برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
امیرعبداللهیان در حاشیه اجلاس داووس:

یمنی‌ها از ایران دستوری نمی‌گیرند/ هیچ محذوریتی با کشوری در تأمین منافع ملی نداریم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سالانه داووس و در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت: یمنی‌ها از ایران هیچ فرمان و دستوری نمی‌گیرند.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ حسین امیرعبداللهیان در حاشیه اجلاس سالانه داووس و در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی اظهار کرد: یمنی‌ها از ایران هیچ فرمان و دستوری نمی‌گیرند.

وی افزود: آمریکا و جو بایدن نباید سرنوشت خود را به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گره بزنند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حمایت کامل واشنگتن از تل‌آویو ریشه اصلی ناامنی در منطقه است.

وی با تاکید بر آنکه امنیت دریای سرخ برای ایران حائز اهمیت است، افزود: تهران می‌خواهد آمریکا جنگ در غزه را متوقف کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با رد کمک ایران به جنبش انصارالله یمن گفت: مردم یمن و دیگر کشورهای منطقه که از مردم فلسطین دفاع می‌کنند طبق تجارب و منافع خود عمل می‌کنند و از ما فرمان و دستوری نمی‌گیرند. امنیت دریانوردی اهمیت فراوانی برای ما دارد؛ چرا که ما نفت صادر می‌کنیم و اگر در مجاورت ما ناامنی وجود داشته باشد، به سود ما نخواهد بود.

وی افزود: ما معتقدیم که هرگونه اقدام برای بی‌ثبات کردن منطقه ریشه در اسرائیل و نسل‌کشی آن در غزه دارد.

امیرعبداللهیان در زمینه موشک‌باران اماکن جاسوسان موساد و تروریست‌های داعش در سوریه و عراق نیز گفت: این اقدام در راستای مبارزه با تروریسم و دفاع مشروع بوده است.

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما در مورد تأمین منافع ملی خود هیچ محذوریتی با هیچ کشوری نداریم.

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در برنامه‌های اجلاس داووس و دیدارهای مختلف دوجانبه با همتایان و مقامات عالی کشورهای مختلف عصر دیروز وارد سوئیس شد.

امیرعبداللهیان علاوه بر مشارکت در برنامه‌های اجلاس، دیدارهای مختلف دوجانبه‌ای را با همتایان و مقامات عالی کشورهای مختلف شرکت‌کننده در اجلاس خواهد داشت که طی آن‌ها موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد (داووس) از پانزدهم تا نوزدهم ژانویه (بیست‌وپنجم تا بیست‌ونهم دی) با موضوع بازسازی اعتماد و با حضور سران و نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور در داووس سوئیس برگزار می‌شود.

 

منبع:ایمنا

 

 

 
تاریخ: 1402/10/27
موضوع: بین الملل
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

کره‌شمالی ۲۵۰ بالن زباله برای کره جنوبی فرستاد

 کره‌شمالی حدود ۲۵۰ بالن حامل زباله به سمت همسایه جنوبی فرستاد که برخی از آنها در سئول پایتخت کره‌جنوبی بر زمین نشست. به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از خبرگزاری ...

حمایت ایران از فرآیند سیاسی برای حل مساله سوریه به رهبری سوری‌ها

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)، متن سخنان امیرسعید ایروانی نماینده کشورمان در سازمان ملل در شورای امنیت درباره سوریه به شرح زیر است:    آقای رئیس، مردم سوریه همچنان ...

افشای درخواست آمریکا از تل‌آویو در مذاکرات با رژیم صهیونیستی درباره حزب‌الله

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره آخرین مذاکرات میان آمریکا و این رژیم درباره تحولات جنگ با حزب‌الله لبنان فاش کرد: «واشنگتن در ...

هشدار وزیر کشور فرانسه نسبت به احتمال خشونت و ناآرامی در این کشور

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ رویترز نوشت که در حالی که مبارزات انتخاباتی فرانسه وارد آخرین هفته پیش از دور نخست رای گیری می شود، ژرالد دارمانن گفت که این کشور ممکن است ...