برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

آمار نگران‌کننده خشونت و قتل زنان در ترکیه

در سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از چهارصد هزار مورد خشونت آشکار و ثبت شده علیه زنان وجود داشته و در هر ۱.۵ دقیقه مورد خشونت قرار گرفت.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ در انتخابات شهرداری های ترکیه، تعداد قابل توجهی از زنان در شهرها و مناطق مختلف از مردم رای گرفتند و به عنوان شهردار برگزیده شدند. اما به موازات این وضعیت شایان توجه و مهم، خبر دیگری نیز منتشر شد که نشان می‌دهد خشونت علیه زنان در سراسر ترکیه، همچنان ادامه دارد و سیر تصاعدی پیدا کرده است.

از مدت‌ها پیش، موضوع خشونت علیه زنان، یکی از پاشنه آشیل‌های فرهنگی – اجتماعی ترکیه بوده و این مساله هنوز هم لاینحل مانده است. ضرب و شتم، تنبیه فیزیکی، حملات بسیار خشن با استفاده از سلاح سرد و گرم و انواع و اقسام دیگر مصادیق و نمونه‌های خشونت، با افزایش روبرو شده و این موضوع، کارشناسان آسیب‌های اجتماعی را نگران کرده است.

آمار نگران‌کننده قتل زنان در ترکیه
آمارهای رسمی نشان داده که در طول دو سال 2022 و 2023 میلادی، دست کم 1 هزار و 52 زن کشته شده‌اند و نحوه مرگ 805 زن دیگر نیز، مشکوک بوده و ظن قتل در مورد آنها وجود دارد.

فعالان زن معتقدند که ترکیه برای مقابله با خشونت علیه زنان، خلا قانونی ندارد و قانون شماره 6284 برای جلوگیری از خشونت علیه زنان کافی است. اما مساله اینجاست که به طور کامل اجرا نشده است.

یکی از مهمترین معضلات جامعه ترکیه در حوزه خشونت علیه زنان، این است که بسیاری از قضات دادگاه‌ها، در مورد مردانی که دست به خشونت علیه زن زده‌اند، احکامی صادر می‌کنند که فاقد بازدارندگی است.

در دولت ترکیه، وزارتخانه‌ای به نام خانواده و تامین اجتماعی وجود دارد و معمولاً این پست به یک وزیر زن سپرده می‌شود، اما واقعیت این است که وزارتخانه مزبور، در حوزه‌های آموزشی و حقوقی، کار خاصی انجام نداده که بتواند مانع از تداوم خشونت شود.

تاریخ: 1403/1/19
موضوع: بین الملل
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

پیام‌های کددار قوی‌ترین سخنرانی «سید حسن نصرالله»

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ رای الیوم  به واکاوی سخنرانی روز چهارشنبه دبیرکل حزب الله لبنان پرداخت و نوشت: مفهوم اشاره سید حسن نصرالله به دریای مدیترانه چیست؟ آیا فرستاده ...

ماشین جنگ صهیونیست‌ها در باتلاق فرو رفته است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ جعفر قنادباشی کارشناس سیاست‌خارجی درباره افزایش استعفا‌ها در کابینه صهیونیست‌ها گفت: استعفا‌ها به این دلیل است که معتقدند نتانیاهو ...

باقری: باید از همه ظرفیت‌ها برای توقف نسل‌کشی در غزه بهره برد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور ...

همکاری ایران و چین در جاده ابریشم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هیات چینی از طرف آکادمی علوم چین به ایران آمده بودند و در بحث ...