برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 30 شهریور 1403
به قلم مصطفی فرجی:

نقد و بررسی فیلم سینمایی "'کاپیتان"

به گزارش حمیّت نیوز(حمنا)؛ نقد فیلم‌ کاپیتان به قلم مصطفی فرجی دبیر بخش فرهنگی این پایگاه خبری از فیلمی که در  جشنواره‌ چهل و یکم به نمایش درآمد.

به گزارش حمیّت نیوز(حمنا)؛ نقد فیلم‌ کاپیتان به قلم مصطفی فرجی دبیر بخش فرهنگی این پایگاه خبری از فیلمی که در  جشنواره‌ چهل و یکم به نمایش درآمد.


کارگردان  محمد حمزه ای و تهیه‌کننده سید صابرامامی 
داستان فیلم در بخش کودکان بیمارستان اطفال، پسر بچه ای بیمار بنام عیسی دور از چشم پزشکان و پرستاران می خواهد به رویاهایش دست یابد.
کاپیتان شروع قابل قبولی دارد اما در ادامه نا امید کننده پیش می رود و به پایان میرسد .
کاپیتان فیلمنامه دقیقی ندارد و صرفا ایده ها و موقعیت‌های پراکنده ای فیلم می بینیم که نتوانسته اند یک کل منسجم بسازند،
همه صحنه های فیلم به غیر از یک سکانس که در دریا بود در بیمارستان فیلمبرداری شده است.
هسته اصلی کنش گر فیلم  تلاش برای رسیدن به ریاست نقش اسطورگی دریا در فیلم بعنوان نماد بخشندگی، به جا و درست و دقیق است، بچه ها نیز در این فیلم می بخشند و همچنان به این خلق  و خوی شان اصرار دارند.
دو شخصیت بزرگسال که پرستار و پدر عیسی هستند درونیاتشان صرفا در دیالگو ها بیان می شود، پدر عیسی برای آنکه او را هر روز ببیند، لباس دلقک به تن می کند و با گریم سنگین سعی دارد برای پسرش ناشناس باقی بماند. اما هیچ موقعیتی وجود ندارد که علت عدم تمایل عیسی برای دیدن پدرش را توضیح دهد و این مسئله صرفا در یک جمله پدر با این مضمون که عیسی مغرور هست... .
در فیلم اغلب شخصیت‌های کهن الگو را می توانیم ببینیم، کودک یا معصوم، یتیم، دلقک، حامی، پدر، مادر،عاشق ، آفرینشگر و جست‌وجو گردر این فیلم دیده می شوند.
فیلم می توانست پیش از صحنه پایانی چند جای دیگر هم به پایان برسد.  این ضربه ای است که نداشتن خط داستانی مشخص و بلاتکلیفی فیلم به آن می زند. فیلم کاپیتان می توانست با یک فیلمنامه منسجم، فیلم خوبی باشد. اما متأسفانه مثل بسیاری از فیلم های جشنواره چهل و یکم ایده و موقعیتش را هنر داده است... .
بازیگران فیلم کاپیتان پانته آ پناهی ها، پژمان بازغی، امیر حسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی و شایان دارمی پور.
با آرزوی موفقیت برای آقای محمد حمزه ای عزیز.

تاریخ: 1401/11/25
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

بیستمین جشن مدیران تولید برگزارشد

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ بیستمین جشن مدیران تولید سینما به دبیری علی قائم مقامی و با اجرای شاهد احمدلو در هتل پارسیان استقلال تهران با حضور محمدرضا باهنر عضو ...

نگاهی به فیلم سینمایی شه سوار به بهانه اکران یکی دیگر از فیلم های جشنواره فیلم فجر ۴۲

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ بررسی فیلم سینمایی شه سوار که در چهل و دومین جشنواره فجر در بخش سودای سیمرغ حضور داشت و در آستانه اکران این فیلم همزمان در روز ملی سینما در سینماهای ...

مسیر آینده از تولید مشترک می‌گذرد/ پایان رویداد «پرتاب»

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، دومین روز از رویداد ارائه طرح مستند «پرتاب»، امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ...

روز ملی یوز ایرانی در خانه هنرمندان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ نه شهریور روز ملی یوز ایرانی نام گذاری شده است به همین مناسبت‌ مراسمی در خانه هنرمندان، سالن استاد شهناز با حضورهنرمندان و علاقمندان ...