برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 10 تیر 1403
سید محمد آقامیری؛

رتبه‌های اقتصادی قم باید ارتقا پیدا کند

استاندار قم برلزوم ارتقای رتبه‌های اقتصادی قم در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سید محمد آقامیری روز شنبه در کارگروه اشتغال استان بیان کرد: به هیچ عنوان نباید رتبه اقتصادی قم از ارقام عالی تنزل یابد. 

وی با اشاره به اینکه از مشکلات بزرگ استان، تناقض عجیب نرخ بیکاری هشت درصد و کمبود شدید نیروی کار در واحدهای صنعتی است،‌ گفت: درحال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی قم مشکلات گسترده‌ای در حوزه فقدان نیروی کار دارند ولی آمار هشت درصدی بیکاری نشان می‌دهد که مشکل حادی در این زمینه وجود دارد. 

وی با انتقاد شدید از نرخ‌های اقتصادی و اشتغالی استان در سطح ملی گفت: تمام شاخص‌های اقتصادی استان در حوزه سرمایه‌گذاری، اشتغال، درآمد و... باید بین اول تا پنجم کشور باشد و نباید از ارقام عالی تنزل یابد. 

استاندار قم با تاکید بر اولویت بندی دقیق صنایع قم بیان کرد: صنایع فرهنگی از جمله مهمترین اولویت‌های استان است که در کنار سایر شاخص های رشد اقتصادی و توسعه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با حمایت از ایجاد شهرک صنعتی کفش در قم گفت: با توجه به حضور صنایع قوی کفش در استان باید شهرک صنعتی کفش با مطالعات دقیق ایجاد شود. 

وی اظهار داشت: این شهرک باید در عرصه تولید، آموزش و فروش کفش بتواند در تقویت جایگاه کفش قم در عرصه ملی و بین المللی نقش آفرین باشد.  

آقامیری با انتقاد شدید از روند تسهیلات و بازگشت منابع قم از طریق بانک به چرخه اقتصادی استان تصریح کرد: مدیران متخلف بانکی که منابع استان را از قم خارج کرده و یا در اختیار یک عده معدود قرارداده اند به زودی با برخورد سنگین اجرایی و قانونی مواجه می‌شوند. 

وی اظهار داشت: بانک‌ها باید در خدمت توسعه استان باشند نه اینکه منابع قم را در شهرهای دیگر خرج کنند.

تاریخ: 1402/11/1
موضوع: اقتصادی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

آیا آزادسازی غیرمعقول قیمت بنزین راهکار حل معضل مصرف بالای بنزین است؟

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از ایسنا؛ کریم یزدی‌خواه - کارشناس اقتصادی - در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با صحبت‌های رئیس ستاد آقای پزشکیان تصریح کرد: روز گذشته ...

ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ تقی حسام مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: در گشت مشترک امروز تعزیرات حکومتی بهمراه کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اداره ...

تعیین نرخ رشد اجاره‌بها در هجدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در برنامه شبکه خبر در تشریح جزئیات افتتاح‌ها و واگذاری‌ها در هجدهمین جلسه ...

تبلیغات بانک‌ها با سود ۳۰ درصدی/بانک مرکزی: برخورد می‌کنیم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ فرشاد محمدپور درباره اقدام اخیر برخی بانک‌ها مبنی بر تبلیغات پرداخت سود 30 درصدی صندوق های سرمایه گذاری، اظهار داشت: دیروز جلسه ای در بانک مرکزی ...