برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 3 تیر 1403
قائم مقام سابق وزیرخارجه پاکستان

موسم حج امسال به عرصه حمایت از فلسطین تبدیل نشده است

قائم مقام سابق وزیرخارجه پاکستان گفت: امیدی به تجمعات و همبستگی با مردم فلسطین در ایام حج نیست،چون شاهزادگان عرب برده آمریکا و اسرائیل شده اند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از مهر در ماه‌های اخیر در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت از فلسطین شاهد اعتراضات مردمی و دانشجویی در کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده‌ایم.

از سوی دیگر در حال حاضر بیش از ۲ میلیون زائر در مکه حضور دارند. موسم حج امسال با توجه به حوادثی که در جهان رخ داده و جنبش‌هایی که در حمایت از مردم فلسطین در سراسر جهان شکل گرفته بسیار حائز اهمیت است. بنابراین می‌توان حج امسال را نقطه عطفی برای حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی دانست.

سرویس اردو خبرگزاری مهر در این خصوص با «شمشاد احمد خان» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل، سفیر سابق پاکستان در تهران و سئول گفت‌وگویی انجام داده است که در ادامه می‌آید:

شمشاد احمد خان جنایات اخیر رژیم صهیونسیتی علیه «اردوگاه النصیرات» را محکوم کرد و گفت: جهان اسلام برای حل مشکلات خود مانند مسئله فلسطین باید اتحاد نظامی مانند ناتو تاسیس کند. آمریکا ناتو را به همراه کشورهای غربی برای جنگ ایجاد کرده است و جهان اسلام باید برای دفاع از خود یک اتحاد نظامی تشکیل دهد، برای تحقق این امر کشورهای اسلامی باید اختلافات را کنار گذاشته و در این زمینه به طور جدی چاره اندیشی کنند.

این دیپلمات برجسته پاکستانی افزود: کشورهایی مانند ایران، پاکستان، ترکیه، عربستان سعودی، اندونزی، مصر، قطر، مالزی و بنگلادش می توانند در این اتحاد نظامی متحد شوند و به اهداف سیاسی، اقتصادی و دفاعی جهان می‌توانند از این طریق برسند.

جهان هنوز به رئیسی نیاز داشت

سفیر پیشین پاکستان در تهران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهدای خدمت به ویژه رئیس جمهور کشورمان گفت: سفر شهید رئیسی به پاکستان بسیار مهم بود. هر چند که فرصت سخنرانی عمومی در میان مردم را پیدا نکرد درحالی که تمایل خاصی به این اقدام داشت و آن را به طور علنی ابراز کرده بود. اکنون جهان بیش از پیش به رئیس جمهوری مثل شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیاز دارد. شهادت ایشان ضایعه بزرگی برای امت اسلامی است. شهید رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان بهترین گام ها را برای برجسته ساختن موضوع فلسطین در سطح جهانی برداشتند.

این نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل در خصوص محکومیت جنایات اسرائیل در ایام حج در عربستان گفت: شاهزادگان عرب اسلام اصیل را ترک کرده و راه دیگری را آغاز کرده اند. اسرائیل در حال حاضر کشورهای مسلمان را گروگان گرفته است. شاهزادگان عرب با اسرائیل همدست شده اند و به همین علت امیدی به تجمعات و همبستگی با مردم فلسطین در ایام حج نیست.

قائم مقام سابق وزیرخارجه پاکستان اظهار داشت: عربستان سعودی می‌خواست عادی سازی با اسرائیل را علنی کند که فلسطینی ها با طوفان الاقصی این اهداف شوم‌شان را ناکام کردند. ما مسلمانان باید خود را از چنگال آمریکا رها کنیم.

وی در پایان گفت: همبستگی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به مردم مظلوم فلسطین قابل تحسین است، مردم پاکستان نیز قلبشان برای مردم فلسطین می‌تپد، اما حاکمان کشورهای عربی از پشت به فلسطینی ها خنجر زده اند.

تاریخ: 1403/3/21
موضوع: بین الملل
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

حمله بامدادی مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در بندر اشغالی ایلات

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از پایگاه خبری المیادین بامداد یکشنبه گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از هدف قرار دادن دوباره بندر ایلات در جنوب ...

پیام‌های کددار قوی‌ترین سخنرانی «سید حسن نصرالله»

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ رای الیوم  به واکاوی سخنرانی روز چهارشنبه دبیرکل حزب الله لبنان پرداخت و نوشت: مفهوم اشاره سید حسن نصرالله به دریای مدیترانه چیست؟ آیا فرستاده ...

ماشین جنگ صهیونیست‌ها در باتلاق فرو رفته است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ جعفر قنادباشی کارشناس سیاست‌خارجی درباره افزایش استعفا‌ها در کابینه صهیونیست‌ها گفت: استعفا‌ها به این دلیل است که معتقدند نتانیاهو ...

باقری: باید از همه ظرفیت‌ها برای توقف نسل‌کشی در غزه بهره برد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور ...