برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
یکشنبه 17 تیر 1403
سردار گودرزی اعلام کرد؛

دستگیری ۳۰ سارق و مالخر در تهران

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳۰ سارق و مالخر در پایتخت خبر داد.

به گزارش حمیّت نیوز(حمنا):سردار ولیپور گودرزی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران از دستگیری ۳۰ سارق و مالخر گوشی قاپ و زورگیر پایتخت خبر داد.

وی گفت: با تلاش همکاران ما در معاونت مبارزه با سرقت با اقداماتی که صورت گرفت سارقان و مالخران شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: از منازل و مخفیگاه این سارق‌ها چندین قبضه سلاح و ۲۰۵ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف و ضبط شده است.

سردار ولیپور گودرزی گفت: همچنین از افراد دستگیر شده، ۱۰ نفر آنها مالخر هستند که اقدام به خرید مال مسروقه از سایر سارق‌ها کرده اند.

وی بیان داشت: طرح دستگیری مالخران هر هفته با قوت و جدیت همکاران در پلیس آگاهی انجام می‌گیرد و با توجه به تعامل خوب با دستگاه قضا داریم تلاش بر این است که این سارق‌ها به مجازات عمل خود برسند.

سردار ولیپور گودرزی گفت: با توجه به تکرار جرم این افراد به هیچ عنوان تخفیف مجازات نخواهند داشت و تلاش بر این است که باقی اموال مسروقه که این افراد سرقت کردند کشف شود.

وی افزود: تاکنون تعداد ۱۰۰ شاکی در مورد سرقت مراجعه کرده اند که اموال آنها کشف شده و با هماهنگی قضایی اموال به آنها بازگردانده می‌شود. این سارق‌ها در قالب چند باند بودند که شگرد آنها این است که در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها در ترافیک زمانی که شیشه خودرو پایین است گوشی تلفن همراه افراد را سرقت می‌کردند و یا هنگام پیاده روی شهروندان با تهدید چاقو وسایل آنها را سرقت می‌کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: در اکثر مناطق تهران این سرقت‌ها به وقوع پیوسته ولی بیشتر موارد در اتوبان‌های همت، امام علی و سمت شمال تهران بوده است.

سردار ولیپور گودرزی گفت: متاسفانه تعدادی از مالخران اتباع بیگانه هستند ولی پلیس با اشراف اطلاعاتی و تعامل خوبی که با مرزبانی دارد اکثر افرادی که این جرم را انجام دهند، شناسایی و بعد از تحمل مجازات این افراد از کشور دیپورت می‌شوند.

وی در پایان گفت: ما به صورت هفتگی از اول سال ۱۴۰۲ طرح مبارزه با مالخران را شروع کرده ایم. که در حال انجام است؛ بیش صدها نفر که اقدام به مالخری می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند و تعدادی از آنها هم تحویل زندان شدند و مجازات سنگینی در انتظار آنها خواهد بود. اولویت ما کشف اموال و رضایت مندی مردم است.

تاریخ: 1402/8/28
موضوع: اجتماعی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

تبریک قالیباف به پزشکیان

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ متن پیام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب به شرح زیر است.  «بسم الله الرحمن الرحیم چهاردهمین دوره انتخابات ...

پیام تبریک سرپرست ریاست جمهوری به رئیس جمهور منتخب آقای دکتر پزشکیان

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در پی پایان انتخابات ریاست جمهوری و اعلام مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب از سوی وزارت کشور، در پیامی به ...

وحیدی: انتخابات در سلامت، امنیت و اقتدار برگزار شد/ تبریک به رئیس‌جمهور منتخب

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ احمد وحیدی صبح شنبه پس از برگزاری انتخابات در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور، گفت: به لطف الهی انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ...

پیام رهبر معظم انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا/ مسائل مهم جهان زمینه‌های اندیشه و کار و ابتکار برای مجموعه مبارک شماست

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم دانشجویان عزیز! اتّحادیّه‌ی ریشه‌دار و خوش‌نام شما و استمرار فعّالیّت‌های آن پدیده‌ای ...