برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
چهارشنبه 25 مهر 1403

جبلی: ۱۵ مجموعه تلویزیونی در مرحله تولید قرار دارد/ روایت اول از تحولات منطقه اولویت رسانه ملی است

رئیس رسانه ملی گفت: ۱۵ مجموعه تلویزیونی در مرحله تولید قرار دارد و حدود ۲۰ مجموعه نیز در مرحله پیش تولید یا نگارش فیلمنامه است.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۵ مهرماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: رسانه ملی بر اساس طراحی سناریو‌های مختلف اقدام به آماده‌سازی زیرساخت‌ها، برنامه‌ها و پیش‌بینی تحولات آینده کرده است که بخشی از آنها تاکنون انجام شده است.

تلاش صداوسیما رساندن اخبار دست اول تحولات لبنان به مخاطبان است

وی با بیان اینکه آنچه تاکنون برای ما اهمیت داشته و خواهد داشت به دست گرفتن روایت اول است، تصریح کرد: با تحولاتی که طی ماه‌های اخیر در لبنان رخ داده صدا و سیما با اعزام گروه‌های مختلف خبری، مستندساز و برنامه‌ساز تلاش کرده تا تصویر دست اول تحولات لبنان را در اختیار مخاطب قرار دهد.

جبلی ادامه داد: هدف صداوسیما در تحولات منطقه به شکل عام تقویت موضع جبهه مقاومت و بیان جنایات در غزه و لبنان بوده و هست که بتواند این تصویر را به صورت روشن، به موقع و به هنگام در اختیار مخاطب قرار دهد.

رسانه ملی باید کیفیت و کمیّت محتوای خود را ارتقا دهد

وی در مورد نوع محتواسازی تولیدی نمایش خانگی هم اظهار نظر کرد: اتفاقاً خوشحال می‌شویم برنامه‌های فرهنگی سالم در سکو‌های شبکه خانگی بیشتر تولید شود؛ به‌عبارت دیگر سکو‌ها فقط تولیدکننده محتوا‌های حاشیه‌ساز نباشند؛ بنابراین از تولید محتوا‌هایی مانند برنامه‌های کتاب‌محور، فاخر و فرهنگی استقبال می‌کنیم؛ البته فعالیت سکو‌های شبکه خانگی در این زمینه‌ها، رافع مسئولیت رسانه ملی نیست؛ به‌عبارت دیگر رسانه ملی باید کیفیت و کمیّت محتوای تولیدی خود را ارتقا دهد.

محدودیتی برای حضور هنرمندان نداریم، اما هنجار‌ها را رعایت می‌کنیم

رئیس رسانه ملی در مورد حضور بازیگران در تولیدات رسانه ملی گفت: ما از حضور همه هنرمندان در این عرصه استقبال می‌کنیم و در ساخت مجموعه‌های تلویزیونی برای حضور بازیگران، کارگردانان، تهیه کنندگان و همه مجریان و برنامه سازان محدودیتی نداریم و چهره‌های مختلفی حضور دارند یا در سطح تولید برنامه فعال هستند، اما برای ما رعایت هنجار‌های فرهنگی و اجتماعی که رسانه ملی باید به آن پایبند باشد مهم است.

۱۵ مجموعه نمایشی جلوی دوربین است

جبلی ادامه داد: ما خوشبختانه مراحل ابتدایی ساختار جدید سیما که در آن قرار گرفته بودیم را پشت سر گذاشتیم چرخه تولید در سیمرغ و سیما فیلم به خوبی حرکت می‌کند ما مجموعه‌های آماده بخش داریم به تناسب و اقتضای زمانی انجام می‌شود و منتظریم که مجموعه‌های فعلی پایان یابد و حدود ۱۵ مجموعه نمایشی جلوی دوربین است و بیش از این تعداد در مرحله پیش تولید است و تعداد بسیار بیشتری هم در مرحله نگارش فیلمنامه هستند.

رئیس صداوسیما گفت: ما تا پایان سال ۱۴۰۴ براساس جدول پخش مجموعه‌های نمایشی در شبکه‌های اول، دوم و سوم سیما با مجموعه‌های نمایشی سیدکام و مجموعه‌ای مانند آقای قاضی برنامه‌ریزی خود را تکمیل و نهایی کرده‌ایم. البته به تدریج متن‌ها، طرح‌ها و فیلمنامه‌های مختلف پیشنهاد می‌شود در دستور کار دفتر فیلمنامه، سیما فیلم و سایر ساختار‌ها مانند سیمرغ قرار خواهد 

مخاطبان ارتباط خوبی با سریال طوبی و مجموعه آقای قاضی برقرار کردند

وی افزود: استقبال روز به روز بهتر می‌شود و استاندارد‌های تولید دارد ارتقا پیدا می‌کند در مورد سریال طوبی نزدیک به ۴۴ درصد مخاطبان آن را دیده بودند و ارتباط بر قرار کرده بودند. در مورد آقای قاضی با وجود اینکه پر هزینه نبود همین روال وجود دارد و استقبال هر روز بالاتر می‌رود و بقیه مجموعه‌ها نیز به تدریج هم تنوع بیشتری خواهند داشت.

رئیس رسانه ملی در پاسخ به سوالی درباره بازگشت مهران مدیری برای ساخت سری جدید مجموعه دورهمی اظهار کرد: در این موضوع اطلاعی ندارم و باید از همکاران سیما فیلم سوال کنید.

در ساختار‌های نمایشی مجموعه‌های متعددی را آماده پخش داریم

جبلی درباره برنامه‌های آینده صداوسیما در حوزه ساخت مجموعه‌های تلویزیونی به ویژه برای ایام پایان سال و تعطیلات نوروز سال آینده تصریح کرد: همانگونه که پیشتر نیز اعلام کرده بودم ما در ساختار‌های نمایشی مجموعه‌های متعددی را آماده پخش داریم که به تدریج در جدول پخش قرار خواهد گرفت.

جبلی در ادامه در خصوص سکو‌های نمایش خانگی تصریح کرد: این سکو‌ها می‌توانند به موضوعات مختلف بپردازند، اما هیچ‌گاه سکو‌های نمایش خانگی را رقیب جدی خود احساس نمی‌کنیم که بخواهیم نگران باشیم.

تاریخ: 1403/7/25
موضوع: اجتماعی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

بالاترین نشان مسئولیت اجتماعی ایران برای چهارمین سال متوالی به ایرانسل رسید

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ «چهارمین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی سه شنبه ۲۴ مهر ماه ساعت ۱۷در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ...

باکو به هیچ وجه اجازه نخواهد داد از قلمرو کشورش تعرضی به همسایگان صورت گیرد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ «شاهین مصطفی یف»، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه) با سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی ...

مراسم تشییع پیکر سردار شهید نیلفروشان در تهران

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مراسم تشییع پیکر سردار سرلشکر عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد. در ...

پزشکیان: ایران از گسترش روابط با جمهوری آذربایجان استقبال می‌کند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مسعود پزشکیان امروز دوشنبه - ۲۳ مهرماه - در دیدار شاهین مصطفی معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر اهمیت گسترش همکاری‌های مشترک تأکید کرد و ...