برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
چهارشنبه 18 مهر 1403

دادستان: ۱۳ متهم پرونده مشروبات الکلی دست ساز در همدان دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: ۱۳ نفر از متهمان پرونده مسمومیت ناشی از مشروبات الکلی دست ساز و آلوده به متانول در استان بازداشت شدند.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ عباس نجفی روز چهارشنبه در نشست شورای قضایی استان همدان اظهار کرد: به دلیل آلوده بودن این مشروبات به متانول، ۹۶ نفر در همدان دچار مسمومیت شده‌اند و متاسفانه تاکنون ۱۱ نفر به دلیل استفاده از این مشروبات آلوده جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: دستورات لازم مبنی بر رسیدگی فوری این پرونده و مجازات عاملان و شناسایی و دستگیری متهمان اصلی و سایر عوامل و توزیع کنندگان به مراجع ذی‌صلاح صادر شده است.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب استان همدان از بازداشت ۲۴ نفر از متهمان پرونده اخلال نظام بانکی با عنوان فروش امتیاز وام بانک رسالت در همدان خبر داد.

نجفی تصریح کرد: از این تعداد، سه نفر از گردانندگان اصلی این پرونده هستند و تاکنون بیش از یک هزار و ۴۴۳ نفر از مالباختگان، شکایت خود را به مراجع قانونی ارائه کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان با تاکید بر اینکه تحقیقات گسترده پیرامون این موضوع در جریان است، گفت: بر اساس برآوردها، در این پرونده نزدیک به ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال از افراد، کلاهبرداری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این رقم قطعی نیست و با توجه به گستردگی تخلفات و افزایش مالباختگان، امکان افزایش این میزان وجود دارد.

نجفی گفت: با همکاری پلیس امنیت اقتصادی، سوابق ثبتی، اموال و حساب‌های متهمان، شناسایی، ردیابی و مسدود شده است

وی تاکید کرد: دستورات لازم به منظور تحقیقات گسترده پیرامون موضوع صادر شده است و تلاش می‌کنیم بزودی عدالت در این مورد برقرار شده و ضررهای مالباختگان جبران شود.

 

منبع: ایرنا

تاریخ: 1403/7/18
موضوع: اجتماعی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

رئیس مجلس به تاجیکستان می‌رود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از ایسنا؛ فتح‌الله توسلی رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و تاجیکستان اظهار کرد: در آستانه سالگرد قانون اساسی تاجیکستان، آقای قالیباف ...

مشاور فرمانده سپاه: سردار قاآنی در چند روز آینده از رهبر انقلاب نشان فتح دریافت خواهد کرد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ «سردار ابراهیم جباری» در جمع خبرنگاران تاکید کرد که «سردار قاآنی» فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی در سلامت کامل هستند و ان‌شاءالله ...

پزشکیان شنبه به دانشگاه تهران می‌رود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سید احمدرضا خضری اعلام کرد: مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۴ _ ۱۴۰۳، با حضور رئیس جمهور، صبح روز شنبه ۲۱ مهرماه در دانشگاه ...

استانداران در توسعه استان‌ها ملاحظات زیست‌محیطی را لحاظ کنند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد، غلامحسین مظفری، حسینعلی امیری و محمدرضا بابایی دره با رأی اکثریت ...