برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403
جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) قم :

نمایشگاه توانمندی محلات استان قم(طرح مقداد) برگزار می شود

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛سردار پاسدار مهدی کبیری پور در نشست خبری نمایشگاه توانمندی محلات استان قم در سالن شهید فخری زاده واقع در ساختمان آیت الله سعیدی اظهار داشت: نمایشگاه «مقداد» تحت عنوان محلات قم در امتداد دادگری برای نخستین بار در سطح کشور در قم برگزار می‌شود.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛سردار پاسدار مهدی کبیری پور در نشست خبری نمایشگاه توانمندی محلات استان قم در سالن شهید فخری زاده واقع در ساختمان آیت الله سعیدی اظهار داشت: نمایشگاه «مقداد» تحت عنوان محلات قم در امتداد دادگری برای نخستین بار در سطح کشور در قم برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) قم افزود: نمایشگاه «مقداد» برای نخستین بار در سطح کشور از روز دوشنبه 9 آبان ساعت 18 افتتاح می شود و تا روز سیزدهم آبان از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰:۳۰ آماده بازدید نخبگان است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه عمومی نیست و مخاطبان نمایشگاه شامل مدیران دستگاه ها وفعالان رسانه ای و موسسات و تشکل های  مردم نهاد هستند تا با محلات آشنا شوند و بتوانیم از این ظرفیت ها برای رفع مشکلات استفاده کنیم.
کبیری پور عنوان کرد: این نمایشگاه فرصتی مهم جهت افزایش هماهنگی در رفع آسیب‌های اجتماعی استان فراروی مسئولان و برنامه ریزان قرار می‌دهد و با مشارکت استانداری قم، شهرداری قم،‌ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اداره کل تبلیغات اسلامی، ستاد کنگره ملی شهدای قم و اصحاب رسانه استان اهداف خوبی را دنبال می نماید.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه ۵۵ محله در قالب ۷۳ غرفه ویژه مخاطبان و جامعه هدف طراحی شده است که به معرفی ظرفیت محله و فرصت ها و آسیب ها و عملکرد می پردازند، هر محله با نام شهید شاخص محله نام گذاری شده و نمایشگاه در سه بخش محتوایی و عملکرد محلات و بخش تحصصی اقشار بسیج و دستگاههای همکار طراحی شده و 6 پایگاه تخصصی به عنوان پشتیبان محلات در نمایشگاه حضور دارند.

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) قم خاطرنشان کرد: سپاه قم از 5 سال گذشته اقدامات محله محوری را در محلات قم در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی آغاز کرده و در ابتدا ۱۵ محله دارای بیشترین آسیب‌اجتماعی که عمدتا در مناطق حاشیه‌ای شهر قرار داشتند برای اجرای طرح انتخاب شدند.

وی گفت: این تعداد محلات با شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی‌ از آن به ۶۰ محله افزایش یافت و با ادامه یافتن طرح اکنون رفع آسیب‌های اجتماعی از ۱۱۶ محله قم هدف گذاری شده‌است و با همراهی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و دستگاه قضا طرح هایی را دنبال می کنیم.
کبیری پور افزود: برای هر محله مدیرانی فعال انتخاب شدند که شاسنامه ای از تعداد جمعیت و میزان اشتغال و مشکلات و مسائل خانواده ها در محلات تدوین کرده اند، در این راستا خدماتی چون ایجاد کارگاههای اشتغال و دفاتر خانه اعتماد ویژه مقابله با اعتیاد و ازدواج جوانان و مشاوره ارائه می شود.

وی بیان کرد: هویت بخشی به محلات از جمله اهداف این طرح است، در این زمینه در صدد هستیم مشکلات محلات مورد نظر را به صورت ریشه‌ای شناسایی و رفع کنیم.
جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) قم عنوان کرد: سیستم این طرح به گونه ای است که خودشان با فعالین و نخبگان، شورایی تشکیل دهند در این زمینه شوراهای متعددی در محلات فعال اند که با توجه به کارهای میدانی و دسته بندی مشکلات نظام مسائل محلات در قالب کتاب تدوین شده است.

وی اظهار داشت: شبکه های فعال محلات در کرونا در توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی و غربالگری و سرکشی از بیماران نقش موثری داشتند، این شبکه ها بعد بیرونی بسیج است و با محلات و مردم سر و کار دارند تا طرح هایی چون محله های اسلامی و محلات محوری را اجرایی کنند.
کبیری پور با بیان اینکه ظرفیت های مردمی و خدماتی را باید به دامنه محلات و مساجد متصل کرد خاطرنشان کرد: طبق بیانات رهبری محلات باید خود تصمیم گیرنده باشند و دستگاهها نقش تسهیل گری برعهده گیرند، در این مسیر ظرفیت های اشتغال نیز یکی از عملکرد محلات است که در نمایشگاه نیز معرفی می شود.
وی گفت: 75 خانه سبز در محلات شکل گرفته و 4 مرکز اصلی پشتیبانی دارد، این مجموعه ها در مساجد برنامه ریزی در زمینه مشاوره های تخصصی و رفع آسیب ها برنامه ریزی می کردند.
در این نشست مهدی علی بابایی دبیر اجرایی قرار گاه 19 دی و دبیر نمایشگاه مقداد نیز از رونمایی سرود «وعده صادق» با نگاه به حوادث اخیر به ویژه حادثه تروریستی شاهچراغ خبر داد که توسط گروه سرود «ساقی کوثر» اجرا و با پشتیبانی قرارگاه ۱۹ دی استان قم تهیه شده و در شبکه های مختلف پخش می شود.

ویدئو این نشست خبری در صفحه حمیت نیوز(حمنا) در آپارات به آدرس: https://www.aparat.com/hamiyatnews  قابل مشاهده است

 

 

تاریخ: 1401/8/7
موضوع: استانها
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

حجت‌الاسلام «سید اسماعیل حسینی مقدم» به عنوان سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل‌ استانداری قم،  سیدمحمد آقامیری استاندار قم در حاشیه اولین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی ...

رئیس کل سابق دادگستری قم معاون اول قوه قضائیه شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به ...

طرح توسعه نیروگاه برق سمنان با حضور دکتر رئیسی به بهره‌برداری رسید

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ رئیس جمهور که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، صبح امروز پنجشنبه به استان سمنان سفر کرده است، در بدو ورود به این استان ضمن بازدید ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز