برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
پنج شنبه 9 فروردین 1403

کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی در قالب ثبت نام و خرید خودرو

حمیت نیوز _ دادستان عمومی و انقلاب قم حجت الاسلام و المسلمین غریب از دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی در استان طی عملیات فنی و اقدامات قضایی خبر داد و اظهار داشت: این کلاهبردار با جذب سرمایه‌های مردمی با ادعای واهی نمایندگی ایران خودرو و سایپا، اقدام به فریب حدود ۳۰ نفر و دریافت مبالغ به ارزش تقریبی جمعاً ۲۰ میلیارد ریال برای ثبت نام خودرو و تحویل آن ظرف ۳ ماه کرده است.


به گزارش پایگاه خبری حمیت نیوز به نقل از روابط عمومی دادستانی قم، دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان اینکه این متهم با ظاهر فریبنده و استفاده از ماشین‌های کرایه‌ای مدل بالا خود را سرمایه دار و بانفوذ جلوه می داد، تصریح کرد: متهم با معرفی خود به‌عنوان سهامدار و دست‌اندرکار در شرکت‌های خودروسازی از افراد متعدد مبالغی از ۳۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان برای ثبت نام و خرید خودروهای دنا پلاس، هایما، پژو ۲۰۷ و دیگر موارد دریافت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین غریب، استفاده از خودروهای شاسی بلند و مدل بالای کرایه‌ای، نمایش زندگی تجملاتی و انعقاد قراردادهای صوری را از مانورهای متقلبانه این متهم برای ظاهرسازی عنوان کرد و گفت: در مواردی که افرادی از ادامه قرارداد انصراف می‌دادند متهم اصل پول را به همراه سود صد در صد به آنها پرداخت می‌نمود که این امر منجر به اعتماد سازی خریداران نسبت به متهمان شده بود.

دادستان قم کلاهبرداری، خیانت در امانت و فروش مال غیر را از عناوین اتهامی این متهم سابقه دار خواند و گفت: متهم این پرونده از آژانس کرایه خودرو، ماشین‌های متعددی اجاره کرده است و برای جلوگیری از شکایت برخی مالباختگان، اتومبیل‌های کرایه‌ای را با ادعای مالکیت شخصی خودروها، در اختیار آنها قرار می‌داد و در چند مورد نیز اقدام به فروش اتومبیل‌های کرایه‌ای می نمود.

این مقام قضایی با بیان اینکه پس از دستگیری متهمان این‌گونه کلاهبرداری ها، متأسفانه بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌ها حیف‌ومیل و از بین رفته است، گفت: متأسفانه اغلب مالباختگانی که در دام این افراد گرفتار شده‌اند از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند و برخی با اخذ وام یا فروش طلا یا فروش خودرو قبلی خود برای ثبت نام خودرو جدید مبالغ را واریز کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین غریب در خصوص پرهیز از اعتماد و اطمینان به ظاهر و ادعاهای بی اساس افراد هشدار داد و تأکید کرد: شهروندان در زمینه واگذاری سرمایه‌های خود به افراد و شرکت‌های ناشناس هوشیار باشند تا با فریب تبلیغات وسوسه برانگیز و کسب سودهای نامتعارف در دام افراد سودجو و متقلب گرفتار نشوند.
تاریخ: 1400/10/21
موضوع: حوادث
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

قطع انگشتان دست ۲ سارق در قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مظفری،رئیس‌کل دادگستری استان قم: این گروه با شکستن قفل و در منازل و با استفاده از سلاح سرد چاقو به‌صورت شبانه و با به‌کارگیری پلاک تقلبی ...

خودکشی تلخ دختر 19 ساله در قبرستان دهدشت

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سیدحمزه محقق زاده سرپرست فرمانداری کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متاسفانه دختری با حدود ۱۹ ساله سن در قبرستان دهدشت ...

بلاگری که ۴ نفر از خانواده زنش را در لایو اینستاگرام به قتل رساند

حمیت نیوز(حمنا)؛ دنبال کنندگان علی‌خان ۵۰ ساله، وقتی پیام شروع لایو او را در صفحه گوشی تلفن همراه خود دیدند، گمان کردند، قرار است مثل همیشه چند دقیقه‌ای صحنه‌هایی ...

با اعلام وزیر بهداشت تاکنون 93شهید و284 مجروح شدند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ لحظاتی پیش در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان صدایی شبیه انفجار شنیده شد. نیروی‌های امدادی در حال کمک‌رسانی به آسیب دیدگان این حادثه هستند. هم‌ا‌کنون ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز