برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402
با کسی تعارف نداریم

اتمام حجت استاندار برای رفع آلودگی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

 مشکلات منوریل و مترو برطرف شد/رییس جمهور نگاه ویژه به قم دارد/مدیران استانی برای جذب اعتبارات ملی تلاش مضاعف کنند/موانع مصوبات سفر رییس جمهور هرچه سریع‌تر احصا و پیگیری شود/مخالف جو زدگی در افتتاحیه پروژه‌ها هستیم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) سیدمحمدتقی شاهچراغی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان، بیان کرد: مشکلات سابق مترو ومونوریل قم برطرف شده و به زودی بصورت رسمی وارد مرحله اجرا و سپس بهره برداری خواهند شد.

استاندار قم ادامه داد: پروژه مترو نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد و نسبت به تامین واگن و قطار آن نیز تصمیمات کاربردی خوبی در سطح دولت گرفته شده است.

وی بیان داشت: دولت نسبت به بهره برداری و تکمیل فرودگاه قم نگاه مثبت دارد و هم اکنون انتخاب سرمایه گذار داخلی یا خارجی آن در دست بررسی است.

استاندار قم اضافه کرد: مونوریل و فرودگاه در گذشته در بهترین حالت به خاطر سهل انگاری، کاهلی و بی توجهی به پروژه های پیچیده ای تبدیل شده بود که بسیاری از مشکلات آن هیچ مبنایی نداشت.

شاهچراغی تصریح کرد: تعیین تکلیف مونوریل نهایی شده و در قالب تهاتر نفت یکی از شرکت های بزرگ ملی مقدمات ادامه آن را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود تا پروژه های سفر رییس جمهوری به قم در قالب تهاتر نفت اجرایی شود، گفت: نحوه بهره برداری و استفاده از منابع دریاچه نمک نیز در حال بررسی است.

شاهچراغی بیان کرد: برای اینکه قم در مسیر پیشرفت و توسعه خود قرار بگیرد لازم است تا مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی نسبت به جذب بودجه های ملی و ظرفیت های متمرکز کشوری تلاش کنند.

شاهچراغی با تاکید بر پیگیری مستمر مدیران دستگاه های اجرایی از مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهوری به قم، ادامه داد: دور دوم سفرهای دولت در حال برنامه ریزی است و اگر مصوبات سفر اول به خوبی دنبال و پیش نرود در سفر دوم دولت به قم با مشکلات و چالش هایی روبه رو می شویم.

وی با مورد خطاب قرار داد مدیران استانی گفت: مسوولان موانع اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری که توسط نهادهای فرااستانی ایجاد شده را سریعا به اطلاع بنده برسانند و آن را به زمان سفر دوم رییس جمهوری به قم موکول نکنند.

استاندار قم با اشاره به نزدیکی به هفته دولت، بیان داشت: همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان اقدامات، ابتکارات و برنامه های خود را در دسته بندی و تقدیم استانداری کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت استان قم بشدت مخالف شعارزدگی و جوزدگی در افتتاح پروژه ها است، گفت: هیچ دستگاهی تا زمانی که پروژه ها بصورت صد در صد آماده نشده باشد، حق افتتاح ندارد.

استاندار قم با بیان اینکه مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی باید صادقانه با مردم صحبت کنند، اگر با مردم صادقانه حرف بزنیم آنها با دولت و برنامه های دولتمردان همراه می شوند.

وی ادامه داد: مقدمات شکل گیری ستاد توسعه دانش بنیان ها در ابعاد مختلف زیست محیطی، صنعت، درمان، فرهنگ و غیره در قم انجام شده و لازم است تمام دستگاه ها برای رونق و بالندگی آن اقدام کرده و از ظرفیت آن استفاده کنند.

وی با اشاره به مولدسازی دستگاه های اجرایی برابر قوانین مصوب ملی، تصریح کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی راسا وارد این عرصه شده و زمین مازاد و سایر اموال را شناسایی و جهت فروش یا واگذاری معرفی نماید.

استاندار قم در ادامه با اشاره به آلایندگی برخی واحدها در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، گفت: جان و سلامت مردم مهمتر از هر چیز دیگری است و نمی توان به بهانه اشتغال جان مردم بومی به خطر بیفتد.

شاهچراغی گفت: مشکل آلایندگی سلفچگان باید حل شود ولو اینکه کل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تعطیل شود؛ محیط زیست، رسانه ها و دستگاه قضایی با قدرت نسبت به حل مشکلات زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ورود کنند.

وی یادآور شد: مجموعه مدیریت استان هیچ تعارفی با برخی صاحبان سرمایه که پایبندی به سلامت مردم و قوانین مصوب ملی ندارند، ندارد و با این قبیل مسائل با جدیت برخورد خواهد کرد.

استاندار قم با تاکید بر برخی فعل های صورت گرفته در دستگاه های اجرایی، عنوان کرد: برخی از این کوتاهی مربوط به گذشته است؛ مجموعه مدیریت استان هیچ اغماضی در مورد ترک فعل ها نخواهد کرد.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به مدیریت نسبی بیماری کرونا پیش بینی می شود امسال شاهد حضور میلیون ها زائر در اربعین در مسیر رفت و برگشت به کشور عراق در قم باشیم.

وی با اشاره به پیش بینی تدابیری برای برگزاری باشکوه آیین تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: مردمی بودن از ویژگی و خصوصیات برپایی محافل عزاداری و سوگواری در استان قم است.

استاندار قم با تاکید بر بسترسازی دستگاه های اجرایی جهت اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا و تاسوعا، تصریح کرد: علاوه بر برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا و تاسوعا باید اقامه نماز در ادارات و دستگاه های اجرایی جدی گرفته شود.

شاهچراغی عنوان کرد: بیش از۲ هزار هیات مذهبی ایرانی و غیرایرانی در سطح استان قم فعال است و لازم است تا زمینه و بستر جهت اقامه عزا توسط آنها در دستگاه های اجرایی انجام بگیرد.

استاندار قم اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: امر به معروف فقط به تذکر زبانی خلاصه نمی شود بلکه رفتار و برخورد هر فردی بیشترین تاثیر را در مخاطب می تواند داشته باشد.

وی در پایان بیان کرد: وضعیت کرونایی قم بحرانی نیست اما با شرایط شکننده ای همراه است و لازم است برای مدیریت بهتر بیماری، شیوه نامه های بهداشتی جدی گرفته شود.

تاریخ: 1401/5/12
موضوع: اجتماعی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

  مجتمع‌های بین راهی باید مسجدی در محوطه خود داشته باشند 

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سیدمحمد آقامیری ظهر امروز در سومین جلسه ستاد اقامه نماز استان که در سالن امام جواد(ع) برگزار شد بیان کرد: افرادی که متقاضی ساخت مجتمع‌های بین ...

کاهش ۱۳۰۰۰ میلیارد ریالی اعتبارات پروژه مترو قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محمدرضا انگشت‌باف مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اظهار داشت: طی پیگیری‌های انجام‌شده در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ سازمان برنامه‌وبودجه ...

شهربازی شهدای ۷۲ تن به زودی راه اندازی می شود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ شهردار قم به همراه مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهری، مدیر منطقه سه، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از شهربازی سرزمین شادی واقع ...

اعزام ۴ هزار و ۵۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان قم در ماه رمضان 

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان زاده صبح امروز در گفت‌وگویی خبری اعلام کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ مبلغ و مبلغه در ماه مبارک رمضان امسال برای ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز