برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 30 مهر 1403
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

واردات خودروی تصادفی ممنوع است/ جلسه مجلس با واردکنندگان خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برنامه برگزاری جلسه این کمیسیون با واردکنندگان خودرو گفت: خودروهای کار کرده وارداتی نباید تصادفی بوده و باید دارای خدمات پس از فروش باشد.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از مهر؛ حسنعلی محمدی درباره واردات خودروهای دست‌دوم گفت: منشأ واردات خودروهای دست‌دوم مشخص نیست و مواردی از سوی بانک مرکزی مطرح شد و روز یکشنبه آتی واردکنندگان خودرو به کمیسیون می‌آیند تا نهایت همکاری برای برداشتن موانع صورت گیرد.

وی افزود: در خصوص واردات خودروی دست‌دوم معضلاتی داریم این در حالی است که تولیدکنندگان در داخل توان برطرف‌کردن نیاز مردم را ندارند.

محمدی با بیان اینکه خودرو کالایی سرمایه‌ای تلقی می‌شود، گفت: تولیدکنندگان و خودروسازان بیان می‌کنند که با ضرر و زیان انباشته روبه‌رو هستیم و مردم نیز از تحویل و کیفیت خودرو ناراضی هستند. همچنین با نارضایتی فعالان و شاغلان صنعت خودرو روبه‌رو هستیم.

وی در مصاحبه رادیویی افزود: باید راهکاری ارائه دهیم تا زنجیره تولید خودرو آسیب نبیند و رضایت مردم جلب شود.

محمدی با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته نیز خودروی کارکرده را وارد می‌کنند، گفت: این مسئله شرایط خاصی دارد. خودروها نباید تصادفی باشند و از طرفی باید خدمات پس از فروش داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید به سمتی برویم که از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم؛ چون خودروهایی فرسوده هستند و باید از رده خارج شوند و در مقابل باید انگیزه تشویقی برای مردم ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: وقتی میزان عرضه و تقاضا برابری کند و میزان عرضه فزونی گیرد، قطعاً تولیدکننده‌ها وارد فرایند کیفی و قیمتی می‌شوند.

تاریخ: 1403/7/29
موضوع: اقتصادی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

ثبت بیش از ۷۳هزار مار و عقرب‌گزیدگی/ فراوانی پادزهر در کشور

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ «هادی ربیعی» افزود: اگر پادزهر مناسب هر گونه مار و عقرب در کشور تولید نمی‌شد، علاوه بر وابستگی ملی، تلفات مار و عقرب گزیدگی می‌توانست ...

۳۴ واحد فرآوری پسته در قم فعال است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ علی محمد ملاتقی گفت: وجود ایستگاه‌های فرآوری از جمله عوامل مهم برای بالا بردن ارزش افزوده تولید پسته در قم است و ما تلاش داریم همچنان تعداد ...

مجوز واردات ۲ هزار خودروی ماموریتی پلیس صادر شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ چندی پیش سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه خودروی سمند جوابگوی انجام ماموریت‌های فراجا در مناطق عملیاتی نیست، گفت: ...

کشف ۳۲ میلیارد ریال احتکار ارزاق عمومی در قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ منوچهر نصیری روز چهارشنبه در گفت‌وگویی، افزود: مأموران کلانتری ۱۳ شهید سعیدی فرماندهی انتظامی شهرستان ...