برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
جمعه 30 شهریور 1403
به قلم مصطفی فرجی:

نقدی بر فیلم سینمایی عطرآلود به کارگردانی هادی مقدم‌دوست

حمیّت نیوز(حمنا)؛با عرض سلام و ادب  خدمت مخاطبان عزیز حمیّت نیوز بعداز مدتها دوری از نقد فیلم بخاطر مشغله کاری و ساخت دو فیلم  امروز  نیم نگاهی به نقد فیلم سینمایی عطر آلود ساخته  دوست عزیزم" هادی مقدم دوست " که اولین بار  در جشنواره فجر چهل و یکم رو نمایی شد بندازیم. ...

حمیّت نیوز(حمنا)؛با عرض سلام و ادب  خدمت مخاطبان عزیز حمیّت نیوز بعداز مدتها دوری از نقد فیلم بخاطر مشغله کاری و ساخت دو فیلم  امروز  نیم نگاهی به نقد فیلم سینمایی عطر آلود ساخته  دوست عزیزم" هادی مقدم دوست " که اولین بار  در جشنواره فجر چهل و یکم رو نمایی شد بندازیم.

هادی مقدم‌دوست پس از ۷ سال، سومین فیلم سینمایی خود را با نام عطرآلود به تهیه‌کنندگی یوسف منصوری و محصول سازمان سینمایی سوره، که در جشنواره فجر چهل و یکم اکران شد.آقای مقدم‌دوست پیش از این با ۲ فیلم سر به مهر و هیهات (که یکی از اپیزودهایش را کارگردانی کرده) تجربه فیلمسازی را پشت سر گذاشته است. 
در خلاصه داستان عطرآلود آمده است: فهم و درک فرصت کوتاه زندگی، علی را که استعداد خوبی در عطرسازی دارد و در آستانه پدر شدن است، با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند؛ او در همین فرصت کوتاه باید تمام کارهای باقی‌مانده‌اش را به سرانجام برساند.
فیلم عطرآلود به قلم حسین حسنی یک ملودرام عاشقانه با ترکیبی از رنج، ترس و وجدان است که در ادامه سینمای انسانی مقدم‌دوست، چالش‌های یک زوج خوشبخت را در مسیر استحکام زندگی‌شان تصویر می‌کند.به قول مقدم دوست نمایش حال درونی آدم‌ها و تغییراتشان غیر از اینکه عنصر مهم نمایشی است و موضوعی برای جذابیت است، یک دغدغه مهم برای مخاطب هم هست که در زندگی شاهد این تغییرات باشد. موضوع تغییر مساله آدم‌هاست و دوست دارند این حال درونی و تغییر درونی را هم ببینند.
  او ادامه میدهد؛ فهمیدم داستان، این چالش را دارد. اگر قطعه‌ای از این فیلمنامه برداشته شود، انگار گامی از مسیر این تغییر برداشته شده است و به نظرم تغییر دیگر برای مخاطب ملموس نخواهد بود.
واقعیت این است که نمی‌توان از هدف درباره ساخت فیلم سخن گفت چون روی نتیجه آن اثر می‌گذارد و بیشتر باید درباره دریافت مخاطب از فیلم صحبت کرد. اگر من از هدفم بگویم در واقع گفته‌ام شما باید فیلم را اینگونه ببینید؛ درحالیکه تماشاگر باید دریافت خود را داشته باشد.

عطرآلود» داستان زندگی علی رزاقی است که از کودکی استعداد عجیبی در ترکیب رایحه‌­ها داشته و دوست دارد روزی عطر منحصر به فرد خودش را بسازد. او و همسرش، عاطفه، هرروز برای فرزند آینده‌­شان که هنوز وجود ندارد فیلم ضبط می‌­کنند تا بعدا به او نشان دهند. همه ­چیز خوبست تا اینکه یک اتفاق روال زندگی علی و عاطفه را که حالا باردار است، به چالش می‌­کشد.
«عطرآلود» قصه­ ترس است. ترس علی از مرگ، ترس از عذاب وجدان بابت انجام کاری که می‌­داند اشتباه بوده. ترس از یتیم شدن فرزند هنوز به دنیا نیامده‌­اش، ترس از کارهای نکرده و عطرهای نساخته.
مصطفی زمانی، هدی زین العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی، شهروز ابراهیمی از  بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
 نباید از فیلمبرداری فوق العاده روزبه رایگا و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای کار که عطرآلود را تا حدودی به ذات ابدی سینما که چیزی جز آفرینش خیال نیست، گذشت.
 زوج مصطفی زمانی و هدی زین العابدین که هردو نقش های درخشانی هم در کارنامه دارند، در این فیلم نیز درخشیده اند.

در پایان برای هادی مقدم‌دوست و همه بازیگران و عوامل فیلم آرزوی موفقیت از خداوند منان خواهانم.
و انشاءالله این فیلم در اکران عمومی وگیشه نیز موفق باشد. 

مصطفی فرجی
تاریخ: 1402/7/27
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

بیستمین جشن مدیران تولید برگزارشد

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ بیستمین جشن مدیران تولید سینما به دبیری علی قائم مقامی و با اجرای شاهد احمدلو در هتل پارسیان استقلال تهران با حضور محمدرضا باهنر عضو ...

نگاهی به فیلم سینمایی شه سوار به بهانه اکران یکی دیگر از فیلم های جشنواره فیلم فجر ۴۲

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ بررسی فیلم سینمایی شه سوار که در چهل و دومین جشنواره فجر در بخش سودای سیمرغ حضور داشت و در آستانه اکران این فیلم همزمان در روز ملی سینما در سینماهای ...

مسیر آینده از تولید مشترک می‌گذرد/ پایان رویداد «پرتاب»

 به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، دومین روز از رویداد ارائه طرح مستند «پرتاب»، امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ...

روز ملی یوز ایرانی در خانه هنرمندان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ نه شهریور روز ملی یوز ایرانی نام گذاری شده است به همین مناسبت‌ مراسمی در خانه هنرمندان، سالن استاد شهناز با حضورهنرمندان و علاقمندان ...