برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 30 شهریور 1403

پیام وزیر فرهنگ به نخستین رویداد نوآفرین (استارت آپی) فیلمنامه‌نویسی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نخستین رویداد نوآفرین (استارت آپی) فیلمنامه‌نویسی پیامی صادر کرد.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"در گسترۀ اقیانوس خیال، بر بلندای آسمان بیکران، جایی که خیال و واقعیت در هم می‌آمیزند، داستانی نو آغاز می‌شود؛ داستانی که با قلم‌های خلاق و ذهن‌های نوآور به تصویر کشیده می‌شود.

این نوآفرینی همچون نسیمی تازه در دشت‌های خلاقیت و نوآوری، فرصتی ارزشمند برای شناسایی و پرورش استعدادهای جوان و خلاق در عرصۀ فیلم‌نامه‌نویسی است و تعهد و اهتمام پارک ملی علوم و  فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی را به ارتقای سطح کیفی و کمی هنر سینما در کشور عزیزمان ایران به چشم می‌آورد.

فیلم‌نامه‌نویسی به‌ عنوان یکی از ارکان اصلی و بنیادین صنعت سینما نقش بسزایی در انتقال فرهنگ، ارزش‌ها و هویت جامعه دارد. این هنر والا با بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری می‌تواند داستان‌های جذاب، الهام‌بخش و تأثیرگذاری را به تصویر بکشد که نه‌تنها مخاطبان داخلی بلکه جهانیان را نیز تحت تأثیر قرار دهد و پیام‌های ارزشمند فرهنگی، انسانی، دینی و انقلابی را به گوش جهانیان برساند. اهمیت فیلم‌نامه در این است که در جایگاه  ستون کالبدی هر فیلم می‌تواند مسیر و جهت‌گیری هنری و محتوایی آن را تعیین کند و از این‌رو توجه ویژه به این حوزه ضروری است. ماهیت کمک‌نوآورانه (استارت‌آپی) این رویداد رویکرد نوین و پیشرو در کشف و حمایت از نویسندگان مستعد و خلاق را به علاقه‌مندان نشان می‌دهد.

بی‌تردید شما با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ایده‌های خلاقانه می‌توانید تحولات بزرگی در صنعت سینما ایجاد کنید و زمینه‌ساز رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این هنر ارزشمند شوید.

برگزاری این رویداد، گامی مهم و مؤثر در جهت حمایت از نویسندگان مستعد و ایجاد بستری مناسب برای تبادل ایده‌های نوآورانه و تجربیات استادان محترم سینما است.

ضمن تبریک به مناسبت برگزاری اولین رویداد استارت‌آپی فیلم‌نامه‌نویسی، از تمامی دست‌اندرکاران، شرکت‌کنندگان و حامیان این رخداد صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم و برای همگان آرزوی موفقیت، پیشرفت و سربلندی دارم."

تاریخ: 1403/5/7
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

بیستمین جشن مدیران تولید برگزارشد

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ بیستمین جشن مدیران تولید سینما به دبیری علی قائم مقامی و با اجرای شاهد احمدلو در هتل پارسیان استقلال تهران با حضور محمدرضا باهنر عضو ...

نگاهی به فیلم سینمایی شه سوار به بهانه اکران یکی دیگر از فیلم های جشنواره فیلم فجر ۴۲

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ بررسی فیلم سینمایی شه سوار که در چهل و دومین جشنواره فجر در بخش سودای سیمرغ حضور داشت و در آستانه اکران این فیلم همزمان در روز ملی سینما در سینماهای ...

مسیر آینده از تولید مشترک می‌گذرد/ پایان رویداد «پرتاب»

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، دومین روز از رویداد ارائه طرح مستند «پرتاب»، امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ...

روز ملی یوز ایرانی در خانه هنرمندان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ نه شهریور روز ملی یوز ایرانی نام گذاری شده است به همین مناسبت‌ مراسمی در خانه هنرمندان، سالن استاد شهناز با حضورهنرمندان و علاقمندان ...