برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 30 شهریور 1403
به قلم مصطفی فرجی:

تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی»

حمیّت نیوز(حمنا)؛تحلیل و بررسی  فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» اولین کار امید شمس و با تهیه‌کنندگی  امیر بنان .فیلمی عاشقانه و جذاب. ابتدا به شخصیت جذاب مروانه می پردازیم.

حمیّت نیوز(حمنا)؛تحلیل و بررسی  فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» اولین کار امید شمس و با تهیه‌کنندگی  امیر بنان .فیلمی عاشقانه و جذاب. ابتدا به شخصیت جذاب مروانه می پردازیم.
پروانه شخصیت اصلی این داستان است.
پروانه با بازی پریناز ایزدیار .که تصمیم می‌گیرد،و انتخاب می‌کند و تقاص پس می‌دهد. دختری جوان و دم بخت  که سال‌هاست فهمیده باید پای‌اش را از دنیایِ مردهای زندگی‌اش(پدری مواد فروش و برادری دزد) بیرون بکشد، کسب و کاری مستقل راه بیندازد و به دنبال راهی برای فرار بگردد. و بدنبال زندگی شرافتمندانه باشد.
پروانه تنهاست. نیازی نیست جزئیات زندگی‌اش را بدانیم. این را از نگاهش هم می‌توان فهمید. دختری که سال‌هاست رنگ محبت ندیده، با سختی‌های زندگی در محله‌ای بدنام و شلوغ و بی فرهنگ کنار آمده و حالا تنها دل‌خوشی‌اش گرداندن عطاری کوچکش است..تا اینکه فرهاد(با بازیِ هوتن شکیبا) پس از چند تماس تلفنی از زندان به او اظهار علاقه می‌کند. پروانه حالا باید تصمیم بگیرد مردی زندانی را به خلوتش راه بدهد یا با تنهایی خودخواسته‌اش سپری کند.
پروانه در محیطی زندگی می‌کند که فرصت و قدرت اظهار نظر از او گرفته شده و چاره‌ای ندارد درونیاتش را از دیگران پنهان نگه دارد. از این رو، در بسیاری از لحظات فیلم در سکوتی تحمیلی تنها نظاره‌گر رفتار آدم‌های اطرافش  است. ایزدیار برای باور پذیر کردن چنین سکوت و نگاهی زحمت بسیاری کشیده. چه وقتی در مواجه با خشونت محیط ترسیده و بی‌پناه است، چه وقتی در دو نفره‌هایش با فرهاد علاقه‌اش را به جای کلمات با نگاه منتقل می‌کند. بالاخره او تصمیم می گیرد با فرااد ازدواج کند و ماجرای جدیدی را رقم بزند. 
فیلم ملاقات خصوصی اولین کار امید شمس که وی نشان داد کارگردان جسور و با استعدادی هست. برای او نیز آرزوی موفقیت از خداوند منان آرزومندیم.

مصطفی فرجی
تاریخ: 1401/10/23
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

بیستمین جشن مدیران تولید برگزارشد

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ بیستمین جشن مدیران تولید سینما به دبیری علی قائم مقامی و با اجرای شاهد احمدلو در هتل پارسیان استقلال تهران با حضور محمدرضا باهنر عضو ...

نگاهی به فیلم سینمایی شه سوار به بهانه اکران یکی دیگر از فیلم های جشنواره فیلم فجر ۴۲

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ بررسی فیلم سینمایی شه سوار که در چهل و دومین جشنواره فجر در بخش سودای سیمرغ حضور داشت و در آستانه اکران این فیلم همزمان در روز ملی سینما در سینماهای ...

مسیر آینده از تولید مشترک می‌گذرد/ پایان رویداد «پرتاب»

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، دومین روز از رویداد ارائه طرح مستند «پرتاب»، امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ...

روز ملی یوز ایرانی در خانه هنرمندان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ نه شهریور روز ملی یوز ایرانی نام گذاری شده است به همین مناسبت‌ مراسمی در خانه هنرمندان، سالن استاد شهناز با حضورهنرمندان و علاقمندان ...