب این طرح و در پایان ماه سوم، می‌توانند تسهیلات سه ماهه به میزان ۲۵۰ درصد معدل موجودی خود دریافت کنند.

براساس این گزارش، حداقل مبلغ سپرده‌گذاری در این طرح، یک میلیارد ریال است و حداقل تسهیلات دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و حداکثر تسهیلات ۳۰ میلیارد ریال در هر دوره تعیین و دامنه بازپرداخت این تسهیلات بین ۲ تا ۶ ماه به صورت یک‌جا در سررسید اعلام شده است.

از دیگر ویژگی‌های طرح تسهیلاتی ۳ میلیارد تومانی تیمچه بانک صادرات ایران این است که متقاضیان می‌توانند بلافاصله با تسویه در سررسید و نگاهداشت موجودی، به فواصل سه ماهه متوالی تا ۵۵۰ درصد میانگین سپرده خود، تسهیلات را تمدید کنند.

بر این اساس، در صورت حفظ موجودی در ماه ششم ضمن تسویه تسهیلات اول، می‌توانند به میزان ۳۵۰ درصد میانگین سپرده و در صورت ادامه سپرده‌گذاری و تسویه وام قبلی، در ماه‌های نهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۴۵۰ درصد و ۵۵۰ درصد میانگین موجودی حساب خود را در دوره‌های بازپرداخت سه ماهه، دریافت کنند.

 

تاریخ: 1402/10/26
موضوع: کسب و کار
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از اداره کل امور مالیاتی

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ در این دیدار حسین نیروبخش "مدیرکل امور مالیاتی استان" با ارائه گزارشی از وضعیت تحقق درآمدهای مالیاتی سه سال اخیر کشور ،استان و همچنین عوارض ...

مصوبات مهم هیات دولت برای حذف سختگیری های صدور مجوزهای کسب و کار

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت همه شهدای خدمت پرواز اردیبهشتی گفت: از همه مردم که هم ...

مشکلات و موانع پیش‌روی اصناف استان قم بررسی شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ نشست هم‌اندیشی رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌ها به همت اتاق اصناف استان قم برگزار ...

تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار درباره آمار بازار کار اعلام کرد که طبق آخرین آمار مرکز آمار، نرخ بیکاری در زمستان ۱۴۰۲ به کمترین ...