برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

توزیع 2 میلیارد تومان بن‌کارت در ششمین نمایشگاه کتاب دین

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به پایان ششمین نمایشگاه کتاب دین، از توزیع 20 میلیارد ریال بن کارت خرید کتاب در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش حمیّت نیوز(حمنا)؛ روح‌الله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به میزبانی شهر قم از ششمین نمایشگاه کتاب دین در روزهای 26 بهمن تا یکم اسفندماه، اظهار کرد: خوشبختانه در این نمایشگاه با حضور یکصد ناشر دینی بیش از 21 هزار عنوان کتاب به مخاطبان عرضه شد و طلاب و فضلای حوزه، پژوهشگران علوم دینی و دانشگاهی و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی استقبال خوبی از این رویداد فرهنگی داشتند.
وی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب دین یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی استان در سال جاری بود و تلاش شد تا از همه ظرفیت‌های استانی برای برگزاری مطلوب این نمایشگاه و عرضه آثار دینی به مخاطبان استفاده شود. 
وی یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه را هم‌افزایی ناشران دینی عنوان کرد و گفت: برپایی نمایشگاه فرصت خوبی را برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی ناشران دینی به منظور بررسی و رفع چالش‌های تولید و نشر کتب دینی فراهم کرد.  
وی با بیان اینکه در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب دین افتخار و توفیق میزبانی از شخصیت‌های حوزوی، کشوری و استانی را داشتیم، گفت: آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قم، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد، دادستان عمومی و انقلاب قم، معاون حوزه‌های علمیه، سخنگوی حوزه‌های علمیه، مدیرعامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهری از نمایشگاه کتاب دین بازدید کردند.
رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به برگزاری برنامه‌های جانبی در نمایشگاه کتاب دین اشاره کرد و گفت: رونمایی از آثار ارزشمند دینی، حوزوی و دانشگاهی و برگزاری سلسله وبینارهای آشنایی با رشته‌های سطوح عالی حوزه‌های علمیه خواهران از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب دین بود.
کریمی در ادامه به استقبال خوب اهالی کتاب و کتابخوانی از ششمین نمایشگاه کتاب دین اشاره کرد و گفت: در این مدت دو میلیارد تومان بن‌ خرید کتاب بین بازدیدکنندگان توزیع شد و گردش مالی نمایشگاه به میزان 3 میلیارد تومان رسید.
کریمی با اشاره به دغدغه علما و تعدادی از ناشران برای برگزاری این نمایشگاه به صورت بین‌المللی، گفت: ان‌شاءالله در دوره بعدی نمایشگاه کتاب دین به صورت منظم و بین‌الملل برگزار خواهد شد و برای استفاده از ظرفیت ناشران جهان اسلام تلاش خواهیم کرد.
وی همچنین از حمایت‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران در برپایی این نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: مجموعه وزارت ارشاد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برای برپایی این نمایشگاه سه میلیارد تومان بن‌کارت خرید کتاب در نظر گرفته بودند، ضمن اینکه ناشران حاضر در نمایشگاه نیز آثار خود را با تخفیف 10 تا 30 درصدی عرضه می‌کردند.
رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین به مشارکت فعال اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم در برگزاری ششمین نمایشگاه کتاب دین اشاره کرد و گفت: با پیگیری و همراهی مسئولان شرکت تعاونی ناشران استان قم تلاش شد ناشران مطرح دینی به منظور عرضه آثار مهم و ارزشمند حوزه دین در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
کریمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تشکیل و فعالیت ستاد خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین اشاره کرد و گفت: خوشبختانه رویدادهای خبری و تصویری نمایشگاه به شکل مطلوبی در مطبوعات و رسانه‌ها منعکس شد و از همکاری صمیمانه صداوسیما، مدیران مسئول، خبرنگاران و عکاسان استان در انتشار و انعکاس اخبار نمایشگاه قدردانی می‌کنم.
وی همچنین به مشارکت شهرداری قم در اکران تبلیغات محیطی نمایشگاه در سطح شهر اشاره کرد و گفت: مجموعه مدیریت شهری و سازمان فرهنگی شهرداری همکاری صمیمانه‌ای در تبلیغات نمایشگاه کتاب دین داشتند و تلاش شد تا علاوه بر جمعیت کتابخوان استان قم، اقشار مختلف جامعه در جریان برگزاری این رویداد مهم فرهنگی قرار بگیرند.

خاطرنشان می‌شود ششمین نمایشگاه کتاب دین از 26 بهمن تا یکم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی بود.

تاریخ: 1401/12/1
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سازمان نویسندگان که در زمینه حمایت از آزادی بیان فعالیت دارد، اعلام کرد که از میان ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه انجمن قلم آمریکا (PEN)، ...

بیمه اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات اصلی صندوق اعتباری هنر است/ بهره مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی برخورداری از بیمه پایه تأمین اجتماعی را یکی از مهمترین خواسته های اهالی فرهنگ و هنر ...

بدرقه نخستین زائران عمره از فرودگاه امام (ره)؛ پایان ۹سال چشم انتظاری

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)به نقل از ایرنا؛ آیین بدرقه نخستین کاروان زائران عمره از تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور ...

وزیر فرهنگ رئیس دبیرخانه هنر معماری را منصوب کرد

به گزارش حمیت نیوز (حمنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن حکم محمدمهدی اسماعیلی بدین شرح است:                   ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز