برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403
در سیزدهمین نشست مشترک سالانه انجمن‌های دوستی ایران و چین مطرح شد؛

قم چه ظرفیت‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار دارد؟/تشریح فرصت‌های مناسب استان قم برای سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و چین

محسن امیدیان در سیزدهمین نشست مشترک سالانه انجمن‌های دوستی ایران و چین که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه گسترده و بیش‌ازپیش روابط دو کشور ایران و چین باشیم، افزود: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران رابطه گسترده با کشور چین ...

به گزارش حمیت نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قم، محسن امیدیان در سیزدهمین نشست مشترک سالانه انجمن‌های دوستی ایران و چین که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه گسترده و بیش‌ازپیش روابط دو کشور ایران و چین باشیم، افزود: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران رابطه گسترده با کشور چین باید حاوی منافع مشخص برای هر دو طرف باشد.

وی با بیان اینکه طبق تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر توسعه روابط با همه کشورهای مستقل دنیا به‌ویژه کشور دوست و برادر چین، امروز منجر به انعقاد تفاهم‌نامه راهبردی توافق 25 ساله بین دو کشور گردیده است، گفت: عقد خواهرخواندگی استان قم و استان گوانسو در سال‌های اخیر زمینه این همکاری را در موضوعات تجاری، اقتصادی و فرهنگی مضاعف کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: یکی از طرح‌های اقتصادی، به‌کارگیری ظرفیت وجود بیش از 300 روز آفتابی پر تابش در سال در استان قم جهت دایر کردن نیروگاه‌های تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در قسمتی از کویر قم به ظرفیت هزار مگاوات با استفاده از فرصت سرمایه‌گذاران چینی است.

وی با تأکید بر اینکه طرح دیگر امکان احداث 5 پروژه هتل بین‌المللی 5 ستاره در شهرستان قم با توجه به ظرفیت فوق‌العاده گردشگر پذیری داخلی و بین‌المللی در استان است، ادامه داد: فرصت سرمایه‌گذاری اقتصادی در دریاچه نمک که همزمان در کنار استحصال و بهره‌برداری از مواد معدنی ارزشمند موجود در دریاچه، امکان گردشگری طبیعی و جذاب را برای گردشگران فراهم می‌نماید؛ البته فرصت اخیر در سایر مناطق گردشگری کویری و ییلاقی استان قم نیز فراهم است.

به گفته امیدیان، اختصاص قسمت قابل‌توجهی از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان جهت استقرار سرمایه‌گذاران کشور چین با هدف سرمایه‌گذاری در صنایع پاک با تکنولوژی بالا، دیگر طرح اقتصادی مشترک با طرف چینی است.

وی خاطرنشان کرد: به‌کارگیری فرصت توسعه زیرساخت‌های مواصلاتی به‌ویژه در راستای احیای جاده ابریشم موسوم به «یک کمربند-یک راه» علی‌الخصوص در حوزه زیرساخت ریلی و همچنین آمادگی استفاده از سرمایه‌گذار جهت تکمیل ساخت و بهره‌برداری از فرودگاه بین‌المللی قم ازجمله طرح‌های دیگر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم یادآور شد: متقابلاً زمینه همکاری جهت معرفی و ارائه محصولات ویژه و فاخر ایرانی تولیدشده در استان قم علی‌الخصوص محصول غذایی کاملاً ایرانی سوهان قم و همچنین ارائه فرش دستباف قم به‌عنوان یکی از فاخرترین فرش‌های دستباف جهان از جانب ما کاملاً فراهم است.

وی تصریح کرد: فرصت برگزاری نمایشگاه محصولات در دو استان امکان توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی را فراهم خواهد کرد؛ مضافاً اینکه توسعه روابط فرهنگی و دیپلماسی عمومی و توجه به مشترکات فرهنگی و اجتماعی زمینه‌ساز توسعه هر چه بیشتر روابط فی‌مابین خواهد بود.

تاریخ: 1401/6/3
موضوع: اقتصادی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، از بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی ...

رئیس‌جمهور: قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از ایسنا سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، با حضور در جشن احیای ...

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مجموع یکسال گذشته، بیشترین رشد تولید را بیلت‌وبلوم در زیرمجموعه فولاد میانی به میزان ۹.۲ درصد ...

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز