برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سومین جشن مهر سینمای ایران در قم برگزار شد

آیین سومین جشن مهر سینمای ایران در پردیس سینمایی بازار شهرقم با حضور سینماگران قمی  پنجشنبه  پنج مهر ۱۴۰۳ در ساعت ۱۸/۳۰ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز (حمنا)؛ آیین سومین جشن مهر سینمای  ایران در پردیس سینمایی بازار شهرقم با حضور سینماگران قمی  پنجشنبه  پنج مهر ۱۴۰۳ در ساعت ۱۸/۳۰ برگزار شد. این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سپس با سرود ملی مراسم رسما آغاز گردید و  مجری برنام آقای اعرابی با خیر مقدم و تبریک به مدعوین از عموزاده مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سخنرانی دعوت کردند

در ادامه  عموزاده  به سینماگران قمی و همچنین سالگرد  ورود حضرت‌ معصومه(س) به قم را نیز تبریک گفتند و بیاناتی مبنی بر هنر سینما که به دنبال کشف حقیقت است و مسیر کشف حقیقت،هدایت و راهنمایی است و هیچ صنعتی و هنری دقیق تر از سینما پیدا نمی شود....
سپس نوبت به معرفی  برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران رسید که عبارتند از :
در بخش فیلمنامه و کارگردانی فیلم بلند سینمایی از «علی ثقفی» فیلمساز جوان استان قم که در سال گذشته با فیلم «پرویزخان» در جشنواره فجر حضور داشت و فیلمش در ۹ بخش جشنواره نامزد دریافت سیمرغ شد و دیپلم افتخار بهترین فیملنامه جشنواره را کسب کرد، تجلیل شد.
در بخش کارگردانی فیلم کوتاه از «مهدی امینی» کارگردان فیلم داستانی «ایار» که در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران شد، تجلیل شد.
همچنین در این بخش، «علی دارایی» کارگردان فیلم داستانی «آرامگاه» که جوایز متعدد جشنواره‌های داخلی و خارجی را کسب کرد، از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تقدیر شد.
در بخش مستند از «علی فراهانی‌صدر» کارگردان مستند «قوی‌دل» که سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی مستند بلند را از جشنواره فجر کسب کرد، تجلیل شد.
همچنین در این بخش، «جلال یقموری» برای ساخت مستند «پرده آخر» و «باغچه آیوسف» و موفقیت در جشنواره‌های داخلی مورد تقدیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم قرار گرفت.
در بخش انیمیشن از «سعید سروش» (گایینی) کارگردان انیمیشن «داوود و جالوت» برای موفقیت در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران تجلیل شد.
در این بخش، «میلاد محمدی» کارگردان بخش انیمیشن فیلم سینمایی «باغ کیانوش» در جشنواره فجر و کارگردان انیمیشن «پیچ تاریخی» که در جشنواره «فیلم ۱۰۰» به عنوان بهترین انیمیشن جشنواره شناخته شد، مورد تقدیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم قرار گرفت.
همچنین «محبوبه کلایی» کارگردان انیمیشن «دیوار چهارم» و انیماتور برگزیده و فعال استان که در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی خوش درخشیده و سال گذشته موفق به کسب تندیس ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران شد، به صورت ویژه تقدیر شد.
«مهدی رکنی» هنرمند قمی سینما، تئاتر و تلویزیون در بخش «بازیگری»، «جلال رحیمی بیدهندی» در بخش «فیلمبرداری» و «اکبر لطفی» در بخش «دستاورد‌های فنی سینمایی» از دیگر منتخبان سومین جشن مهر سینمای ایران در استان قم بودند.
همچنین در این رویداد از «سعید نجاتی» به عنوان «مدرس سینما»، «لیلا قطبی‌نیا» به عنوان «منشی صحنه» و «سید محسن موسوی‌نژاد» مدیر مؤسسه پویانمایی سفیر در بخش «مؤسسات فیلمسازی» تجلیل صورت گرفت.
در بخش دیگری از این رویداد، «مجتبی رضایی» به عنوان «مدیر سینما» و «جواد اسحاقی» در بخش «توسعه زیرساخت‌های سینمایی» تجلیل شدند.
تقدیر از «عباس صالح مدرسه‌ای» به عنوان سینماگر پیشکسوت و «مصطفی فرجی» به عنوان سینماگر ایثارگر استان(خبرنگار پایگاه خبری حمیت نیوز )از دیگر بخش‌های این رویداد بود.
در پایان این مراسم، «علی ثقفی» فیلمساز جوان استان قم به عنوان سینماگر منتخب استان قم برای تجلیل در جشن ملی مهر سینمای ایران در تهران معرفی شد.
در این مراسم، دو نماهنگ با موضوع گرامیداشت روز قم و سالروز ورود حضرت معصومه (س) و ادای احترام به جان‌باختگان معدن طبس و نیز کلیپی از تلاش سینماگران استان در تولید آثار سینمایی پخش شد.
ضمنا از سوی اداره امور شعب بانک ملی استان قم نیز هدایایی به رسم یادبود به سینماگران برگزیده اهدا گردید.

مصطفی فرجی
تاریخ: 1403/7/7
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

خوانش معماری طهران قدیم در خانه پدری جلال آل احمد

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛  هفتمين شب سنگلج با موضوع خوانش معماری طهران قدیم در خانه پدری جلال آل‌احمد با حضور علاقمندان و هترجویان معماری در تاریخ سه شنبه ...

اجرای ۸۰ عنوان برنامه فرهنگی در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ حجت‌الاسلام سید احمد مشرف امروز _سه‌شنبه سوم مهر_ در نشست خبری که به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم و ایام معصومیه در پژوهشکده علامه ...

بیستمین جشن مدیران تولید برگزارشد

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ بیستمین جشن مدیران تولید سینما به دبیری علی قائم مقامی و با اجرای شاهد احمدلو در هتل پارسیان استقلال تهران با حضور محمدرضا باهنر عضو ...

نگاهی به فیلم سینمایی شه سوار به بهانه اکران یکی دیگر از فیلم های جشنواره فیلم فجر ۴۲

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ بررسی فیلم سینمایی شه سوار که در چهل و دومین جشنواره فجر در بخش سودای سیمرغ حضور داشت و در آستانه اکران این فیلم همزمان در روز ملی سینما در سینماهای ...