برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
پنج شنبه 9 فروردین 1403
با حضور خادمین آستان بانوی کرامت انجام شد:

اولین جشنواره مردمی "محلّه‌ی امام رضایی‌ها"

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسمی دولابی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت در این جشنواره، ضمن تبریک دهه‌ی کرامت و سالروز میلاد باسعادت حضرت اباالحسن علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، به عنوان و نام این جشنواره اشاره کرد و گفت: در واقع مردمی که در این بوستان ...

به گزارش حمیّت نیوز(حمنا)؛ اولین جشنواره‌ی مردمی "محلّه امام رضایی‌ها"، با حضور پُرشور خانواده‌ها، در منطقه بنیاد قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسمی دولابی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت در این جشنواره، ضمن تبریک دهه‌ی کرامت و سالروز میلاد باسعادت حضرت اباالحسن علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، به عنوان و نام این جشنواره اشاره کرد و گفت: در واقع مردمی که در این بوستان و در این جشنواره جمع شدند، نشان از حاکمیت صلح، صفا و صمیمیت آنها در محله است و از ویژگی‌های یک محلّه‌ی امام رضایی است.

وی به تشریح حدیث گهربار امام رضا علیه‌السلام در خصوص ویژگی‌هایِ ۱۰ گانه‌ی انسانِ مسلمان پرداخت و گفت: حضرت فرمودند: عقلِ شخص مسلمان تمام نيست، مگر اين كه ۱۰ خصلت را دارا باشد و اگر این ۱۰ نشانه در هر محلّه‌ای حاکم شد، مردم آن محلّه، بهترین زندگی را خواهند داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری اولین ویژگیِ لازم برای یک مسلمان را، امیدوار بودن مردم به خیرِ او، دانست و گفت: در امان بودنِ مردم از بدیِ یک انسان، خوبی‌های اندکِ دیگری را بسیار شمردن و در مقابل، نیکی‌های زیاد خود را اندك دانستن، از دیگر ویژگی‌هایِ مردمِ "محلّه‌ی امام رضایی‌ها" در کلام امام رضا علیه‌السلام است.

وی افزود: اگر مردمِ "محلّه‌ی امام رضایی‌ها"، هوای همدیگر را داشته باشند، به گونه‌ای که همسایه وقتی کارش به مشکل بر می‌خورَد، احساس کند که می‌تواند روی همسایه‌اش حساب کند و از او کمک بگیرد، این محلّه، "محلّه‌ی امام رضایی‌ها" ست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی دولابی در تبیین دیگر ویژگی‌هایِ افراد یک محلّه‌ی مطلوب افزود: همسایه‌ها نباید هیچ آسیب و خطری برای یکدیگر داشته باشند و خلاصه همسایه باید خیالش راحت باشد که از ناحیه همسایه‌ی دیگر، ضرر، زیان و مزاحمتی به او وارد نمی‌شود تا همه در کمال اُنس، محبّت و صمیمیت، زندگی کنند.

وی ابراز محبّت و تشکر کردن در مقابل خوبی‌ها را سبب افزایش این حسّ زیبا و انتشار مهربانی‌ها در جامعه دانست و گفت: افرادِ یک محلّه، حتی اگر کارهای خیلی بزرگی هم انجام داده باشند؛ اما آن کارها را نبینند یا کوچک بدانند، این باعث می‌شود هیچ وقت، هیچ همسایه‌ای نسبت به سایر همسایه‌ها، دچار غرور و خودپسندی نشود.

نماینده رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به سکونت برخی از چهره‌های سرشناس حوزه علمیه و نیز  انسان‌های فرهیخته‌ در این محلّه، خاطرنشان کرد: برپایی چنین جشنواره‌هایی که با مشارکت همسایه‌ها باشد، از بهترین مصادیق  "محلّه‌ی امام رضایی‌ها" به شمار می‌رود.

در اولین جشنواره‌ی مردمی "محلّه امام رضایی‌ها" که در کنار طبیعت زیبای بوستان نغمه - منطقه بنیاد قم برگزار شد، در حضور خادمین بارگاه منوّر حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، بخش‌های متنوّعی شامل: رونمایی از پرچم متبرّک حرم، نمایش عروسکی، اجرای عمو روحانی، مسابقه، مداحی، گروه سرود و ... به اجرا در آمد.

گفتنی است، اولین جشنواره مردمی "محلّه‌ی امام رضایی‌ها" با حضور خانواده‌ها، نوجوانان دهه‌ی هشتادی و دهه‌ی نودی و به همّت گروه جهادی و خیریه شهید محمد رضا شفیعی، حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی و تیپ امام صادق علیه‌السلام در شب میلاد امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

 

رقیه تکمار
تاریخ: 1402/3/10
موضوع: اجتماعی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

زمان پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ پیش فروش بلیت برای بازه زمانی  ۱۸ تا ۳۱ فروردین در همه محورها (مسیرهای رفت تا تاریخ ۱۴۰۳/۱/۳۱ و مسیرهای برگشت تا تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱) ، از ساعت ۹ ...

هشدار وزش باد شدید در استان تهران

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره هوای تهران هشدار داد و گفت: هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در استان به ویژه مناطق جنوبی‌، ...

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ از زمان راه اندازی سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir تاکنون قرارداد اجاره ۱۲۵ هزار و ۱۵۹ واحد در این سامانه توسط موجران و مستاجران و مشاوران ...

 افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی تکذیب شد 

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: رشد تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی تا سقف ۳۵ درصد در هیات وزیران تصویب شد. وی در ادامه بیان ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز