برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
سه شنبه 10 مهر 1403
مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی:

کشور نیازی به واردات برنج ندارد

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال با توجه به تولید دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج داخلی و ۵۰۰ هزار تن برنج وارداتی دیگر نیازی به واردات نداریم.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ «سهراب سهرابی» درخصوص وضعیت تولید و واردات برنج افزود: امسال با چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن شلتوک، تولید دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج در سطح ۷۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی پیش بینی می شود که بخش عمده نیاز داخلی را تامین می کند.

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: پیش بینی میزان تولید برنج امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ هزار تن و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ هزار تن رشد را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب در فصل بهار و اقدامات فنی و ترویجی از جمله استفاده از بذور اصلاح شده، مصرف کودهای شیمیایی مورد نیاز، مبارزه با علف های هرز، توسعه کشت مکانیزه، مجموعه اقدامات فنی در زراعت برنج و مدیریت آبیاری محصول این میزان تولید محقق خواهد شد.

سهرابی گفت: براساس برنامه هفتم توسعه برای دستیابی به خودکفایی ۹۰ درصدی اجرای الگوی کشت را هدف گذاری کردیم.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد تولید برنج کشور مربوط به استان های شمالی از جمله گیلان، مازندران و گلستان است، افزود: مابقی برنج از سایر استان های کشور نیز در حال تامین است.

واردات ۵۰۰ هزارتن برنج خارجی

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰ هزار تن برنج خارجی از مبدا کشورهای مختلف تامین و وارد شده است که با احتساب برنج تولید داخلی نیاز کشور تامین است و دیگر تا پایان سال نیازی به واردات برنج نداریم.

سهرابی تصریح کرد: اکنون تمامی انبارهای استان های شمالی کشور مملو از برنج تولید داخل است بنابراین با توجه به حجم برنج وارداتی صورت گرفته نه تنها دیگر نیازی به واردات نیست بلکه قیمت برنج نیز افزایشی نخواهد بود.

 

منبع: ایرنا

تاریخ: 1403/7/10
موضوع: اقتصادی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

چندنرخی بودن ارز بر مبنای چهار یا پنج نرخ را قبول نداریم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۰ مهر) پس از قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های ...

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن از سوی بانک‌ها به فراموشی سپرده شده است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ حدود سه سال از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف می گذرد و تاکنون در اجرای این پروژه‌ها تعداد زیادی از متقاضیان تایید شده و برای آنها ...

بنزین تولیدی کشور نیاز به مکمل ندارد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ ویس کرمی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در طی  گفت وگویی در خصوص فروش مجدد برخی از جایگاه ها به مکمل سوخت اکتان گفت:از نظر ...

طاهری: سیاست ارزی بانک مرکزی غلط است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از مهر، مصطفی طاهری در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۰ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره بررسی ...