برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
پنج شنبه 7 تیر 1403

ماشین جنگ صهیونیست‌ها در باتلاق فرو رفته است

کارشناس سیاست خارجی گفت: صهیونیست‌ها ناگزیرند جنگ را پایان دهند.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ جعفر قنادباشی کارشناس سیاست‌خارجی درباره افزایش استعفا‌ها در کابینه صهیونیست‌ها گفت: استعفا‌ها به این دلیل است که معتقدند نتانیاهو به اهدافش نمی‌رسد.

وی ادامه داد: با کشتاری که راه انداختند، چند اسیر را آزاد کردند. این اقدام را نتانیاهو موفقیت برای خود می‌داند، اما کابینه موفقیت نمی‌دانند و معتقدند ماشین جنگ صهیونیست‌ها در باتلاق فرو رفته است.

قنادباشی ادامه داد: آمریکایی‌ها پیش‌نویس قطعنامه‌ای را دادند و تصویب کردند. اکنون یک قطعنامه جدید در شورای امنیت وجود دارد. بن‌بست مقابل صهیونیست‌ها به بن‌بستی ناگشودنی تبدیل شده است و دیگر امیدی ندارند که شورای امنیت از آن‌ها طرفداری کند.

کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها ناگزیرند جنگ را پایان دهند، اظهار کرد: البته نتانیاهو پایان جنگ را پایان دولت خود می‌داند و برای همین تسلیم نمی‌شود، اما اعضای کابینه سیاسی به این نتیجه رسیدند که او باید جنگ را پایان دهد.

او ادامه داد: سفر بلینکن به سرزمین‌های اشغالی می‌تواند حامی پیام‌های صریح آمریکا مبنی بر ضرورت پایان جنگ باشد.  بلینکن در سفر‌های قبلی هر زمان که در سرزمین‌های اشغالی حاضر می‌شد مهلتی به نتانیاهو می‌داد و او هم از آمریکایی‌ها می‌خواست که مهلت دهند تا به اهداف خودش برسد. اما به نظر نمی‌رسد این بار وزیر خارجه آمریکا با پیام مثبت به فلسطین اشغالی رفته باشد.

قنادباشی گفت: بلینکن  به دنبال آن است که خواست آمریکایی‌ها را به گوش صهیونیست‌ها  برساند و جنگ هر چه سریعتر به پایان برسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ: 1403/3/31
موضوع: بین الملل
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

کره‌شمالی ۲۵۰ بالن زباله برای کره جنوبی فرستاد

 کره‌شمالی حدود ۲۵۰ بالن حامل زباله به سمت همسایه جنوبی فرستاد که برخی از آنها در سئول پایتخت کره‌جنوبی بر زمین نشست. به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از خبرگزاری ...

حمایت ایران از فرآیند سیاسی برای حل مساله سوریه به رهبری سوری‌ها

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)، متن سخنان امیرسعید ایروانی نماینده کشورمان در سازمان ملل در شورای امنیت درباره سوریه به شرح زیر است:    آقای رئیس، مردم سوریه همچنان ...

افشای درخواست آمریکا از تل‌آویو در مذاکرات با رژیم صهیونیستی درباره حزب‌الله

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره آخرین مذاکرات میان آمریکا و این رژیم درباره تحولات جنگ با حزب‌الله لبنان فاش کرد: «واشنگتن در ...

هشدار وزیر کشور فرانسه نسبت به احتمال خشونت و ناآرامی در این کشور

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ رویترز نوشت که در حالی که مبارزات انتخاباتی فرانسه وارد آخرین هفته پیش از دور نخست رای گیری می شود، ژرالد دارمانن گفت که این کشور ممکن است ...