برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
پنج شنبه 19 مهر 1403
پیش از سفر به تاجیکستان؛

قالیباف: سفر به تاجیکستان فرصتی برای پیگیری سیاست قطعی ایران در ارتباط با همسایگان است

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به تاجیکستان گفت: سفر به تاجیکستان فرصتی برای پیگیری سیاست قطعی دولت و مجلس در ارتباط با همسایگان است.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محمد باقر قالیباف عصر چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ پیش از سفر به تاجیکستان افزود: فرصتی فراهم شد که به دعوت روسای مجالس تاجیکستان در یک نشست بین‌المللی پارلمانی به مناسب سی‌امین سال قانون‌گزاری در این کشور شرکت کنیم و نیز فرصتی است تا درباره تجربیاتی و همکاری‌هایی که در حوزه قانونگزاری وجود دارد، صحبت شود.

وی اظهار داشت: در نشست‌های پارلمانی بین‌المللی دو فرصت مهم برای روابط دوجانبه بین کشورها برای پیگیری توافقات گذشته و همچنین پیگیری سیاست قطعی دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم برای ادامه توسعه روابط با کشورهای همسایه وجود دارد.

قالیباف گفت: با تاجیکستان از جهت تمدنی، فرهنگی و اجتماعی، زبانی و مذهبی، اقتصادی و سیاسی، حوزه‌های امنیتی ارتباط راهبردی داریم؛ ارتباط چه در سطح پارلمان‌ها و چه در سطح دو دولت و کمیسیون‌های مشترک در اوج خود قرار دارد و طی سه سال گذشته، سفرهای زیادی بین مقامات دو کشور انجام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سفر به تاجیکستان فرصتی برای افزایش فشار جهانی برای قطع روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی است.

قالیباف گفت:‌ این سفر فرصت خوبی است که درباره نسل‌کشی که رژیم کودک‌کش صهیونیستی ایجاد کرده، صحبت شود و این نشست می‌تواند بین کشورهایی که به حوزه مسائل حقوق بشر و مبارزه با ظلم توجه دارند، موثر باشد.

وی ادامه داد: فشار جهانی در حوزه قطع روابط اقتصادی و فشار سیاسی بر رژیم صهیونیستی، از فرصت‌هایی است که می‌تواند در این سفر فراهم شود.

 

 

منبع: ایرنا

تاریخ: 1403/7/18
موضوع: اجتماعی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

رئیس مجلس به تاجیکستان می‌رود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از ایسنا؛ فتح‌الله توسلی رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و تاجیکستان اظهار کرد: در آستانه سالگرد قانون اساسی تاجیکستان، آقای قالیباف ...

مشاور فرمانده سپاه: سردار قاآنی در چند روز آینده از رهبر انقلاب نشان فتح دریافت خواهد کرد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ «سردار ابراهیم جباری» در جمع خبرنگاران تاکید کرد که «سردار قاآنی» فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی در سلامت کامل هستند و ان‌شاءالله ...

دادستان: ۱۳ متهم پرونده مشروبات الکلی دست ساز در همدان دستگیر شدند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ عباس نجفی روز چهارشنبه در نشست شورای قضایی استان همدان اظهار کرد: به دلیل آلوده بودن این مشروبات به متانول، ۹۶ نفر در همدان دچار مسمومیت شده‌اند ...

پزشکیان شنبه به دانشگاه تهران می‌رود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سید احمدرضا خضری اعلام کرد: مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۴ _ ۱۴۰۳، با حضور رئیس جمهور، صبح روز شنبه ۲۱ مهرماه در دانشگاه ...