برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403
در نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح شد:

هشت اثر صحنه‌ای در جشنواره استانی تئاتر قم به روی صحنه می‌رود

به گزارش حمیّت نیوز(حمنا)؛امیرعلی عموزاده روز شنبه در نشست خبری بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم اظهار داشت: دبیرخانه این جشنواره اواخر تیرماه در قم شکل گرفت و دبیری آن به اصغر نوبخت از فعالان تئاتر قم سپرده شد و دبیرخانه آن نیز در تالار فرهنگ و هنر قم مستقر شد.

وی بیان کرد: با اولین فراخوان جشنواره در گام اول ۴۳ اثر به دبیرخانه رسید، ۲۶ اثر مورد انتخاب هیات بازخوان قرار گرفت و ۱۸ گروه نمایشی شروع به فعالیت و تمرین برای شرکت در جشنواره تئاتر کردند که در نهایت و پس از طی مرحله بازبینی، به انتخاب هیات انتخاب آقایان سیدحسین فدایی‌حسین، رضا ابوذر و سرکرخانم زینب عوض‌پور، هشت اثر مورد انتخاب قرار گرفته و پیش از آغاز بخش مسابقه به اجرای عموم رفتند.

وی افزود: از هفتم تا یازدهم آذر ماه جاری بخش مسابقه جشنواره تئاتر استان با هشت اثر را خواهیم داشت و هر روز ۲ اثر به روی صحنه می‌رود و در نهایت ۲ نمایش برگزیده این رویداد به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز داشت: در بخش نمایش خیابانی برای جشنواره بیست و سوم نیز 4 اثر در فواصل اجراهای صحنه‌ای در تالار فرهنگ و هنر قم اجرا خواهند شد؛ هم‌چنین در بخش مسابقه نمایش‌های سه دقیقه‌ای نیز ۶ کار در آئین اختتامیه این جشنواره به روی صحنه می‌روند.

عموزاده گفت: برای توسعه هنر نمایش قبل از پایان سال ۲ پلاتو نمایش در تالار فرهنگ و هنر قم افتتاح خواهد شد.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر قم نیز در این نشست گفت: هنرمندان دو سال به خاطر کرونا با شرایط خاص و در سختی‌های موجود به حرفه نمایش پرداختند و این موضوع از اساس به تئاتر قم لطمه زد و باید از هنرمندان قم تقدیر کرد که در این سال‌ها دست از کار نکشیدند و اکنون آثار خوبی را برای این جشنواره تولید و آماده کرده‌اند.

وی اظهار داشت: داوران‌ این دوره از جشنواره سیدحسین فدایی‌حسین، محمود فرهنگ و فرهاد بشارتی هستند و اجراها در سالن اصلی تالار فرهنگ و هنر، سالن سبز،  تالار شهید آوینی و پلاتو ماه انجام خواهد شد.

حسن دلیر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، روند اعطای صدور پروانه اجرای یک نمایش را برای حاضران در این نشست شرح داد.

شایان ذکر است در این نشست مطبوعاتی از پوستر بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم که مریم‌السادات صدرپور آن را طراحی کرده، رونمائی شد.

تاریخ: 1401/9/5
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

مسعود نجابتی چهره سال هنر انقلاب اسلامی شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» شب گذشته با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد ...

چرا فیلم های کمدی پرفروش هستند؟

قم _ حمیت نیوز(حمنا)؛ به بهانه فروش فیلم های کمدی در این روزهای سینمای کشور، مصطفی فرجی خبرنگار این پایگاه خبری با قلم خویش نکته هایی را دراین خصوص به نگارش داشته است:  که ...

 ۴۰ زیارت اولی از سوی آستان مقدس بانوی کرامت به کربلای معلی می‌روند

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، اسامی برندگان قرعه‌کشی زیارت اولی‌ها برای تشرف به کربلای معلی از سوی ...

فردا پیکر ‌فرزندان مظلوم سیستان در زابل تشییع می‌شود.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مراسم تشییع و خاکسپاری ۵ شهید سرافراز انتظامی که در حمله تروریستی در شهرستان سیب سوران، به فیض شهادت نائل شد‌‌ه‌اند فردا  ساعت ۹ صبح ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز