برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 10 تیر 1403
با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری؛

تولیت جدید مسجد مقدس جمکران قم معارفه شد

تولیت جدید مسجد مقدس جمکران قم روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری معارفه شد.

به گزارش حمیّت نیوز(حمنا)؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر اجاق‌نژاد را به تولیت مسجد مقدس جمکران منصوب کردند.

در حکم انتصاب رهبر معظم انقلاب که توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی قرائت شد آمده است: جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیدعلی اکبر اجاق‌نژاد با تشکر و تقدیر از خدمات با ارزش جناب حجت‌الاسلام آقای رحیمیان در دوران خدمت در مسجد مقدس جمکران، جنابعالی را به تولیت آن مکان شریف و نورانی منصوب می‌کنم. خدمتگزاری در آن جایگاه محترم، منزلت والا و افتخار بزرگی است و شایسته است به شکرانه‌ آن، همه‌ توان را برای خدمت به زائران و تسهیل بهره‌مندی از معنویت آن و نیز ارشاد و هدایت فکری آنان به کار برید. توفیق شما را از خداوند متعال مسالت دارم.

تولیت جدید مسجد مقدس جمکران نیز در این آیین گفت: از اعتماد مقام معظم رهبری که پس از تحمل ۳۰ سال غربت و مشکلات جنبی آن در قفقاز تولیت این مسجد مقدس و مکان نورانی را به اینجانب مرحمت فرمودند از صمیم قلب تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر اجاق‌نژاد افزود: به تولیت‌های سابق جمکران که در طول مسئولیت خود خدمات شایان و چشمگیری انجام دادند نیز خسته نباشید عرض کرده و به همه خادمان مسجد که این تشکیلات را به رونق مطلوب رساندند تقدیر می‌کنم و اطمینان می‌دهم این خط مبارکی که ریل گذاری شده با تمام قوت و توان با توجه حضرت بقیه الله ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: پیوسته از رهنمودهای مراجع معظم تقلید و علمای بزرگوار و اهالی فرهنگ و نظر و ادب و قلم بهره خواهم برد.

اجاق نژاد بیان کرد: از آن جایی که مسجد مقدس جمکران در نگاه رهبر فرزانه انقلاب به عنوان پایگاه عظیم تشیع تعریف شده‌است و عملا مرکز تردد و مراجعه شیعیان از همه کشورهای اسلامی شده‌ می‌توان گفت جایگاه جهانی و بین المللی پیدا کرده‌است.

تولیت سابق مسجد مقدس جمکران نیز گفت: امور در مسجد با کمترین امکانات ، بیشترین کارها انجام گرفته‌است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، قم را نیازمند شهرک خدمات زیارتی عنوان کرد و افزود: قطار در دست احداث سریع السیر تهران، قم ،اصفهان باید توقفگاهی در مسجد مقدس جمکران داشته باشد.

وی گفت: قبرستانی قرار بود در نزدیک مسجد جمکران احداث شود که به دلایل قانونی و حقوقی به صلاح مسجد ندانستیم و دیوان عالی کشور این کار را لغو کرد و اکنون باید این محوطه به فضای سبزی برای حومه مسجد تبدیل شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این آیین گفت: حجت الاسلام رحیمیان تولیت سابق مسجد مقدس جمکران کارنامه درخشانی در طول یک دهه گذشته داشت و برای وی در مسئولیت خطیر جدیدی که از طرف رهبر معظم انقلاب گذاشته شده آرزوی عزت و سربلندی داریم.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری افزود: مسئولیت همه ما در عصر غیبت بسیار مهم است و ۲ وظیفه کلیدی از قول امام صادق(ع) داریم که بندگان باید در این دوران غیبت و غبارآلودی که فتنه های دشمنان سرزمین های اسلامی را فرا گرفته و دل ها به خاطر این فتنه ها می لرزد تقوا را پیشه کرده و راه الهی را گم نکنند.

وی ادامه داد: پیام دوم امام این است که کج روی در دین وجود دارد و مسیرهای انحرافی وجود دارد و در این بین باید محکم به دین خود چنگ زده و از دین جدا نشویم.

وی افزود: رفتار همه ما زیر نظر امام زمان(عج) است و امام فرمودند ما از اوضاع شما باخبریم و از تلخی‌ها، شیرینی‌ها و سختی‌های شما خبر داریم و خیال نکنید امام غایب است و از این رو باید گفت حقیقتا ما غایب هستیم و او حاضر است و هیچ چیز از احوال ما بر ایشان پوشیده و پنهان نیست.

تاریخ: 1402/7/20
موضوع: بین الملل
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

سید حسن نصرالله: جمهوری اسلامی ایران تکیه گاه جنبش مقاومت است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛  پیام سید حسن نصرالله که توسط "سید عبدالله صفی الدین" نماینده دبیرکل حزب الله لبنان در کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت ...

درخواست اسپانیا برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل  از الجزیره، دیوان بین المللی دادگستری اعلام کرد که اسپانیا درخواستی برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی مبنی بر متهم کردن رژیم صهیونیستی ...

آماده‌باش وزارت دفاع روسیه برای اقدام علیه آمریکا

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد وزیر دفاع این کشور دستور آماده باش را در واکنش به پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز ...

ایران: در صورت حمله به لبنان مشارکت کامل همه جبهه‌های مقاومت روی میز است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، مستقر در نیویورک با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد حمله گسترده ...