برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
سه شنبه 1 آبان 1403

ناامیدی زودهنگام تل آویو از تجزیه شدن حماس پس از سنوار

یکی از مقامات مذاکرکننده اسرائیل تاکید کرد که پس از سنوار، حماس همچنان پابرجاست و این تل‌آویو است که برای توافق باید انعطاف نشان دهد.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز دوشنبه نوشت: یکی از مقامات تیم مذاکره کننده به خانواده‌های اسرای صهیونیست اطلاع داد که حماس پس از ترور (شهادت) یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس از هم نپاشیده است و به کار خود ادامه می‌دهد و وضعیت آن با ثبات است.

براساس گزارش الجزیره، به گفته همین مقام صهیونیست، برای از سرگیری مذاکرات باید در موضع رژیم تروریستی اسرائیل انعطاف وجود داشته باشد. او ادامه داد: باید از محور فیلادلفیا عقب نشینی کنیم، چرا که بدون این انعطاف پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

چهار روز پیش ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به یکی از خانه های ویران شده غزه چند تن از نیروهای مقاومت را به شهادت رساند. پس از مدتی مشخص شد که یکی از شهدا یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس است. 

در همین زمینه، روزنامه انگلیسی «گاردین» درباره وضعیت بلاتکلیفی تجربه شده توسط رژیم صهیونیستی با محوریت این سؤال که «آیا ترور (شهادت) یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس، واقعا منجر به شکست حماس خواهد شد یا نه؟» گزارشی نوشته و اعلام کرد که اسرائیل از شهادت سنوار خوشحال شد، اما این یک سرخوشی موقتی بود.

گاردین تاکید کرد که احساس بسیاری در اراضی اشغالی نسبت به این موضوع متزلزل است و اثربخشی از بین بردن رهبران جنبش‌ها موضوعی است که کارشناسان مدت‌هاست در مورد آن بحث می‌کنند، چرا که برخی به این نتیجه رسیده‌اند که این استراتژی نتیجه معکوس دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ: 1403/7/30
موضوع: بین الملل
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

رئیس جمهور جدید ویتنام انتخاب شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از رویترز، مجلس ملی ویتنام روز دوشنبه ژنرال «لوونگ کوونگ» را به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب کرد. بر اساس گزارش‌های ...

کرملین: پوتین چهارشنبه با پزشکیان دیدار می‌کند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ پیشتر از سوی «مهدی سنایی» معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، برنامه‌های سفر «مسعود پزشکیان»، رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه ...

هلاکت فرمانده تیپ ۴۰۱زرهی در شمال غزه

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از شبکه العربیه عربستان که بارها با مقامات نظامی رژیم صهیونیستی از جمله سخنگوی ارتش رژیم، مصاحبه اختصاصی انجام داده و همچنان به رویکرد ...

اعتصاب کارگران بوئینگ؛ تشدید بحران مالی و تعویق تحویل هواپیماها

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ کارگران شرکت بوئینگ از روز جمعه و پس از رد توافق اولیه با مدیریت در خصوص افزایش دستمزد ۲۵ درصد طی چهار سال، به جای ساخت هواپیما، دست به اعتصاب ...