برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
چهارشنبه 2 آبان 1403
معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

رسانه مستقل نظام می‌تواند پیش‌برنده دیپلماسی عمومی در صحنه جهانی باشد

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگرداندن مرجعیت رسانه‌ای به داخل کشور را از وظایف و اهداف این معاونت عنوان کرد.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگرداندن مرجعیت رسانه‌ای به داخل کشور را از وظایف و اهداف این معاونت عنوان کرد و گفت: رسانه مستقل و مورد اعتماد در داخل نظام می‌تواند بخشی از قدرت نرم کشور و پیش‌برنده دیپلماسی عمومی در صحنه جهانی باشد.

 محمدرضا نوروزپور در جلسه آیین تکریم و معارفه معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: بازگرداندن مرجعیت رسانه‌ای به کشور گامی در جهت تقویت قدرت نرم محسوب می‌شود که در کنار قدرت سخت می‌تواند برای کشور بازدارندگی به ارمغان بیاورد.

وی گفت: برای موفقیت در این بخش نیازمند تقویت رسانه‌ها و اعتباربخشی به آنها هستیم. رسانه مستقل و مورد اعتماد در داخل نظام می‌تواند بخشی از قدرت نرم کشور و پیش‌برنده دیپلماسی عمومی در صحنه جهانی باشد.

نوروزپور افزود: در بخش رسانه‌ای نه در داخل و نه در خارج از کشور اهداف محقق نشده در حالی‌که بخش عمده‌ای از تحقق همبستگی ملی و وفاق ملی منوط به نوعملکرد رسانه‌ها است. این وضعیت سبب شده تا صدای حق ما آن طور که باید به گوش جهانیان نیز نرسد.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برخی تصور می‌کنند قدرت نرم تنها بعد خارجی دارد در صورتی که اصل قدرت نرم اساسا داخلی است و به عنوان بخشی از حاکمیت که حکمرانی رسانه را در اختیار داریم، باید مورد قبول مردم باشیم و وفاق ملی نیز از طریق تقویت قدرت نرم داخلی به دست می‌آید.

نوروزپور ضمن تاکید بر این نکته خاطرنشان کرد: در دوره جدید بخش عمده‌ای از توان معاونت در این خصوص گذاشته خواهد شد و در قسمت یارانه هم به‌دنبال تقویت قدرت نرم داخلی و خارجی و ارائه تصویری دقیق و درست از ایران به جهانیان هستیم تا از این مسیر قدرت بازدارندگی کشور نیز تقویت شود.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز-سه‌شنبه-اول آبان ماه- طی حکمی محمدرضا نوروزپور را به عنوان معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات این وزارتخانه منصوب کرد.

آیین تکریم و معارفه معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی و جمعی از مدیران معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات برگزار شد. در این آیین از خدمات و تلاش‌های فرشاد مهدی‌پور معاون پیشین این معاونت قدردانی و محمدرضا نوروزپور به عنوان معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد.

نوروزپور متولد سال ۱۳۵۲ و دارای دکترای روابط بین‌الملل است. از جمله سوابق مدیریتی وی می‌توان به مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، رئیس هیات مدیره موسسه فرهنگی ـ مطبوعاتی ایران، معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، عضویت در کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا، رئیس امور اطلاع رسانی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، مدیرکل پایگاه اطلاع رسانی دولت (پاد) و معاون مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهور اشاره کرد.

تاریخ: 1403/8/1
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

جشنواره فیلم کوتاه مبین جایگاه سینمای ایران/ دبیر جشنواره فیلم فجر مشخص نیست

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در جمع خبرنگاران ...

اکران فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند»

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا) به نقل از صبا؛ محمدرضا رحمانی کارگردان «آن‌ها مرا دوست داشتند» که فیلمش پس از سه سال از چهارشنبه هفته گذشته روی پرده سینماها ...

زائری: انقلابی در حوزه پادکست در حال رخ دادن است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ قاسم زائری رئیس پیشین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در آیین تکریم و معارفه ریاست این‌ پژوهشگاه گفت: ما ...

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات قوه عاقله وزاتخانه است/ وجود ظرفیت‌ مرجعیت رصد و سیاست‌پژوهی فرهنگی کشور در پژوهشگاه

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ وزیر فرهنگ در این آیین گفت: از آقای زائری رییس پیشین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و همکارانشان بابت زحماتی که متحمل شدند تشکر می‌کنم. وی ...