برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 10 فروردین 1403
رئیس اتاق اصناف و اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم:

ششمین نمایشگاه کتاب دین در قم برگزار می‌شود

رئیس اتاق اصناف و اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم از برگزاری ششمین نمایشگاه کتاب دین در قم خبر داد و گفت: سه میلیارد تومان بن‌کارت برای عموم مردم به میزان 300 هزار تومان، دانشجویان و طلاب به مبلغ 400 هزار تومان و اساتید حوزه و دانشگاه معادل 600 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش حمیّت نیوز (حمنا)؛ حمید خرمی رئیس اتاق اصناف و اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم عصر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های ششمین نمایشگاه ملی کتاب دین که در سالن جلسات شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه قم امسال میزبان ششمین نمایشگاه کتاب دین است، اظهار کرد: آخرین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین در شهر قم در مصلای قدس برگزار شد، امسال نتوانستیم همانند نمایشگاه سال 96 کار را بین‌المللی دنبال کنیم اما 10 ناشر از چهار کشور سوریه، لبنان، بحرین عراق در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.
رئیس اتاق اصناف قم اضافه کرد: نمایشگاه کتاب دین فردا ساعت 10 صبح با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محل نمایشگاه دائمی استان قم در خاکفرج افتتاح می شود.
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب دین در خاکفرج،محل دائمی نمایشگاه های استان قم  از 26 بهمن‌ماه تا یکم اسفندماه به مدت یک هفته هر روز میزبان عموم مخاطبان خواهد بود و درب نمایشگاه از ساعت 10 تا 13 و از ساعت 16 تا 21 به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود.
وی ادامه داد: برگزاری بیش از 10 نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله زن و خانواده و همچنین رونمایی از کتب ارزشمند دینی از جمله «خلاصه تفسیر المیزان» از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه خواهد بود.
خرمی با اشاره به حضور ناشران توانمند کشور از جمله دفتر نشر فرهنگ اسلامی، نشر امیر کبیر، صمت و دارالکتب الاسلامیه در نمایشگاه کتاب دین، گفت: بیش از 100 ناشر با بیش از 21 هزار عنوان کتاب که در سه سال گذشته منتشر شده است در نمایشگاه کتاب دین حضور خواهند یافت.
وی با بیان اینکه 60 درصد ناشران نمایشگاه کتاب دین قمی هستند، عنوان کرد: تلاش ما این است که بتوانیم منابع عمومی و تخصصی در حوزه دین را در این نمایشگاه گردهم آوریم.
مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب دین مطرح کرد: برخی از ناشران حوزه کودک و نوجوان نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و به ارائه محصولات خود خواهند پرداخت تا خانواده‌ها بتوانند همراه با فرزندان خود از این نمایشگاه بهره‌مند شوند.
وی عنوان کرد: سه میلیارد تومان بن کارت ویژه نمایشگاه کتاب توزیع می‌شود که 20 درصد مبلغ این بن‌کارت‌ها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بقیه نیز آورده افراد مراجعه کننده خواهد بود.
خرمی افزود: برای عموم مردم 300 هزار تومان، برای طلاب و دانشجویان 400 هزار تومان و برای اساتید حوزه و دانشگاه 600 هزار تومان بن کارت درنظر گرفته شده است که با پرداخت 80 درصد مبلغ افراد می‌توانند از این بن کارت‌ها استفاده کنند؛ ما امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بن کارت‌ها برای تجهیز کتابخانه‌های مراکز فرهنگی و دینی نیز بهره مند شویم.
وی خاطرنشان کرد: ناشران علاوه بر بن کارت نمایشگاه، 10 تا 30 درصد تخفیف ارائه خواهند داد و به صورت میانگین با احتساب بن کارت، 40 درصد تخفیف به افراد داده می‌شود.
خرمی عنوان کرد: استان قم در نشر کتب دینی مقام اول کشور و در حوزه عمومی نیز مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده است و هزار و 500 ناشر، 300 کتابفروشی و بیش از 500 چاپخانه در قم فعالیت دارند.
وی با اشاره به ایجاد 111 غرفه در نمایشگاه کتاب دین تصریح کرد: انتشارات شهید کاظمی و حماسه یاران از جمله انتشارات حوزه دفاع مقدس هستند که در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.
مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب دین با اشاره به اینکه برپایی این نمایشگاه از 10 روز قبل به استان قم ابلاغ شده است، گفت: فرصت کمی برای معرفی این نمایشگاه در اختیار داشتیم، اما با کمک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم توانسته‌ایم 200 بنر را در سطح شهر نصب کنیم.

مجتبی علیشاهی
تاریخ: 1401/11/25
موضوع: استانها
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

اعضای جدید هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان قم رسماً کار خود را شروع نمودند 

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ در جلسه ای با حضور مدیرکل و معاون و رئیس اداره اصناف و بازرگانان اداره کل صنعت،معدن و تجارت قم برگزار گردید، اعضای جدید هیئت رئیسه اتاق اصناف ...

 سرمایه‌گذاری در حوزه جوانان با جدیت پیگیری می‌شود 

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: این قشر از جامعه در آینده ...

لزوم ساماندهی بازیافت کارخانجات و مجتمع‌های بین‌راهی استان قم 

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مهدی متقیان ظهر امروز در هفتمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم افزود: آسیب پسماندها می‌تواند زیان جبران ناپذیری برای طبیعت به عمل آورد ...

عملیات اجرایی ساخت یک‌هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی در جعفرآباد آغاز شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ ذبیح اله عبداللهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقفی بودن بخش مهمی از اراضی شهر جعفریه، خاطرنشان کرد: مشکل احداث مسکن ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز