برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 1 مهر 1403

جشنواره روایت جهاد استان قم تا ۳۰ مهرماه تمدید شد

دبیر دومین جشنواره هنری ادبی و خبری روایت جهاد استان قم، با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۵۰۰ اثر در بخش‌های مختلف دریافت شده است، گفت: بنا به درخواست اهالی هنر و رسانه و همزمانی پایان اردوهای جهادی فصل تابستان، مهلت ثبت‌نام و ارسال اثر به دومین دوره جشنواره روایت جهاد استان ...

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ حمید رضا طلوعی منفرد ظهر امروز در گفت‌وگویی خبری بیان کرد: دومین جشنواره روایت جهاد در 4 عرصه خبری، هنری، ادبی و بخش ویژه از ۲۰ خردادماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون 500 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

دبیر دومین جشنواره روایت جهاد بیان کرد: در کنار رده‌های مختلف و مرتبط سپاه استان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اتاق اصناف استان، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم، شرکت گاز استان و صداوسیمای مرکز قم بیشترین همکاری را با دبیرخانه جشنواره روایت جهاد داشته‌اند که در طول مسیر و با توجه به نزدیک شدن به اختتامیه این دوره از جشنواره نیز ممکن است ارگان‌های دیگر مشارکت داشته باشند. 

وی مطرح کرد: رونمایی از پوستر و درگاه اینترنتی جشنواره، گفت‌وگوها و نشست خبری، اطلاع‌رسانی گسترده در صداوسیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات و فضای مجازی، برگزاری رویداد آموزشی تولید محتوای موبایلی با حضور تعدادی از جهادگران و اقشار مختلف مردم از جمله اقداماتی است که در کنار دریافت آثار صورت گرفته است.

طلوعی افزود: برنامه آموزشی تولید محتوای موبایلی با هدف آموزش و ترغیب افراد برای شرکت در جشنواره روایت جهاد و کسب تجربه بیشتر صورت گرفت تا آثار باکیفیت‌تری به جشنواره ارسال و وارد مرحله داوری شود. 

دبیر دومین جشنواره روایت جهاد تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در بخش هنری به تولید و ارسال اثر در عرصه‌های انیمیشن و موشن گرافی، پوستر و اینفوگرافی، کاریکاتور و نقاشی، فیلم کوتاه، مستند، نماهنگ و سرود، کلیپ و پادکست، عکس، خوشنویسی، تئاتر صحنه‌ای و رادیویی بپردازند.

وی ادامه داد: در بخش خبری نیز عرصه‌های گزارش ویدیویی، گزارش مکتوب، مصاحبه و خبر در نظر گرفته شده است.

طلوعی اضافه کرد: داستان، خاطره و دلنوشته، شعر، پژوهش و مقاله مسئله محور و تجربه نگاری، عرصه‌های مختلف بخش ادبی جشنواره روایت جهاد است.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین بخش ویژه‌ای در این دوره از جشنواره برنامه‌ریزی شده که هوش مصنوعی، تولیدات با محوریت دانش‌آموزی و روایت خدمت نهادهای اجرایی و دستگاه‌های خدمت‌رسان عرصه‌های این بخش هستند.

دبیر دومین جشنواره روایت جهاد خواستار شد: از اهالی هنر، ادب، خبر و رسانه دعوت می‌‌شود که در بخش‌های مختلف رسانه‌ای به‌طور ویژه‌تر در فضای گفتمان‌سازی جهادی و ایجاد حرکت عمومی مردمی و نشان دادن فضای شوق‌انگیز خدمت‌رسانی به مردم به‌صورت هنرمندانه دخیل شوند و برای رسیدن به این هدف، در این جشنواره شرکت کنند.

طلوعی اظهار کرد: باید فضای جهاد موفق گروه‌های جهادی با سرعت بیشتری گسترش پیدا کند که بی‌شک یکی از ابزار گسترش عمومی شدن گفتمان جهادی، ابزار هنر و رسانه است که نیاز است در طول سال با هم‌افزایی بیشتر، آثار بیشتری از فعالیت‌های مخلصانه گروه‌های جهادی تولید شود.

وی تاکید کرد: اردوهای جهادی، محرومیت‌زدایی و کمک مومنانه، پیام ۹ بندی مقام معظم رهبری به بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، گفتمان سازی، هویت جهادی و جهاد امیدآفرینی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی، زن و خانواده، بین‌الملل و جهادگران آسمانی محورهای این جشنواره است که شرکت‌کنندگان می‌توانند حول محور این موضوعات، آثار خود را ارسال کنند.

طلوعی بیان کرد: با توجه به اینکه اردوهای جهادی تابستان و طرح جهادی شهید عجمیان به تازگی به پایان رسیده و درخواست‌هایی که برخی از هنرمندان و خبرنگاران داشتند، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۳۰ مهرماه تمدید شده است.

وی در پایان ابراز کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی رسمی جشنواره به آدرس http://REVAYATEJAHAD.IR از جزئیات و اطلاعات بیشتر جشنواره آگاه شده و اثر خود را ارسال کنند.

تاریخ: 1403/7/1
موضوع: استانها
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

قم به عنوان اولین استان در سطح کشور معرفی شده که تمام موقوفات آن به ثبت رسیده و سند دار شده است

به گزارش پایگاه خبری حمیت نیوز(حمنا)؛ حجه الاسلام عباس اسکندری مدیر کل اوقاف استان قم در نشست خبری که امروز یکم مهرماه به مناسبت هفته وقف برگزار شد، با بیان اینکه یکی ...

کاهش کیفیت آرد؛ مهم‌ترین دلیل کاهش کیفیت نان در قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ حمید نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان قم، در پاسخ به مطالبه مردم مبنی بر کاهش کیفیت نان اظهار کرد: متاسفانه ...

۳۴ پرونده تخلفات در طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در قم تشکیل شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ تقی حسام روز سه‌شنبه درطی گفت و گویی افزود: طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی جدید که از تاریخ ۱۰ شهریورماه جاری آغاز شده، تا تاریخ ۱۶ مهرماه ...

دیدار مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قم با هیات مدیره جدید انجمن مسئولین ایمنی استان

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ وحید وزیری راد با اشاره به حضور هیات مدیره جوان اما باسابقه در این دوره، از درخواست رای دهندگان برای ایجاد تحول در این انجمن خبر داد. وی با بیان ...