برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
پنج شنبه 19 مهر 1403

استان قم پیشرو در ساخت مسکن و تامین خدمات روبنایی سایت های نهضت ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: در استان قم بحث طراحی و تامین خدمات روبنایی از جمله ساخت مدرسه، مسجد، درمانگاه و .... با جدیت دنبال می شود که این امر جزو نقاط مثبت این استان است.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛  مسعود بیات منش در سفر خود به استان قم و در حاشیه بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قم نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و با اختلاف قابل قبولی پروژه های خوبی شروع و در حال احداث است.

وی افزود: تاکنون ساخت 42 هزار واحد مسکونی در قالب طرح حمایتی در استان قم شروع شده است.

بیات منش تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن با قوت توسط دولت، وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل راه و شهرسازی استان به عنوان دبیر شورای مسکن ادامه خواهد داشت و مردم بابت صاحب خانه شدن اطمینان خاطر داشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص چالش های پیشرو طرح توضیح داد: بانک های عامل طرح نهضت ملی، برای تامین مالی و عقد قرارداد مابقی پروژه ها با جدیت بیشتری ورود داشته باشند تا مردم متحمل فشار کمتری شوند.

وی افزود: بحث تامین زیرساخت ها برق، آب و گاز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با توجه به این که به زودی این پروژه ها تحویل متقاضیان خواهد شد طراحی و اجرای زیرساخت ها اولویت دارد.

بیات منش تصریح کرد: سهم یک سوم تعیین شده دولت و راه و شهرسازی با پیشرفت پروژه ها و اجرای زیرساخت ها، به شرکت های خدمات رسان و زیرساختی پرداخت خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ما در طرح نهضت ملی مسکن صرفا به دنبال خانه سازی نیستیم و سیاست شهرسازی با تامین زیرساخت ها و خدمات روبنایی رو دنبال خواهیم کرد.

وی توضیح داد: بر این اساس یکی از نقاط مثبت در طرح نهضت ملی مسکن استان قم، پیشرو بودن در طراحی خدمات روبنایی و اجرای آن است.

به گفته بیات منش تامین خدمات روبنایی با اولویت ساخت مدرسه و مسجد در سایت های نهضت ملی در دست پیگیری است که تاکنون طراحی ۳۵ باب مدرسه در سایت های نهضت ملی مسکن استان انجام شده است و امیدواریم هر چه زودتر اقدامات اجرایی و ساخت آن توسط دستگاه های مرتبط آغاز شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پایان خاطر نشان کرد: در تامین زیرساخت های و خدمات روبنایی سایت های نهضت ملی مسکن از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و به دنبال تامین منابع مالی برای کاهش فشار اقتصادی به مردم خواهیم بود.

گفتنی است دیدار با استاندار قم و بازدید از سایت های ۵۶۰، ۲۷ و ۲۲ هکتاری و سایت های یک طبقه طایقان و پرنیان از جمله برنامه های سفر بیات منش به استان قم بود

تاریخ: 1403/7/19
موضوع: استانها
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

قرارگاه مردمی نصر در قم راه‌اندازی شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان زاده ظهر امروز در گفت‌وگویی خبری عنوان کرد: همزمان با ایام سالگرد عملیات طوفان الاقصی و شکست ترمیم ...

اولین یادواره شهدای مربی نظامی استان قم برگزار می شود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ علی عاشوری، مسئول اجرایی ستاد یادواره شهدای تربیت و آموزش سپاه امام علی ابن ابی طالب (ع) در طی گفتگویی درخصوص برگزاری این یادواره عنوان کرد: ...

توسعه و اصلاح بیش از 64 كیلومتر شبكه آب و فاضلاب

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ داود اویسی به ارائه گزارشی از عملکرد شش ماه نخست معاونت فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان پرداخت و اظهار داشت: در این مدت، شبکه‌های اصلی، ...

رضا حدادپور سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمیت نیوز(حمنا)؛ عباس ذاقلی در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم، گفت: تحولات شگرف و اتفاقات خوبی در بهبود ساختار ...