برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
پنج شنبه 7 تیر 1403
در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛

تصویب کلیات سندملی، تأسیس سازمان و تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، کلیات سند ملی هوش مصنوعی و همچنین تأسیس سازمان ملی و تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی را تصویب کردند.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری تشکیل شد.

در این جلسه علاوه بر بررسی و تصویب سند ملی هوش مصنوعی، با موافقت اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تأسیس سازمان ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی به تصویب رسید.
در سند ملی هوش مصنوعی مقرر شده است که جمهوری اسلامی ایران در افقی ۱۰ ساله در جمع ۱۰ کشور پیشروی جهان در این حوزه قرار گیرد.

براساس مصوبه امروز شورایعالی انقلاب فرهنگی به منظور راهبری، هماهنگی و نظارت بر سند ملی هوش مصنوعی، شورای راهبری، متشکل از وزرا و رؤسای دستگاه‌های ذیربط و همچنین تعدادی از اشخاص حقیقی تشکیل خواهد شد.

همچنین سازمان ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور تأسیس و اساسنامه این سازمان نیز ظرف مدت ۳ ماه به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خواهد رسید.

اجرای این سند گام مهمی برای وصول به مؤلفه‌های تمدن نوین اسلامی، ارتقای کیفیت حکمرانی و تقویت بنیان‌های علمی و پژوهشی است که می‌تواند منشأ تغییر و تحولات بزرگی برای کشور باشد.

در جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین کلیات اساسنامه خانه ملی گفتگوی آزاد تصویب و حسن رحیم‌پور ازغدی از سوی این شورا به عنوان رئیس این خانه انتخاب شد.

انتخاب اعضای حقیقی هیئت امنای بنیاد ملی پویانمایی نیز از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بود.

تاریخ: 1403/3/30
موضوع: اجتماعی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

مسیر مذاکرات برای رفع تحریم‌ها مسیر درست و همواری است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: مسیر مذاکرات به طور جدی در دولت شهید رئیسی دنبال شد. امروزه همه ...

مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و استقلال کشور است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محمد مخبر ظهر امروز سه‌شنبه، همزمان با عید سعید غدیر، در حاشیه حضور در یکی از مساجد تهران، در سخنان کوتاهی ضمن تبریک عید سعید غدیر، شهید رئیسی ...

برگزاری انتخاباتی پرشور عامل ناامیدی دشمن است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مجید اخوان با اشاره به اهمیت و جایگاه انقلاب اسلامی در جهان اظهار داشت: امروز ایران در جهان یکی از کشورهای قدرتمند بوده و باید این جایگاه حفظ ...

برگزاری مراسم بزرگداشت اربعین شهادت رئیس جمهور و همراهانش

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مردم قدرشناس تهران ساعت ۱۷ عصر پنجشنبه هفتم تیرماه با حضور در مصلای امام خمینی تهران، چهلمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهان شهیدش را گرامی خواهند ...