برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
سه شنبه 10 مهر 1403
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم:

۶۰ طرح درحال ساخت در حوزه گردشگری استان قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: در حال حاضر در حوزه گردشگری استان قم ۶۰ طرح در حال ساخت است و ۲۲ هتل و مهمانپذیر را شامل می‌شود که با افتتاح آن ها ۴ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های گردشگری قم اضافه می‌شود که سرمایه‌گذاری آن ۱۱۹هزار میلیارد تومان است. ...

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ علیرضا ارجمندی شامگاه شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری در سالن دهکده گردشگری مجلل شهرستان کهک؛ ضمن تسلیت شهادت مظلومانه سید حسن نصرالله گفت: امیدواریم، به زودی شاهد سرنگونی صهیونیست‌ها باشیم. راه پرافتخار و مقاومت دلیرانه‌ آن شهید عزیز، در تاریخ ماندگار خواهد ماند و همواره الهام‌بخش مبارزان راه حق و آزادی خواهد بود و راه او، تا آزادی کامل قدس ادامه دارد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: در حال حاضر در حوزه گردشگری استان قم ۶۰ طرح در حال ساخت است و ۲۲ هتل و مهمانپذیر را شامل می‌شود که با افتتاح آن ها ۴ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های گردشگری قم اضافه می‌شود که سرمایه‌گذاری آن ۱۱۹ هزار میلیارد تومان است.
او یادآور شد: در حوزه صنایع‌دستی ۷ هزار و ۱۰۰ اشتغال مستقیم داریم و ۷۰ رشته در قم فعال است که البته پاره ای از آن‌ها در حال منسوخ شدن است و مهم‌ترین چالشی که در صنایع‌دستی داریم، موضوع بازارچه است.
او بیان کرد: استان قم زائرپذیر است و گردشگران مذهبی و زیارت در این استان به صورت میلیونی بدون تبلیغات حضور دارند؛ اگر چه نیاز است، تبلیغات لازم جهت معرفی ظرفیتهای استان از سوی متولیان گردشگری قم انجام شود.
او ادامه داد: نیازمند هستیم، بیش‌ازپیش حوزه رسانه به گردشگری نزدیک شود و اصحاب رسانه را جزو خانواده خود می‌دانیم و خوشحال هستیم که تنی چند از خبرنگاران قمی به صورت تخصصی در حوزه گردشگری کار می‌کنند.
ارجمندی افزود: گردشگری، صنعتی است که باید دستگاه‌های مختلفی در آن ایفای نقش انجام دهند و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ به تنهایی نمی‌‎تواند مسائل گردشگری را حل کند و دستگاهی چون استانداری در این بین نقش مهمی دارد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تأکید کرد: در این بین بانک‌ها هم نقش دارند و نقش آن‌ها در توسعه تآسیسات گردشگری زیاد است و با تسهیلات کم‌بهره و توجیه‌پذیر سرمایه‌گذاری‌های بزرگ برای تأسیسات گردشگری را حمایت می‌کنند.
او ادامه داد: شهرداری‌ها هم نفش فوق‌العاده‌ای دارند و در بسیاری کشورها گردشگری تحت متولی‌گری شهرداری‌هاست. در استان قم تعامل بین دستگاه‌ها برای توسعه گردشگری بسیار مهم است و هر چه اهمیت گردشگری توجیه شود، زمینه خوبی برای پذیرش گردشگر ایجاد می‌شود.
او بیان کرد: اعتبارات تملک دارایی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در سال ۹۹، ۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۳ به ۴۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان رسید و رشد بالای پنج برابری نسبت به سال ۹۹ داشت و باعث شد، طرح‌های بیش‌تری دست گرفته شود و عملیاتی شدن طرح‌ها در حوزه میراث‌فرهنگی را شاهد باشیم.
ارجمندی با اشاره به طرح‌های این اداره‌کل در سه سال گذشته گفت: امیدواریم، این طرح‌ها ماندگاری بالا و هویت تاریخی شهر را برای گردشگران احیاء کند. سرای ملاحسین شهر قم سه ماه دیگر تحویل ما می شود و با همکاری شهرداری، گردشگران از این مکان زیبا بهره‌مند می‌شوند.
او تأکید کرد: متأسفانه فرهنگ‌میراثی دراستان قم در پایین‌ترین درجه قرار دارد؛ چرا که میراث‌فرهنگی با زندگی مردم گره نخورده است و باید، با درآمد مردم شهر همراه شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: امیدواریم، الگوهایی چون بازار کهنه، سرای ملاحسین و میدان کهنه بتوانند نمونه‌هایی از عجین شدن زندگی مردم با گردشگری باشد.
او گفت: تا سال گذشته بازار کهنه شهر قم ساعت ۱۸ بسته می‌شد؛ ولی اکنون با مرمت بازار کهنه و بهبود فضای کسب و کار تا ساعت ۲۳ باز است؛ اگر چه ورود خودرو و موتورسیکلت در آن معضلی برای گردشگران است. که باید چاره ای برای آن اندیشید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: امیدواریم، بازار کهنه با نورپردازی مناسب در شب‌ها هم احیاء شود و در اطراف بازار کهنه نیز خانه‌مسافر ایجاد شود. اقتصاد گردشگری نیازمند محورهای گردشگری است که گردشگر نیازهای خود را به دست آورد.

حیدری
تاریخ: 1403/7/7
موضوع: استانها
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ حسین زنجیرانی فراهانی، با اشاره به احداث همزمان بیش از ۷۵ هزار واحد مسکونی در استان، از این دستاورد به‌عنوان یک جهش مهم در حوزه مسکن یاد کرد ...

سردار رادان: اسوه‌های برتر در جنگ شناختی شهدای امنیت هستند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سردار احمدرضا رادان، در همایش حامیان عفاف و حجاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت که در محل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد ...

عملکرد شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ عضو شورای شهر قم مهندس معصومه آمره با اشاره به اهمیت نقش سرمایه‌گذاری در توسعه شهرها اظهار داشت: امروز توجه به سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های ...

کشور مدیون رشادت های هشت سال دفاع مقدس است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، حاجی‌زاده اظهار داشت: باید خدا را شکر کنیم که در چنین مقطعی از تاریخ زندگی می کنیم که انقلاب اسلامی به پرچمداری ...