برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402
آیت الله نوری همدانی در دیدار استاندار قم:

ظلم، جهل و فقر باید ریشه کن شود/رسانه‌ها دستاوردها را بیان کنند/مردم باید از پیشرفت‌ها و خدمات مطلع شوند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه جهل، ظلم و فقر سه موضوعی بوده که برای انسان ذلت به همراه دارد، گفت: در اسلام آمده که این سه مورد را از جامعه ریشه کن کنید و در قم نیز باید این سه مورد کمرنگ شود.

به گزارش حمیت نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قم، آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با استاندار قم با بیان اینکه قم یک مرکز خاص بوده و در زمان ائمه (ع) یک فرقه اشعری در قم بود که با اهلبیت (ع) رفت و آمد داشتند و حضرات معصومین فرموده‌اند که قم حرم ما اهلبیت (ع) است، اظهار داشت: قبل از اینکه حضرت معصومه (ص) به قم تشریف بیاورند، امام صادق (ع) فرمودند که خانمی از ما به قم می‌رود و هر کس ایشان را زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه هر کس وارد شهر قم می‌شود باید بداند که این شهر مرکز انقلاب بوده و تحول و تبلیغات گسترده‌ای از این شهر در کشور ایجاد شده است، افزود: نسبت به قم دیدگاه خاصی وجود دارد و جریان انقلاب از این شهر برخاسته و خدمت کردن به مردم این شهر، اجر بیشتری دارد و بحمدالله از زمانی که استاندار کار خود را در قم آغاز کرده اند، تعریف و تمجید فراوانی از ایشان به ما رسیده است. 

مرجع تقلید شیعیان موضوع مسکن را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اگر در قم این اتفاق بیفتد که تمام مردم خانه دار شوند، اتفاق بزرگی رقم خواهد خورد؛ همچنین خدمات بیمه‌ای در قم می‌تواند برای مردم بسیار گره گشا باشد. 

وی با اشاره به اینکه جهل، ظلم و فقر سه موضوعی بوده که برای انسان ذلت به همراه دارد، عنوان کرد: در اسلام آمده که این سه مورد را از جامعه ریشه کن کنید و در قم نیز باید این سه مورد کمرنگ شود. 

استاد برجسته حوزه علمیه اضافه کرد: صداوسیما و رسانه‌ها باید به بیان دستاوردها بپردازد، چراکه وقت مردم جزو بیت المال بوده و این بیت المال از حقوق مردم هستند و مردم باید از پیشرفت‌ها مطلع شوند. 

وی اذعان کرد: امروز که افرادی خوبی خدمتگزار مردم هستند، باید نواقص برطرف شود و ظلم، جهل و فقر در قم کاهش یابد؛ اگر قم به عنوان یک استان نمونه در این زمینه موفق شود، اتفاق خوبی رخ داده هرچند این کارها زحمت می‌خواهد. 

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: از امام صادق (ع) پرسیدند که چه کسی نزد خداوند محبوب است؟ حضرت فرمودند که هر کس به مردم خدمت کند، نزد خداوند محبوب است. 

وی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه به مالک اشتر نکات ارزشمندی دارند؛ ستون دین همین مردم هستند و خدمت به مردم باید صورت گیرد؛ مردم از جهت گرانی‌ها در مضیقه هستند و باید مسئولان رفاه را برای مردم تامین کنند و امروز باید علت گرانی‌ها را از ریشه پیدا کرد. 

تاریخ: 1401/6/2
موضوع: اجتماعی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

  مجتمع‌های بین راهی باید مسجدی در محوطه خود داشته باشند 

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سیدمحمد آقامیری ظهر امروز در سومین جلسه ستاد اقامه نماز استان که در سالن امام جواد(ع) برگزار شد بیان کرد: افرادی که متقاضی ساخت مجتمع‌های بین ...

کاهش ۱۳۰۰۰ میلیارد ریالی اعتبارات پروژه مترو قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محمدرضا انگشت‌باف مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اظهار داشت: طی پیگیری‌های انجام‌شده در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ سازمان برنامه‌وبودجه ...

شهربازی شهدای ۷۲ تن به زودی راه اندازی می شود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ شهردار قم به همراه مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهری، مدیر منطقه سه، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از شهربازی سرزمین شادی واقع ...

اعزام ۴ هزار و ۵۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان قم در ماه رمضان 

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان زاده صبح امروز در گفت‌وگویی خبری اعلام کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ مبلغ و مبلغه در ماه مبارک رمضان امسال برای ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز