برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 30 شهریور 1403
رئیس قرارگاه اربعین فراجا:

هیچ محدودیتی برای چاپ گذرنامه رسمی و زیارتی وجود ندارد

رئیس قرارگاه اربعین فراجا گفت: هیچ محدودیت و مشکلی برای چاپ گذرنامه رسمی و زیارتی وجود ندارد.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سردار محمد شرفی رئیس قرارگاه اربعین فراجا  صبح روز سه شنبه در صبحگاه نیروهای نظامی و انتظامی استان ایلام با اشاره به افزایش ظرفیت‌ها و تجهیزات در حوزه چاپ گذرنامه گفت: هیچ‌گونه محدودیت و مشکلی برای چاپ گذرنامه رسمی و گذرنامه زیارتی نداریم.

وی در خصوص چاپ گذرنامه افزود: ثبت نام به صورت غیرحضوری و در اپلیکیشن پلیس من انجام و بعد از ثبت نام در کوتاه‌ترین زمان آماده و به پست ارسال می‌شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با اشاره به حضور اتباع در مراسم اربعین گفت: اتباع داخلی و کسانی که می‌خواهند از کشورمان برای حضور در اربعین حسینی عبور کنند باید گذر خادم دریافت کنند.

سردار محمد شرفی اظهار داشت: پایانه‌های ۶ گانه اربعینی نسبت به سال‌های گذشته در حوزه‌های زیرساختی اعم از جاده‌ها و تونل‌ها بهتر شده‌اند و پارکینگ‌ها از لحاظ وسعت و ظرفیت خودروها نسبت به سنوات گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌ها در مرزهای ۶ گانه از لحاظ حصارکشی، روشنایی، پایش از طریق دوربین‌های مداربسته و نگهداری بهتر از خودروهای زائران در آمادگی کامل هستند، اضافه کرد: به زائران عزیز توصیه می‌کنم با عنایت به پیش‌بینی‌های لازم برای استقبال، زائران از لحاظ شرایط امکان تغذیه و افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها در مراجعه به مرزها حتی المقدور از خودروهای شخصی استفاده کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در ادامه با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استقبال از زائران اندیشیده شده است، گفت: زائران اتباع کشورهای بیگانه برای عزیمت به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات به مرز چذابه مراجعه کنند و از عزیمت به سایر مرزها خودداری کنند چرا که از ورود آنها به کشور عراق ممانعت به عمل می‌آید.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه به منظور تسهیل گری با ایجاد پنجره واحد گذرنامه‌ای به دنبال کاهش میزان ایستایی زائران به کمتر از ۵ ثانیه در مرزهای ۶ گانه هستیم، اظهار کرد: با همکاری کشور عراق تمامی اطلاعات گذرنامه‌ای در اختیار کشور مقابل قرار می‌گیرد و زائران پس از تایید هویت شان می‌توانند در کمتر از ۵ ثانیه وارد کشور عراق شوند.

سردار شرفی در پایان با قدردانی از همکاری صمیمانه کشور دوست و همسایه عراق گفت: برابر هماهنگی‌های صورت گرفته در نظر است پذیرش زائر در کشور عراق به صورت مستمر ادامه پیدا کند تا شاهد ازدحام جمعیت در پشت گیت‌ها نباشیم و انشالله بتوانیم به یاری خداوند شاهد یک راهپیمایی به یاد ماندنی در اربعین باشیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ: 1403/5/9
موضوع: اجتماعی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

۳۸ برنامه و ۸۵۶ فعالیت هفته دفاع مقدس در قم برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری حمیت نیوز(حمنا)؛ سردار پاسدار مهدی کبیری پور امروز در نشست خبری کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان گفت: رژه یگان‌های نمونه نیروهای ...

جهاد امام حسن عسکری(ع) در حفظ اسلام از دستبرد تحریف‌ها

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از مهر؛ فردا هشتم ربیع الاول سالروز شهادت جانسوز امام حسن عسکری علیه السلام است. امام حسن عسکری علیه السلام در سال ۲۳۲ هجری قمری، ...

توافق مقامات دو کشور برای تدوین برنامه راهبردی جامع توسعه روابط

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از مهر؛ مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز چهارشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به عراق، در نشستی با بازرگانان و فعالان اقتصادی در این کشور، یکی ...

نمایشگاه بین‌المللی کیتکس ۲۰۲۴ آغاز به‌کار کرد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات و برق پایدار (کیتکس ۲۰۲۴) با محوریت فناوریهای دیجیتال و هوش مصنوعی از روز دوشنبه ...