برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تکرار اثبات نادرستی یکی دیگر از ادعا‌های منتقدان مترو قم / شهرداری قم باز هم مالک تی‌بی‌ام نشد!

بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده از بررسی‌های مراجع نظارتی در پروژه خط یک مترو قم، مالکیت دستگاه مکانیزه حفاری برای پیمانکار پروژه بار دیگر احراز و عدم مالیکت شهرداری قم به اثبات رسید. موضوعی که بعد از چندین ماه بررسی مجدد، منجر به تکرار اثبات عدم مالکیت شهرداری قم در دستگاه ...

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ ادعای برخی منتقدان اجرای پروژه مترو قم در خصوص مالکیت دستگاه حفاری مکانیزه مترو برای شهرداری قم بار دیگر در بررسی دستگاه‌های نظارتی به اثبات نرسید و این شائبه منتقدان نیز رد شد.

آبان ماه امسال و به‌دنبال ارائه طرح تحقیق و تفحص از پروژه قطارشهری قم در شورای اسلامی شهر و پرداختن به این موضوع در رسانه‌ها، برخی شائبه‌های در خصوص نحوه خروج دستگاه مکانیزه حفاری مترو از شهر قم نیز مطرح شد که نشان از عدم اطلاع دقیق از مفاد قرارداد و نحوه اجرای پروژه داشت.

شهردار قم و همچنین مدیرعامل سازمان قطار شهری قم نیز از آن زمان در چندین نوبت با تشریح دقیق وضعیت پروژه و توضیح چگونگی اجرای آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار، مالکیت دستگاه مکانیزه حفاری را برای پیمانکار پروژه دانستند که براساس قرارداد صرفا اجرای تونل مکانیزه پروژه با این دستگاه می‌بایست به انجام می‌رسید و شهرداری قم به عنوان کارفرما با عدم پرداخت هزینه ۶ میلیون یورویی اخذ مالکیت، هیچ ادعای در این زمینه ندارد.

حتی اردشیر احمدزاده مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور نیز در پاسخ به این ادعا طی نامه‌ای علاوه بر تائید مالکیت دستگاه حفاری برای پیمانکار پروژه، قیمت اعلام شده در قرارداد را صرفا برای اجرای عملیاتی تونل مکانیزه دانست که قیمت تمام شده آن نیز با قیمت شهر‌هایی که خود مالکیت تی‌بی‌ام را دارند تقریبا یکسان است.

اهمیت این موضوع باعث شد تا روابط عمومی بازرسی استان قم با انتشار اطلاعیه‌ای در فضای مجازی، خبر از بررسی و کارشناسی تخصصی موضوع دهد، در این اطلاعیه آمده است: در پی موضوعات اخیر مطرح شده طی یکی دوماه گذشته از سوی برخی مدیران شهری مربوط به قطار شهری به اطلاع می‌رساند، پرونده مربوط به حوزه قطار شهری از سال گذشته راجع به برخی سوء جریاناتِ گزارش شده، مطرح و در حال بررسی و طی نمودن مراحل کارشناسی و اتخاذ تصمیم است که به محض حصول نتایج قطعی؛ اقدام قانونی مقتضی انجام خواهد گرفت.

موضوعی که بعد از چندین ماه بررسی مجدد، منجر به تکرار اثبات عدم مالکیت شهرداری قم در دستگاه مکانیزه حفاری مترو (TBM) شده و پیمانکار پروژه را مالک این دستگاه حفاری می‌داند.

حفاری مکانیزه خط یک مترو قم از سال ۱۳۹۲ از کارگاه دپو پروژه در شهرک شهدای قلعه کامکار آغاز و در سال ۱۳۹۶ با بیش از ۱۲ کیلومتر حفاری مکانیزه تونل در میدان ولیعصر (عج) به اتمام رسید.

مشکلات گوناگون پروژه خط یک مترو قم از جمله ایرادات اساسی قرارداد منعقد شده با پیمانکار، رشد چندین باره قیمت ارز، تحریم‌ها و عدم امکان خرید واگن از مباحثی است که منجر به تاخیر در بهره‌برداری فاز نخست خط یک مترو قم شده است.

این فاز از پروژه با ۵.۷ کیلومتر طول، ۲ ایستگاه مسافری و ۴ ایستگاه عبوری، به شرط تامین واگن توسط وزارت کشور به‌عنوان متولی اصلی تامین ناوگان خطوط قطار شهری کلان‌شهر‌های کشور و انجام تست گرم به مدت ۴۰ روز آماده بهره‌برداری است.

تاریخ: 1402/11/10
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

منابع مالی اجرای مرحله پنجم کالابرگ تامین شد

به گزارش پایگاه خبری حمیت نیوز(حمنا/Hamna): احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز -چهارشنبه ۱۲ آذرماه- در نشست نظارت بر اجرای کالابرگ اعلام کرد: تمامی اقدامات ...

جزئیات اجرای مسکن استیجاری اعلام شد/ ۱۰ هزار واحد به زودی کلید می خورد

به گزارش پایگاه خبری حمیت نیوز(حمنا/Hamna): حبیب الله طاهرخانی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در برنامه رادیو اقتصاد اظهار داشت: بسته بازار اجاره را امسال شورای ...

سود «بنزین» در جیب «کالابرگ»/ درآمد افزایش قیمت سوخت وارد سفره مردم می‌شود

به گزارش پایگاه خبری حمیت نیوز(حمنا/Hamna): احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره اینکه نحوه هزینه‌کرد درآمد ناشی از اصلاح نرخ بنزین در کارت‌های اضطراری ...

جزئیات فعالیت بانک‌های استان تهران در دو روز آینده اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری حمیت نیوز(حمنا/Hamna) علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی  گفت: یکشنبه و دوشنبه ۹ و ۱۰ آذرماه به سبب تداوم آلودگی هوا بانک‌های ...