برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مقدس قم:

عملکرد شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست

آمره با تأکید بر رفع مشکلات و علل تأخیر در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر قم گفت: تأخیر فراوان دراین‌خصوص باعث واردشدن خسارت‌های - عدم‌النفع - فراوانی به مردم و مدیریت شهری قم شده که شهرداری باید با آسیب‌شناسی درست در جهت رفع آن تلاش کند.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ عضو شورای شهر قم مهندس معصومه آمره با اشاره به اهمیت نقش سرمایه‌گذاری در توسعه شهرها اظهار داشت: امروز توجه به سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های مهم برای پویایی شهر است که به آن بی‌توجهی می‌شود.

وی با گلایه از عملکرد ضعیف شهرداری قم در حوزه سرمایه‌گذاری افزود: متأسفانه در سال ۱۴۰۲ شهر قم کمتر از ۳ میلیارد تومان (معادل ۰/۰۳٪ از منابع) از پروژه‌های سرمایه‌گذاری درآمد داشته است.

عضو شورای شهر قم تصریح کرد: اکثر قریب به‌اتفاق پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری قم از نوع عمرانی هستند و در بلوار پیامبر اعظم (ص) قرار دارند این در صورتی است که شهر قم دارای فرصت‌های متعدد سرمایه‌گذاری در زمینه‌ها و موقعیت‌های مختلف است.

وی پیشرفت پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم (ص) را نیز مثبت ارزیابی نکرد و گفت: علاوه بر این قراردادهای پروژه‌های سرمایه‌گذاری بلوار پیامبر اعظم (ص) از سال ۹۵ منعقد شده ولی باگذشت سال‌ها تا کنون هیچ‌کدام از این پروژه‌ها به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

آمره بی‌توجهی به‌سرعت پیشرفت پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر قم را عامل هدر رفت سرمایه شهر دانست و بیان کرد: تأخیر فراوان دراین‌خصوص باعث واردشدن خسارت‌های – عدم‌النفع – فراوانی به مردم و مدیریت شهری قم شده است.

وی علل بی‌نتیجه بودن پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر قم را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: وجود اشکالات فنی و حقوقی در متن قرارداد و عدم پیگیری مؤثر برای احقاق مطالبات توسط شهرداری از موارد مبهم در بسیاری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری است.

عضو شورای شهر قم تأکید کرد: امروز تأمین درآمدهای شهر بسیار مهم است؛ زیرا اداره شهر گران بوده و نیاز به درآمدهای پایدار برای شهر داریم، همچنین توجه به حوزه سرمایه‌گذاری اقتصاد شهر را نیز رونق خواهد داد و مردم را بهره‌مند می‌کند.

وی در پایان گفت: باید علل تأخیر و کندی اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری احصا شده و با رفع مشکلات در جهت توسعه شهر حرکت کنیم و لازم است شهرداری اولویت خود را برای رفع این مشکلات قرار دهد.

تاریخ: 1403/7/5
موضوع: استانها
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

کشور مدیون رشادت های هشت سال دفاع مقدس است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، حاجی‌زاده اظهار داشت: باید خدا را شکر کنیم که در چنین مقطعی از تاریخ زندگی می کنیم که انقلاب اسلامی به پرچمداری ...

امدادگران معدن در معدنجو روسفید شدند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ چند روز قبل با هم در تونل‌های تاریک معدن کار می کردند و اکنون حیران و غمگین به امید یافتن جسدی در قالب تیم‌های چند نفره تقسیم شده و راهی ۷۰۰ ...

افتخاری دیگر برای کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ شورای اداری استان قم و نوزدهمین جشنواره شهید رجایی پیش از ظهر امروز در سالن کرامت استانداری برگزار شد. در این مراسم از برگزیدگان و دستگاه‌های ...

آمار جان باختگان حادثه معدن به ۳۸ نفر رسید/ ۱۱ نفر هنوز محبوسند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از مهر؛ محمدعلی آخوندی صبح سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: با بیرون آمدن یک جسد دیگر از خروجی معدن معدنجو، ...