برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 8 مهر 1403

دو تحلیلگر عرب: اکنون زمان استفاده از زرادخانه موشکی مقاومت لبنان است/دشمن ناامید خواهد شد

دو تحلیلگر عرب از ترور دبیرکل حزب الله لبنان به عنوان خسران بزرگ یاد کردند و گفتند که اکنون دیگر زمان استفاده از زرادخانه موشکی مقاومت است.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ دو تحلیلگر عرب از ترور دبیرکل حزب الله لبنان به عنوان خسران بزرگ یاد کردند و گفتند که اکنون دیگر زمان استفاده از زرادخانه موشکی مقاومت است؛ موضوعی که سبب تقویت اعتماد به نفس محور مقاومت خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری شهاب، «حسن نافعه» استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره مصر گفت: ترور «سید حسن نصرالله» به دست دشمن اسرائیلی، خسران بزرگی نه تنها برای حزب الله، بلکه برای کل لبنان، ملت و محور مقاومت و همه افراد شریف در جهان عرب و اسلام است.

وی افزود: مقاومت ضربه بسیار بزرگی خورده و باید خیلی سریع در این برهه حساس و سرنوشت ساز، صفوف خود را سروسامان دهد. انتظار داریم که حزب الله این شوک را پشت سر بگذارد و اوضاع را خیلی سریع با ثبات کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: حالا زمان استفاده از زرادخانه موشکی مقاومت است و این سبب تقویت اعتماد به نفس محور مقاومت خواهد شد.

نافعه تصریح کرد: مقاومت تداوم خواهد داشت، گرچه به طور موقت مشکلاتی برایش ایجاد شده، اما ماندگار است. حسن نصرالله نقش خود را به خوبی و به شکل عالی ایفا کرد، حزب الله و محور مقاومت از این توان برخوردار است که رهبری جدید با توانمندی بالا برای برعهده گرفتن مسئولیت در مرحله آتی را داشته باشد.

همچنین «عبدالجبار سعید» نائب رئیس هیات علمای فلسطین در خارج گفت: جنایتکاران صهیونیستی و آمریکایی فقط لبنان را هدف قرار نداده، بلکه امت اسلامی را به ویژه در سایه همسویی و مواضع خفت بار برخی رژیم‌های عربی هدف قرار می‌دهند.

وی افزود: ترور حسن نصرالله و برخی فرماندهان حزب الله به سبب موضع آنها در حمایت از غزه بود و دلیل دیگری نداشت. هدف، شکست اراده امت اسلامی بود، نه لبنان یا حزب خاصی. دشمن به یاری خداوند و به دست رزمندگان که طعم شکست را به دشمن خواهند چشاند، ناامید خواهد شد.

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده و به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرده است.

 سید حسن نصرالله در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبرد‌های افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ: 1403/7/8
موضوع: بین الملل
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

عراقچی: صهیونیست‌ها به هیچ وجه روی آرامش را نخواهند دید

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در نیویورک حضور دارد در گفت‌وگویی با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت فرمانده بزرگ مقاومت سیدحسن نصرالله گفت: مسلما ...

مقاومت عراق: مرکز حیاتی در ایلات اسرائیل را هدف قرار دادیم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که پهپاد‌های آن در حمله به شهر بندری ایلات در جنوب اراضی اشغالی یک «مرکز حیاتی» را هدف قرار دادند.  رسانه‌های ...

ترسوهای جهان در برابر ترور سیدحسن نصرالله سکوت کرده‌اند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به شهادت سیدحسن نصرالله، در بیانیه‌ای جنایت رژیم اشغالگر اسرائیل را به شدت محکوم کرد و گفت: ...

سید حسن نصرالله به شهادت رسید

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ حزب‌الله لبنان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تایید کرد که «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه ...