برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 3 تیر 1403
مروت الهویرن پیشکسوت هنر صنعت فرش استان قم:

بیمه یکی از دغدغه های اساسی بافندگان فرش است

مروت الهویرن گفت: از مسئولان انتظار داریم از بافندگان فرش حمایت کنند و تسهیلات مناسب بدهند تا کارگاه را گسترش دهیم و اشتغال بیشتری را به وجود بیاوریم.

به گزارش حمیّت نیوز(حمنا) به نقل از ستاد خبری هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم، مروت الهویرن در گفتگو با خبرنگار ما با معرفی خود اظهار داشت: بنده متولد سال 1360 از آذربایجان شرقی هستم وقتی به همراه خانواده به قم آمدیم قالی بافی را شروع کردیم.
وی افزود: در ابتدا5 سال شاگردی کردیم و سال به سال گذشت و فرش های بزرگ تری بافتیم، ما سه برادر از ساعت 6 صبح تا 6 عصر به طور مستمر کار کردیم و با توسعه کارمان، کارگاهی را به وجود آوردیم.
این بافنده فرش بیان کرد: با توسعه فعالیت ها، شاگردانی نیز گرفتیم و 8 نفره مشغول به کار شدیم هر چند مشکلاتی از جمله بیمه همچنان وجود دارد.
وی عنوان کرد: از مسئولان انتظار داریم از بافندگان فرش حمایت کنند و تسهیلات مناسب بدهند تا کارگاه را گسترش دهیم و اشتغال بیشتری را به وجود بیاوریم.
وی تصریح کرد: قالی بافی زحمت زیادی دارد و باید وقت بگذاریم برخی روزانه چند ساعت کار می کنند اما ما برای امرار معاش روزانه 12 ساعت کار می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مهم ترین رمز موفقیت ما تلاش شبانه روزی و همراهی خانواده و احترام به یکدیگر بوده است.
این بافنده پیشکسوت گفت: ما توانستیم فرشی 8 در 12 متر ببافیم که یک فرش 100 متری برای اولین بار در قم بوده است و در این راه متحمل زحمات زیادی شدیم برای بافت این فرش ده سال زمان صرف شد و 4 برادر و چند کارگر به طور شبانه روزی تلاش کردیم.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات جدی مساله بیمه است بنده 30 سال کار کرده ام و فقط 15 سال بیمه دارم و در این سن توانایی ما برای بافت فرش کمتر شده است امیدواریم مسئولان این مشکال را حل کنند و به طور جدی از ما حمایت شود.

 
تاریخ: 1402/9/16
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف استان قم از مرکز ناباروری طهورا در قم بازدید کردند

به گزارش حمیت نیوز (حمنا)؛  سردار حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف استان قم از مرکز ناباروری طهورا در ...

حضور پرشور مردم قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مردم انقلابی و متدین قم صبح امروز یکشنبه بیست و دوم بهمن با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل تجدید ...

آئین رونمایی از کتاب های غلامعلی علایی در قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ غلامعلی علایی عصر امروز در نشست خبری رونمایی از کتاب های تاثیر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر قصد خرید ، 500 پله تا قله و قطعه گمشده با اشاره ...

همه مصرف کننده‌ها باید بتوانند از تکنولوژی بهتر در بحث نور و برق استفاده کنند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ اسماعیل احمد خانی مدیر هلدینگ احمد خانی در حاشیه گردهمایی نقش تولیدکنندگان صنایع برقی در پیشبرد اهداف صنعت ساختمان اظهارداشت: همانطور که می‌دانید ...