هواپیماهای مافوق صوت:
هواپیمای مافوق صوت کم صدای ناسا پنجره جلو ندارد

ناسا برای کم صدا کردن هواپیما X-59 باید پنجره های جلو را حذف می کرد اما به جای آن یک سیستم بینایی روی این هواپیمای ما فوق صوت ایجاد کرد.
به نقل از آی ای: هواپیماهای مافوق صوت ممکن است سریع باشند، اما یک مشکل مشخص دارند، آنها صدایی غیرقابل تحمل تولید میکنند. به این صورت که هنگامی که هواپیما سریعتر از سرعت صوت حرکت میکند، به زبان عامیانه امواج شوکه شده و شکل میگیرند و از هواپیما دور میشوند و با یکدیگر ادغام شده و در نهایت صدای بلند غیرقابل تحملی را تولید میکنند که حتی در زمین هم شنیده میشود.
ناسا در حال حاضر با Lockheed Martin Skunk Works همکاری میکند تا حمل و نقل هوایی را از طریق هواپیمای سریعتر از صدا X-۵۹ Quiet SuperSonic Technology (QueSST) انجام دهد.
هواپیمای تک نفره جدید X-۵۹ دارای طول ۹۹.۷ فوت، عرض ۲۹.۵ فوت (۳۰ متر در ۹ متر) خواهد بود و در ارتفاع ۵۵ هزار پا (۱۶.۷ کیلومتر) حرکت میکند اما آنچه که نخواهد داشت، پنجرهای رو به جلو است. در عوض، به یک سیستم دید خارجی (XVS) توسعه یافته توسط ناسا متکی خواهد بود.
رندی بیلی، رهبر زیر سیستم XVS ناسا، سیستم بینایی مصنوعی را "آخرین خط دفاعی" در حوزهای میداند که در آن خلبان میتواند از این سیستم برای مشاهده یک وسیله نقلیه هوایی استفاده کند. بیلی در این باره گفت: "قبل از رسیدن به آن نقطه، ما ATC <کنترل ترافیک هوایی> و اطلاعات ADS-B را داریم با این فرض که ترافیک هوایی در آن قرار دارد." بیلی همچنین اضافه کرد که X-۵۹ برای حفظ شکل دماغه، هواپیما سایبان جلو ندارد. در عوض، از آنچه بیلی به عنوان "پنجره الکترونیکی" یاد کرده، استفاده میکند.
ناسا در حال حاضر با Lockheed Martin Skunk Works همکاری میکند تا حمل و نقل هوایی را از طریق هواپیمای سریعتر از صدا X-۵۹ Quiet SuperSonic Technology (QueSST) انجام دهد.
مشخصات هواپیما مافوق صوت X-۵۹
هواپیمای تک نفره جدید X-۵۹ دارای طول ۹۹.۷ فوت، عرض ۲۹.۵ فوت (۳۰ متر در ۹ متر) خواهد بود و در ارتفاع ۵۵ هزار پا (۱۶.۷ کیلومتر) حرکت میکند اما آنچه که نخواهد داشت، پنجرهای رو به جلو است. در عوض، به یک سیستم دید خارجی (XVS) توسعه یافته توسط ناسا متکی خواهد بود.
رندی بیلی، رهبر زیر سیستم XVS ناسا، سیستم بینایی مصنوعی را "آخرین خط دفاعی" در حوزهای میداند که در آن خلبان میتواند از این سیستم برای مشاهده یک وسیله نقلیه هوایی استفاده کند. بیلی در این باره گفت: "قبل از رسیدن به آن نقطه، ما ATC <کنترل ترافیک هوایی> و اطلاعات ADS-B را داریم با این فرض که ترافیک هوایی در آن قرار دارد." بیلی همچنین اضافه کرد که X-۵۹ برای حفظ شکل دماغه، هواپیما سایبان جلو ندارد. در عوض، از آنچه بیلی به عنوان "پنجره الکترونیکی" یاد کرده، استفاده میکند.
تاریخ: 1400/7/19
موضوع: خواندنی ها
اخبار مرتبط