برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
پنج شنبه 30 فروردین 1403
در نشست خبری کمیته امداد مطرح شد:

جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در قم برگزار می‌شود

به گزارش حمیّت نیوز (حمنا)؛مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان قم عنوان کرد: با توجه به اهمیت مسئله زکات، استان قم بیشتر سعی کرده به بعد علمی و فقهی جشنواره بپردازد در همین راستا یک سایت کتابشناسی زکات ایجاد کردیم و همچنین رونمایی از کتاب جامع استفتائات زکات و نمایشگاه کتاب شناسی ...

به گزارش حمیّت نیوز (حمنا)؛مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان قم عنوان کرد: با توجه به اهمیت مسئله زکات، استان قم بیشتر سعی کرده به بعد علمی و فقهی جشنواره بپردازد در همین راستا یک سایت کتابشناسی زکات ایجاد کردیم و همچنین رونمایی از کتاب جامع استفتائات زکات و نمایشگاه کتاب شناسی زکات را فردا در حاشیه جشنواره خواهیم داشت.

دکتر محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان قم در نشست خبری با موضوع برگزاری جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان قم که امروز ۲۴ بهمن ماه با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، عنوان کرد: فریضه زکات یکی از واجبات فراموش شده است و کمیته امداد استان به عنوان دبیر شورای زکات سعی در احیای این مهم دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم  جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات بتواند شأن استان قم  را با توجه به موقعیت علمی و فقهی قم به نمایش بگذارد.

مسعودیان راد با بیان اینکه در سال جاری سعی کردیم در امر شبکه سازی زکات فعالت کنیم، افزود: ۶۱ روستای پرداخت کننده زکات داریم، عاملین افتخاری ۳۶۱ و مبلغین افتخاری ۶۷ نفر در حال فعالیت هستند همچنین تاکنون دو جلسه شورای زکات استنان با حضورآیت الله سعیدی رئیس شورای زکات درراستای هماهنگی‌ها و سیاست گذاری در امر زکات برگزار شده است.

وی ادامه داد: هشت جلسه شورای زکات شهرستانی، در مرکز بخش ها ۲۵ جلسه و در روستاها ۱۴۶  جلسه برگزار شده است و اقدامات و هماهنگی در همه بخش ها در امور زکات نشان دهنده فعالیت های چشمگیری است تا شبکه زکات را به صورت علمی داشته باشیم.

مسعودیان راد با بیان اینکه روستای کوه سفید را به عنوان روستای نمونه محرومیت زدایی از محل درآمدهای زکات اعلام کردیم، یادآور شد:  شورای زکات با همکاری دیگر دستگاه ها تلاش های زیادی در راستای ترویج فرهنگ زکات و رفع زمینه های فقر و اقدامات زیرساختی داشتند.

وی اشاره کرد: با اعزام ۲۸ مددکار به این منطقه نیازهای اساسی آن ها را احصا کردیم و با اعمال سیاست تهاجمی علیه فقر نیازهای تعمیر مسکن، ایجاد فضای کارگاهی با هدف اشتغال آفرینی، اصلاح معابر، روشنایی و تامین آب شیرین کن برای روستا و ارائه تغذیه رایگان به مدرسه، توسعه و مرمت مسجد از اقدامات دیگری است که انجام شده است.

مسعودیان راد در ادامه گفت: در گام بعدی منطقه سلفچگان مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم با معین سازی مراکز درآمدی و همچنین با کمک عامه مردم اقدامات ارزشمندی را انجام دهیم.

وی افزود: در جهت مردمی کردن زکات ۹ مرکز نیکوکاری زکات را در بخش جمع آوری و هزینه کردها با هدف افزایش اثربخشی راه‌اندازی کردیم.

مسعودیان‌راد با اشاره به اینکه درآمدهای زکات ۲۰ درصد از زکات واجب و ۸۰ درصد از زکات مستحب است، اضافه کرد: باید مجموعه درآمدهای زکات استان به سمت محرومیت‌زدایی سوق پیدا کند و در همین راستا ۶۰ درصد از درآمدهای کمیته امداد استان برای محرومین، تأمین جهیزیه، امور درمانی، معیشت، مسکن و تحصیل هزینه شده و ۴۰ درصد از درآمد زکات نیز در مسائل زیر ساختی انجام شده است؛ برای اینکه زمینه‌های تولید فقر را از بین ببریم باید اقدامات زیرساختی انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان قم  ادامه داد: با توجه به اهمیت مسئله زکات استان قم بیشتر سعی کرده به بعد علمی و فقهی جشنواره بپردازد در همین راستا یک سایت کتابشناسی زکات ایجاد کردیم و همچنین رونمایی از کتاب جامع استفتائات زکات و نمایشگاه کتاب شناسی زکات را فردا در حاشیه جشنواره خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه یکی از ارکان زکات تبلیغ این فربضه واجب است، در رابطه با ارسال آثار به جشنواره بیان کرد: مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بالغ بر ۴۰۵ اثر است که شامل ۳۹ مقاله، ۱۷۰ اثر نقاشی، ۹ اثر انیمیشن، ۲۵ پوستر، ۴۸ عکس، ۱۹ داستان کوتاه، ۴۰ خوشنویسی، ۳۴ شعر، ۱۷ عکاسی و ۴ فیلم کوتاه دریافت شده است.

مسعودیان راد اظهار کرد: جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات با حضور آیت‌الله سعیدی، رئیس شورای زکات استان؛ شاهچراغی، استاندار قم و قائم مقام رئیس شورای زکات و با پیام آیت‌الله نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان فردا، ۲۵ بهمن‌ماه از ساعت 9 صبح تا 12 در مرکز فرهنگی معصومیه  واقع در خیابان کارگر برگزار می‌شود.

 

مجتبی علیشاهی
تاریخ: 1401/11/24
موضوع: استانها
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

رئیس کل سابق دادگستری قم معاون اول قوه قضائیه شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به ...

طرح توسعه نیروگاه برق سمنان با حضور دکتر رئیسی به بهره‌برداری رسید

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ رئیس جمهور که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، صبح امروز پنجشنبه به استان سمنان سفر کرده است، در بدو ورود به این استان ضمن بازدید ...

لزوم افزایش فضاسازی شهری متناسب با فرهنگ انقلابی قم و مبانی فرهنگ و حجاب

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محسن محرری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت حجاب و کنترل هنجارشکنی‌ها اظهار داشت: فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت حجاب ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز