برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 3 تیر 1403
استاندار قم؛

200 سالن ورزشی مجهز در قم ساخته می شود

استاندار قم با بیان اینکه این استان درخصوص سرانه ورزشی با کمبودهایی مواجه است، گفت: در این راستا 200 سالن ورزشی مجهز در سطح استان با مشارکت دولت، بخش خصوصی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا پایان سال آینده ساخته و در اختیار کلیه رشته‌های ورزشی قرار خواهد گرفت.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سیدمحمد آقامیری ظهر امروز در دیدار با علی‌رضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که در محل استانداری برگزار شد، بیان کرد: ما به همه رشته‌های ورزشی نگاه پدرانه داریم و به‌دنبال این هستیم با یک برنامه‌ریزی درست و مناسب همه رشته‌ها را توسعه دهیم. 

وی ادامه داد: واقعیت موضوع این است استان قم در حوزه سرانه ورزشی با کمبودهایی مواجه است که بنده در همان ابتدای حضورم در استان دستور دادم تا پایان سال آینده باید 200 سالن ورزشی در سطح استان ساخته شود.  

استاندار قم با اشاره به اینکه بخش عمده این سالن‌ها باید در مناطق کم برخوردار ساخته شود، اظهار داشت:  ورزش یکی از راهکارهای موثر برای کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی است و اگر به این موضوع توجه کنیم می‌توانیم نوجوانان و جوانان بیشتری را به سالن‌های ورزشی سوق داده تا انرژی خود را در یک جای امن و درست تخلیه کنند. 

 آقامیری خاطرنشان کرد: در مرحله اول 75 سالن ورزشی با مشارکت بخش خصوصی، سپاه و دولت ساخته خواهد شد که به همه رشته‌های ورزشی بانوان و آقایان اختصاص داده می شود؛ درحال حاضر تعدادی از این سالن‌ها درحال ساخت است. 

وی اشاره کرد: بنده معتقد هستم ورزش یک مسئله فرهنگی موثر است که نباید از این ظرفیت‌ مغفول ماند؛ با ورزش می‌توان به زیباترین شکل ممکن در جامعه فرهنگ‌سازی کرده و جوانانی را تحویل کشور داد که دارای منش پهلوانی باشند. هرچقدر بیشتر به این موضوع توجه کنیم بی‌شک خروجی مناسبی هم بدستمان خواهد رسید. 

استاندار قم تصریح کرد: همانطور که مطرح شد استان قم در برخی رشته‌های ورزشی جزو قطب‌های اصلی در کشور محسوب می‌شود که کشتی نمونه‌ای از آن‌هاست؛ در گزارشی که رئیس محترم فدراسیون کشتی و رئیس هیات کشتی استان قم دادند مشخص شد که قم در حوزه باشگاه‌های ورزشی رشته کشتی باکمبودهایی مواجه است که باید هرچه‌ سریع‌تر درخصوص آن برنامه‌ریزی کرد. 

دکتر آقامیری گفت: لذا زمانی که 200 مجموعه ورزشی جدیدی که در استان ساخته و بهره‌برداری برسد برخی رشته‌هایی که قم حرفی برای گفتن دارد قطعا مورد توجه ما قرار خواهد گرفت و ما با تامین سالن ورزشی برای آن رشته مشکل مکان آن‌ها را حل خواهیم کرد. 

وی در پایان مطرح کرد: دستگاه‌های مربوطه و متولی در حوزه فرهنگ می‌بایست در راستای توسعه ورزش در استان با اداره کل ورزش و جوانان همکاری کنند تا رشد و شکوفایی بیشتری در این حوزه شاهد باشیم. 

در ادامه این جلسه رئیس فدراسیون کشتی کشورمان بیان کرد: استان قم در سال‌های اخیر در رشته کشتی به ویژه فرنگی خودی نشان داده و توانسته ستاره‌هایی به تیم ملی معرفی کند. 

علی رضا دبیر افزود: اما نکته‌ای که باید قابل توجه باشد این است که اگر بخواهیم با این سرعت پیش برویم قطعا کشتی قم از قطار کشتی کشور جا خواهد ماند. 

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: واقعیت موضوع این است که استان قم درحال حاضر یک باشگاه کشتی فرنگی دارد و یقین داریم این تک‌مورد پاسخگوی نیازهای قم نخواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه قم حداقل ۲ باشگاه دیگر برای توسعه بیشتر کشتی نیاز دارد ،  گفت: از استاندار محترم که سکان‌دار استان هستند تقاضا داریم با همکاری خیرین، شهرداری و... این ۲ باشگاه را در اسرع وقت احداث کرده و در اختیار ورزش قرار دهند. 

دبیر خاطرنشان کرد: الحمدلله بین استانداری ، شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات کشتی قم وحدت خوبی مشاهده می‌شود و این یکدست بودن ثمرات مثبتی برای ورزش استان خواهد داشت.

تاریخ: 1402/11/17
موضوع: ورزشی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

ترابی در دورترین حالت ممکن از پرسپولیس

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ باشگاه پرسپولیس مذاکرات برای تمدید قرارداد با بازیکنان خود را استارت زده است و در اولین اقدام نیز شنیده می‌شود توافقات اولیه با مرتضی پورعلی‌گنجی ...

بارندگی برنامه پاریسی‌ها را برای افتتاحیه المپیک بهم ریخت

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مقامات شهر پاریس گفتند که تمرین افتتاحیه المپیک که برای روز دوشنبه برنامه ریزی شده بود، به دلیل جریان بسیار سریع رودخانه سن به تعویق افتاده است.پس ...

قهرمانی فرزانه فصیحی در تور چلنجر اسلوونی

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ فرزانه فصیحی دونده تیم ملی ایران در ادامه مسابقات آماده‌سازی خود جهت شرکت در المپیک پاریس در شهر ماریبور اسلوونی به رقابت در ماده ۱۰۰ متر پرداخت ...

سه میلیارد تومان برای حل مشکلات مالی تیم فوتسال لیگ برتری قم اختصاص یافت

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محسن محرری با اشاره به کمک سه میلیارد تومان برای حل مشکلات مالی تیم فوتسال لیگ برتری قم اظهار داشت: حل مشکل بحران مالی تیم فوتسال «آنا صنعت ...