برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
سه شنبه 29 خرداد 1403

"بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا" در دهه فجر افتتاح می‌شود

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا ‌در چابهار در حال ساخت است، گفت: فاز نخست این پایگاه با ۵۶درصد پیشرفت فیزیکی با کا‌ر شبانه‌روزی در حال تکمیل است و تا حداکثر دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ عیسی زارع‌پور امروز، پنج‌شنبه، در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی سیستان و بلوچستان در حوزه وزارت ارتباطات اظهار داشت: در روزی که کار را در دولت سیزدهم شروع کردیم متعهد شدیم در راستای توسعه عدالت ارتباطی، تمام روستاهای کشور به‌ویژه روستاهای بالای 20 خانوار را به شبکه ارتباطی پرسرعت، شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل کنیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای شروع کار 79 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ارتباطی پرسرعت متصل بودند، افزود: اما در سیستان و بلوچستان 58 درصد روستاهای بالای 20 خانوار متصل بودند و 20 درصد با میانگین کشوری اختلاف داشت.

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه "اما امروز این موضوع کلاً تغییر کرده است و بالای 96 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به ‌شبکه ارتباطی پرسرعت، شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند."، تصریح کرد: به‌لحاظ جمعیتی نیز 98 درصد جمعیت روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

زارع‌پور با ابراز اینکه "با کار جهادی که در سیستان و بلوچستان انجام شد، اکنون عقب‌ماندگی جبران شده است."، اضا‌فه کرد: با راه‌اندازی 1261 روستای بالای 20 خانوار، درصد دسترسی مردم به  ‌شبکه ارتباطی پرسرعت، شبکه ملی اطلاعات و اینترنت به 91 درصد رسیده است و 5 درصد با میانگین کشوری فاصله داریم. از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با اعتباری بیش از دو هزار میلیارد تومان، 1261 روستای بالای 20 خانوار و 500 روستای زیر 20 خانوار و در مجموع 1761 روستا استان به شبکه ارتباطی و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.برای اتصال این روستاها بیش از 900 کیلومتر فیبرکشی صورت گرفته و بیش از 150 کیلومتر جاده دسترسی (برای نصب سایتها در ارتفاعات) و 70 کیلومتر شبکه برق احداث شده است.

وی با بیان اینکه حدود 300 روستای بالای بیست خانوار در استان سیستان و بلوچستان باقی مانده است که هنوز فاقد شبکه ارتباطی پرسرعت و پایدار هستند که ظرف شش ماه آینده بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این روستاها نیز به شبکه ارتباطی متصل خواهند شد، گفت:  با اتصال این روستاها درصد روستاهای بالای 20 خانوار متصل شده استان سیستان و بلوچستان به شبکه ارتباطی از 58 درصد در ابتدای دولت سیزدهم به 90 درصد در خرداد ماه 1403 رسید.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه "عملیات فیبر نوری نیز ‌‌در سیستان و بلوچستان از‌ امروز آغاز می‌شود."، ادامه داد: اگر شهرداران و استانداری همکاری لازم را داشته باشند تا پایان سال این وعده را می‌دهم که سیستان و بلوچستان به شبکه فیبر نوری متصل خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا به‌عنوان یادگار رئیس جمهور شهید در چابهار در حال ساخت است، تأکید کرد: فاز نخست این پایگاه با 56 درصد پیشرفت فیزیکی با کا‌ر شبانه‌روزی در حال تکمیل است و تا حداکثر دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و بنا داریم نخستین پرتاب را امسال از این پایگاه داشته باشیم.

وزیر ارتباطات با تصریح به اینکه "عملیات ساخت این پایگاه در همین دولت کلید خورد."، خاطرنشان کرد: در همین دولت هم ان‌شاءالله به بهره‌برداری خواهد رسید تا شاهد پرتاب‌ها از این پایگاه باشیم.

تاریخ: 1403/3/17
موضوع: گزارش روز
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

تحویل تعدادی از اسناد مسکن ملی به راه و شهرسازی قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ استاندار قم در جلسه شورای تامین مسکن با توضیح در مورد مسکن ملی بیان داشت:  این اسناد شامل ۵۴۲ سند از زمین‌های مسکن ملی شهرستان جعفرآباد ...

اختصاص رایگان سازه‌های تبلیغاتی به نامزدهای ریاست جمهوری

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از تسنیم آئین قرعه‌کشی اختصاص سازه‌های تبلیغاتی شهرداری تهران به نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز در سازمان ...

«اسحاق جهانگیری» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سید قاسم جاسمی معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم صبح امروز (دوشنبه) جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات ...

صادقی: سیاست‌های نادرست منجر به شکل گیری سیستمی رانتی و ویژه خوارشده است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محمود صادقی نماینده سابق مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات گفت: کشور ما در حال حاضر با چالش‌ها و بحران‌های متعددی روبرو است که این چالش‌ها ...