برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تکرار اثبات نادرستی یکی دیگر از ادعا‌های منتقدان مترو قم / شهرداری قم باز هم مالک تی‌بی‌ام نشد!

بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده از بررسی‌های مراجع نظارتی در پروژه خط یک مترو قم، مالکیت دستگاه مکانیزه حفاری برای پیمانکار پروژه بار دیگر احراز و عدم مالیکت شهرداری قم به اثبات رسید. موضوعی که بعد از چندین ماه بررسی مجدد، منجر به تکرار اثبات عدم مالکیت شهرداری قم در دستگاه ...

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ ادعای برخی منتقدان اجرای پروژه مترو قم در خصوص مالکیت دستگاه حفاری مکانیزه مترو برای شهرداری قم بار دیگر در بررسی دستگاه‌های نظارتی به اثبات نرسید و این شائبه منتقدان نیز رد شد.

آبان ماه امسال و به‌دنبال ارائه طرح تحقیق و تفحص از پروژه قطارشهری قم در شورای اسلامی شهر و پرداختن به این موضوع در رسانه‌ها، برخی شائبه‌های در خصوص نحوه خروج دستگاه مکانیزه حفاری مترو از شهر قم نیز مطرح شد که نشان از عدم اطلاع دقیق از مفاد قرارداد و نحوه اجرای پروژه داشت.

شهردار قم و همچنین مدیرعامل سازمان قطار شهری قم نیز از آن زمان در چندین نوبت با تشریح دقیق وضعیت پروژه و توضیح چگونگی اجرای آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار، مالکیت دستگاه مکانیزه حفاری را برای پیمانکار پروژه دانستند که براساس قرارداد صرفا اجرای تونل مکانیزه پروژه با این دستگاه می‌بایست به انجام می‌رسید و شهرداری قم به عنوان کارفرما با عدم پرداخت هزینه ۶ میلیون یورویی اخذ مالکیت، هیچ ادعای در این زمینه ندارد.

حتی اردشیر احمدزاده مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور نیز در پاسخ به این ادعا طی نامه‌ای علاوه بر تائید مالکیت دستگاه حفاری برای پیمانکار پروژه، قیمت اعلام شده در قرارداد را صرفا برای اجرای عملیاتی تونل مکانیزه دانست که قیمت تمام شده آن نیز با قیمت شهر‌هایی که خود مالکیت تی‌بی‌ام را دارند تقریبا یکسان است.

اهمیت این موضوع باعث شد تا روابط عمومی بازرسی استان قم با انتشار اطلاعیه‌ای در فضای مجازی، خبر از بررسی و کارشناسی تخصصی موضوع دهد، در این اطلاعیه آمده است: در پی موضوعات اخیر مطرح شده طی یکی دوماه گذشته از سوی برخی مدیران شهری مربوط به قطار شهری به اطلاع می‌رساند، پرونده مربوط به حوزه قطار شهری از سال گذشته راجع به برخی سوء جریاناتِ گزارش شده، مطرح و در حال بررسی و طی نمودن مراحل کارشناسی و اتخاذ تصمیم است که به محض حصول نتایج قطعی؛ اقدام قانونی مقتضی انجام خواهد گرفت.

موضوعی که بعد از چندین ماه بررسی مجدد، منجر به تکرار اثبات عدم مالکیت شهرداری قم در دستگاه مکانیزه حفاری مترو (TBM) شده و پیمانکار پروژه را مالک این دستگاه حفاری می‌داند.

حفاری مکانیزه خط یک مترو قم از سال ۱۳۹۲ از کارگاه دپو پروژه در شهرک شهدای قلعه کامکار آغاز و در سال ۱۳۹۶ با بیش از ۱۲ کیلومتر حفاری مکانیزه تونل در میدان ولیعصر (عج) به اتمام رسید.

مشکلات گوناگون پروژه خط یک مترو قم از جمله ایرادات اساسی قرارداد منعقد شده با پیمانکار، رشد چندین باره قیمت ارز، تحریم‌ها و عدم امکان خرید واگن از مباحثی است که منجر به تاخیر در بهره‌برداری فاز نخست خط یک مترو قم شده است.

این فاز از پروژه با ۵.۷ کیلومتر طول، ۲ ایستگاه مسافری و ۴ ایستگاه عبوری، به شرط تامین واگن توسط وزارت کشور به‌عنوان متولی اصلی تامین ناوگان خطوط قطار شهری کلان‌شهر‌های کشور و انجام تست گرم به مدت ۴۰ روز آماده بهره‌برداری است.

تاریخ: 1402/11/10
موضوع: اقتصادی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

کمالوندی: ظرفیت غنی‌سازی را افزایش می‌دهیم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ بهروز کمالوندی، معاون سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به قطعنامه مخرب شورای حکام علیه کشورمان گفت: ظرفیت غنی‌سازی ...

مصوبه تلفیق برای پرداخت ۲۰۰ همت از بدهی دولت به بانک‌ها

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ رضا سپهوند درباره نشست عصر کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس، گفت: اعضای کمیسیون در جلسه امروز عصر خود با پیشنهاد دولت مبنی بر تخصیص ۲۰۰ هزار میلیارد ...

تعرفه ۸۰ درصد کالاهای ایران و روسیه لغو می‌شود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از تسنیم؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به مزایای تجارت آزاد ایران با کشورهای اوراسیا، گفت: بیش از ۸۰ درصد از کالاهایی که بین ...

وزیر جهاد کشاورزی: دولت هیچ دخالتی در صنعت طیور ندارد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: صنعت طیور دارای یکی از زنجیره‌های بزرگ است که می‌شود ...