برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
پنج شنبه 29 شهریور 1403
جهانگیر در نشست خبری:

قوه قضائیه آماده هر گونه همکاری با دولت چهاردهم است/ یکی از متهمان پرونده دوج کوین متواری است

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده دوج کوین گفت: این پرونده در سال ۱۴۰۱ در قزوین تشکیل شد سه متهم داشت که دو نفر از متهمان بلافاصله شناسایی و دستگیر شدند و با اخذ قرار تامین مناسب آزاد شدند. متهم سوم که به عنوان متهم اصلی از آن یاد می‌شود از ابتدا در خارج از کشور سکونت ...

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ نشست خبری اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه صبح امروز در محل نشست قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

اصغر جهانگیر در این نشست گفت: ادامه تجاوزگری‌های رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به سرزمین اسلامی از جمله یمن و لبنان و فلسطین را محکوم کنیم. خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی سیری‌ناپذیر است و با توجه به اینکه ده ماه از حملات رژیم صهیونیستی به سرزمین اشغالی می‌گذرد هنوز نتوانسته مقاومت مردم فلسطین را از پای در بیاورد. لازم است با دیپلماسی فعال، کشورهای حامی حقوق بشر نقش خود را برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی ایفا کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در روزهای آتی شاهد تشکیل دولت جدید به ریاست جمهوری آقای پزشکیان خواهیم بود، حل موضوعات معیشتی یکی از راهبردهایی است که رئیس جمهور در صحبت‌های خودشان داشتند و ان‌شاالله بتوانند با حمایت همه جانبه قوا برای کمک به مردم و تولید، رفاه و آرامش قدم بگذارد. قوه قضاییه برای جلوگیری از فساد در کشور آماده هرگونه همکاری با دولت چهاردهم است.

جهانگیر درباره آخرین وضعیت پرونده دوج کوین گفت: این پرونده در سال ۱۴۰۱ در قزوین تشکیل شد سه متهم داشت که دو نفر از متهمان بلافاصله شناسایی و دستگیر شدند و با اخذ قرار تامین مناسب آزاد شدند. متهم سوم که به عنوان متهم اصلی از آن یاد می‌شود از ابتدا در خارج از کشور سکونت داشته و لذا متواری محسوب می شود و تلاش برای استرداد او به کشور ادامه دارد. پرونده در تاریخ ۲۱ فروردین سال جاری منجر به صدور رای شده و با توجه به اعتراض صورت گرفته در مرحله تجدیدنظر قرار دارد.

وی افزود: همانطور که بارها تذکر داده شده مردم باید از سرمایه‌گذاری نامطمئن و بدون شناخت از افراد  پرهیز کنند اما با توجه به این هشدارها همچنان‌ شاهد سرمایه‌گذاری نامطمئن هستیم.

جهانگیر درباره آمار زندانیان گفت: ۱۱۸۲۱ نفر به خاطر بدهی و مهریه در زندان هستند. ۱۱۶ نفر به خاطر دیه غیرعمد، ۱۰۱۹ نفر به خاطر دیه عمد و ۷۶۲۹ نفر به خاطر رد مال در زندان هستند. بحث بدهکاری موضوع شخصی است و تا زمانی که پول پرداخت نشود باید در زندان باشند. در موضوع مهریه استیفای آن از طریق زندان ممکن نیست. در مورد کسانی که در زندان هستند شاکی مدعی است اموالی دارد و نمی‌خواهد پرداخت کند. شفافیت اموال در قوه قضاییه می‌تواند در این خصوص کمک کند.

وی افزود: درباره اینکه در جرایم غیرعمد از پابند استفاده نمی‌کنند دادگاه می‌تواند در محدوده قوانین مشخص رای نظارت الکترونیکی را صادر کند. درباره جرایم درجه دو و سه و چهارم بعد از سپری کردن یک چهارم محکومیت می‌توانند با نظر دادگاه از پابند الکترونیکی استفاده کنند. اما درباره جرایم رده بندی یک این امکان وجود ندارد.

جهانگیر در پاسخ مورد وضعیت وزیر سابق جهاد کشاورزی درباره پرونده نهاده‌های دامی گفت: رای صادره اعترضا در دادگاه تجدید نظر تایید شد و درخواست اعمال ۴۷۷ داشتند که با موافقت رئیس قوه قضاییه پرونده به معاونت قضایی ارسال شد و مورد بررسی قضات ویژه قرار گرفت و بعد از آن درخواست اعمال ماده ۴۷۷ رد شد و پرونده به دادسرای تهران ارجاع شد و در حال اجرای احکام است. در پرونده چای دبش هنوز پیگیری وجود دارد متهم تفهیم اتهام و احضار شده و قراری برای ایشان صادر شده است.

تاریخ: 1403/5/2
موضوع: اجتماعی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

۳۸ برنامه و ۸۵۶ فعالیت هفته دفاع مقدس در قم برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری حمیت نیوز(حمنا)؛ سردار پاسدار مهدی کبیری پور امروز در نشست خبری کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان گفت: رژه یگان‌های نمونه نیروهای ...

جهاد امام حسن عسکری(ع) در حفظ اسلام از دستبرد تحریف‌ها

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از مهر؛ فردا هشتم ربیع الاول سالروز شهادت جانسوز امام حسن عسکری علیه السلام است. امام حسن عسکری علیه السلام در سال ۲۳۲ هجری قمری، ...

توافق مقامات دو کشور برای تدوین برنامه راهبردی جامع توسعه روابط

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از مهر؛ مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز چهارشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به عراق، در نشستی با بازرگانان و فعالان اقتصادی در این کشور، یکی ...

نمایشگاه بین‌المللی کیتکس ۲۰۲۴ آغاز به‌کار کرد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات و برق پایدار (کیتکس ۲۰۲۴) با محوریت فناوریهای دیجیتال و هوش مصنوعی از روز دوشنبه ...