برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 10 فروردین 1403
مجتمع آموزشی - فرهنگی دکتر حسابی:

رئیس مجلس علمای مسلمین لبنان میزبان مجتمع آموزشی - فرهنگی دکتر حسابی قم

رئیس مجلس علمای مسلمین لبنان در جمع دانش‌آموزان: امروز در حضور شما اعتراف می‌کنم که ما، دوستار اهل‌بیت علیهم‌السلام هستیم و دوستانشان را دوست می‌داریم و با دشمنانشان، دشمنیم.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ رئیس مجلس علمای مسلمین لبنان در جمع دانش‌آموزان مجتمع آموزشی - فرهنگی دکتر حسابی گفت: امروز در حضور شما اعتراف می‌کنم که ما، دوستار اهل‌بیت علیهم‌السلام هستیم و دوستانشان را دوست می‌داریم و با دشمنانشان، دشمنیم.

همزمان با ایام ورود نورانیِ بانوی کرامت، حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها به شهر مقدس قم، شیخ غازی حنینه، رئیس مجلس علمای مسلمین لبنان، با حضور در مجتمع آموزشی - فرهنگی دکتر حسابی، ضمن بازدید از این مرکز آموزشی، با دانش‌آموزان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار که در نمازخانه‌ی مجتمع دکتر حسابی و در حضور مدیریت، اساتید و دانش‌آموزان انجام شد، با اشاره به حدیث شریف "مِدادُ العُلَما اَفضَل مِن دِماءِ الشُّهَداء" گفت: قلمی که عالمان با آن می‌نویسند، ارزشش از خون شهدا بالاتر است و در حقیقت شهدای عزیز ما، تربیت یافتگانِ مکتب علما هستند.

شیخ غازی حنینه با استناد به روایتی که از پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله نقل شده که فرمود: "العُلَما وَرَثَه الاَنبِیا"، افزود: عالم بودن به داشتن عمامه نیست، معلمان و دبیران شما هم به نوعی، در زمره‌ی علما محسوب می شوند؛ زیرا آنان‌ هم مانند علما، افرادی چون شما را تربیت می‌کنند تا در آینده، برای اسلام و میهن‌تان‌ مفید باشید.

وی که از میهمانان سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی بود، به موضوع وحدت بین مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: بر همه‌ی مسلمین لازم است تا در مقابل دشمنان اسلام، متحد باشیم؛ زیرا امروز تمام تلاش دشمنان، تفرقه افکندن بین مسلمین است و نشانه‌ی آن، عملکرد وحشیانه‌ی داعش، در کشتار مسلمانان عراقی و سوری بود که برایشان فرقی نداشت که شیعه بکُشند، یا سنی، حنفی باشد یا مالکی و شافعی.

رئیس مجلس علمای مسلمین لبنان در بخش دیگری از سخنان خود، به دیدار اخیرش که به همراه شرکت کنندگان در کنفرانس وحدت اسلامی با امام خامنه‌ای داشت اشاره کرد و گفت: به ایشان گفتم: "سِلمُکَ سِلمی وَ حَربُکَ حَربی" یعنی آشتی با تو، آشتی با من و جنگ با تو، جنگ با من است.

رئیس مجلس علمای لبنان در پایان خطاب به دانش‌آموزانِ مجتمع دکتر حسابی، با تاکید بر اینکه ما اهل‌سنت نیز چون شما، به خدای واحد، قرآن کریم، قبله و پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، اعتقاد داریم، خاطر نشان کرد: امروز در حضور شما اعتراف می‌کنم که ما، دوستار اهل‌بیت علیهم‌السلام هستیم و دوستانشان را دوست داریم و با دشمنانشان، دشمنیم.

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام احمدقادری دبیر قرآن و مشاور این مجتمع آموزشی، صمن خیر مقدم به شیخ غازی حنینه رئیس مجلس علمای لبنان، به طرح موضوعاتی پیرامون وحدت بین مذاهب اسلامی برای دانش‌آموزان، پرداخت.

گفتنی‌است در پایان این مراسم، تعدادی از دانش‌آموزان، سوالات خویش را از این عالِم اهل سنت پرسیدند و باتفاق یکدیگر، عکس یادگاری گرفتند.

مجتبی علیشاهی
تاریخ: 1401/7/30
موضوع: گزارش روز
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

پیش بینی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در قم

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سعید اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز کرد: بررسی نقشه‌ های هواشناسی نشان می‌دهد امروز با عبور موجی در تراز میانی جو از ...

پاسخگویی به بیش از 278 هزار تماس مردمی

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم به ارائه گزارشی از عملکرد مرکز تلفنی 122 قم طی 9 ماهه نخست امسال پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال ...

سرویس‌دهی به 18500 دانش‌آموز در قم/170 تاکسی جدید به ناوگان اضافه شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ قاسم طالبی در جلسه شورای سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون ارائه ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز