برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 30 شهریور 1403

قم در سالروز وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) غرق در عزا و ماتم بود

به گزارش حمیت نیوز (حمنا)؛مراسم عزاداری وفات حضرت فاطمه معصومه(س) از روز گذشته در جای جای شهر قم آغاز شده و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ایشان برای عرض تسلیت در حرم مطهر حاضر می‌شوند و به عزا و سوگواری می‌پردازند.

به گزارش حمیت نیوز (حمنا)؛مراسم عزاداری وفات حضرت فاطمه معصومه(س) از روز گذشته در جای جای شهر قم آغاز شده و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ایشان برای عرض تسلیت در حرم مطهر حاضر می‌شوند و به عزا و سوگواری می‌پردازند.

از صبح روز جمعه ضریح مطهر، شبستان‌ها، رواق ها و صحن های حرم بانوی کرامت سیاه پوش شد. آیین تعویض پرچم گنبد مطهر حرم بانوی کرامت و برافراشتن پرچم عزا بر فراز گنبد حرم عصر روز گذشته با حضور خادمان، زائران و مجاوران حرم در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر ایشان برگزار شد.

پرچم عزای کریمه اهل بیت بعد از آنکه در بین خادمان حرم گردانده شد و آنان خود را به این پرچم متبرک کردند، به پشت بام حرم منتقل و بر فراز گنبد برافراشته شد. در این مراسم مجید تال از شاعران آیینی استان قم به شعر خوانی در وصف بانوی کرامت پرداخت و سپس عباس حیدرزاده مداحی کرد.

در شب رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) نیز، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر سخنرانی کرد و حاج محمود کریمی مداح اهل بیت(ع) نیز به مداحی پرداخت.

آیت‌الله میرباقری در بخشی از اظهارات خود با بیان این که شفاعت حضرت معصومه(س) شأنی از شئون پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) است، خاطرنشان کرد: حرم مطهر بانوی کرامت باب بهشت و یک حرم فوق العاده است و ایشان منزلتی از شفاعت همه معصومین (ع)را دارند و واسطه هدایت و شفاعت ائمه هستند.

در این شب همچنین جمعی از مداحان قم و مشهد امشب با حضور در شبستان امام خمینی(ره) محفل اشک را به مناسبت شب رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت برپا کردند. این مراسم به روضه‌خوانی سید علی حسینی نژاد و عباس حیدرزاده و جواد اشعری در وصف کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

همچنین آیین سوگواری وفات جانسوز بانوی کرامت در مسجد جمکران، دفاتر و بیوت مراجع تقلید و بقاع متبرک امامزادگان برپا شده است و سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) گوشه‎‌ای از زندگانی گهربار و سیره آموزنده آن بانوی گرامی اسلام را برای مردم تبیین می‌کنند.

تاریخ: 1401/8/13
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

بیستمین جشن مدیران تولید برگزارشد

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ بیستمین جشن مدیران تولید سینما به دبیری علی قائم مقامی و با اجرای شاهد احمدلو در هتل پارسیان استقلال تهران با حضور محمدرضا باهنر عضو ...

نگاهی به فیلم سینمایی شه سوار به بهانه اکران یکی دیگر از فیلم های جشنواره فیلم فجر ۴۲

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ بررسی فیلم سینمایی شه سوار که در چهل و دومین جشنواره فجر در بخش سودای سیمرغ حضور داشت و در آستانه اکران این فیلم همزمان در روز ملی سینما در سینماهای ...

مسیر آینده از تولید مشترک می‌گذرد/ پایان رویداد «پرتاب»

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، دومین روز از رویداد ارائه طرح مستند «پرتاب»، امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ...

روز ملی یوز ایرانی در خانه هنرمندان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ نه شهریور روز ملی یوز ایرانی نام گذاری شده است به همین مناسبت‌ مراسمی در خانه هنرمندان، سالن استاد شهناز با حضورهنرمندان و علاقمندان ...