برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 26 شهریور 1403

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۱۷۹ هزار فقره طی ۵ سال اخیر رسید

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: از سال ۹۹ تاکنون تعداد تسهیلات ودیعه مسکن که از سوی بانک‌ها در استان تهران پرداخت شده و به ۱۷۹ هزار فقره رسیده است.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در طی گفتگویی  با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در طی ۵ سال گذشته روند رو به رشدی داشته است گفت: در حال حاضر با وجود قانون جهش تولید مسکن، اما همچنان بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مقاومت دارند.

وی با بیان اینکه در طی ۵ سال اخیر همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مناسب نبوده است گفت: مستاجران در حال حاضر چشم انتظار پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن هستند و در این بین باید تدابیر لازم در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد تسهیلات پرداخت شده ۳۰ هزار و ۶۹۶ فقره بوده و در سال ۱۴۰۰ هم تعداد تسهیلات پرداخت شده ۵۹ هزار و ۲۷۷ فقره بوده است گفت: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تنها ۷۱۰ هزار و ۳۴ فقره وام ودیعه مسکن پرداخت شده است.

او گفت: در ۵ ماه ابتدای امسال هم ۱۹ هزار و ۸۲ فقره تسهیلات پرداخت شده که در مجموع ۱۷۹ هزارو ۸۶ فقره تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده است.

جنتی با اشاره به اینکه باید بانک‌ها در این زمینه همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات به ویژه وام اجاره داشته باشند گفت: در شرایط کنونی همکاری بانک‌ها در این بخش می‌تواند زمینه ساز بهبود و رونق بازار اجاره مسکن شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ: 1403/6/7
موضوع: اقتصادی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

مشخص نبودن تکالیف دستگاه‌ها باعث اتلاف وقت و منابع کشور خواهد شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مسعود پزشکیان پیش از ظهر امروز یکشنبه در جلسه‌ای که به منظور بررسی پیشنهادات سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره ...

هیچ منطقی نمی‌پذیرد که بنزین را آزاد بخریم و با سوبسید بفروشیم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم معارفه وزیر جدید اقتصاد گفت: آیا علم اقتصاد، دانشمندان و تجربه بین‌المللی این حرف را از ما قبول ...

بهره‌برداری از ۷۲ پروژه آب و فاضلاب به ارزش ۱۰ همت در هفته دولت

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ هاشم امینی مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: در بخش آب شرب، تأمین پایدار آب شرب و بهداشت در سطح کشور از طریق احداث ۵۹ ...

جریمه ۹۰ هزار تومانی برای مسافرکشی با خودروی شخصی

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ از ۲۳ تیر و بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی که از سال ۹۶ تغییر نکرده بود، افزایش پیدا ...