برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 2 مهر 1403
عناوین خواندنی ها

وجود لکه‌های قرمز و قهوه‌ای در تخم‌‌مرغ نشانه چیست؟

آیا تابه‌حال برای شما پیش آمده است که تخم‌مرغی را بشکنید و لکه‌های ریز قرمز یا قهوه‌ای رنگ مرموزی را مشاهده کنید؟ ممکن است دیدن این صحنه کمی آزاردهنده باشد؛ اما تخم‌مرغ لکه‌دار می‌تواند کاملاً بی‌خطر باشد. محققان توضیح قانع‌کننده‌ای برای ظاهر عجیب این تخم‌مرغ‌ها ارائه ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1402/6/31

راز درخت شگفت‌انگیز ۶۶ میلیون ساله در نهایت آشکار شد

در سال ۱۹۹۴ گروهی از گردشگران پارک ملی وولمی در ۱۰۰ کیلومتری غرب سیدنی، استرالیا، گروهی از درختان عجیب و غریب را کشف کردند که در دره رشد کرده بودند. یکی از گردشگران به راهنمای طبیعت‌شناسی پارک اطلاع داد و سپس نمونه‌ی برگ این درختان به متخصص گیاه‌شناسی نشان داده شد.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1402/6/31

۱۰ معمای سرگرم کننده که کنترل ذهن شما را به دست می‌گیرند

معماهای خلاقانه خارق العاده هستند. آنها به ذهن ما فشار می آورند و ما را تشویق می کنند که متفاوت فکر کنیم، به همین دلیل است که برای افراد در هر سنی جذابیت دارند.
منبع: برترینها
تاریخ: 1402/6/31

دانستنی ها درباره‌ی نگهداری از نوزاد در ۳۰ روز اول

باید حدود ۶ هفته از تولد فرزندتان بگذرد تا بالاخره خواب راحتی داشته باشد و بهتر شیر بخورد. این اولین چیزی است که در فرایند نگهداری از نوزاد باید بدانید. با گذشت این مدت زمان، او در زمان بیداری نیز کمی هوشیارتر خواهد شد. البته، این موفقیت‌ها به‌سادگی اتفاق نمیفتند. شما به عنوان ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1402/6/31

اندازه گردن مردان با «مهارت‌ پدری» مرتبط است

از منظر تاریخی، با نگاه کردن به گردن مرد می‌توان به توانایی فیزیکی او پی برد. یک پژوهش جدید که در مجله روانشناسی اسکاندیناوی منتشر شده است نشان می‌دهد چگونگی مهارت یک مرد در مراقبت یا محافظت از فرزندانش به گردن – عضله ذوزنقه‌ای – گره خورده است.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1402/6/31

مرغو به این چند روش مرینیت کن، لذتشو ببر

مرغ یکی از مواد غذایی است که به خودی خود دارای بوی اذیت کننده‌ای است. اگر آن را خوب مزه دار نکنید وقتی پخته بشود هم طعم و بوی خوبی نخواهد داشت و همچنان بوی زهم آن باقی خواهد ماند. راه‌های مختلفی برای مرینیت کردن مرغ وجود دارد که چند مورد آن را معرفی می‌کنیم:
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1402/6/30

این کارگردان مشهور ایرانی جلوی چشم همه خودکشی کرد

روزنامه هم میهن در گزارشی به بهانه نمایش نسخه نمایش‌ خانگی «خائن‌کُشی» به نقد و بررسی ساخته مسعود کیمیایی، کارگردان مشهور سینمای ایران پرداخته است.
منبع: برترینها
تاریخ: 1402/6/30

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی؛ فوق‌العاده سالم و خوش‌طعم

یکی از فست فود‌های مورد علاقه‌ی اکثر افراد، سوسیس و کالباس است؛ و احتمالا همه‌ی ما می‌دانیم که این غذا‌ها خیلی سالم نیستند و اگر رژیم غذایی سالم‌خواری داشته باشید، بهتر است که این مواد را حذف کنیم. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه‌ی کالباس مرغ خانگی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1402/6/29

حرکت مرموز قارچ کلاهک مرگ در سراسر جهان

در اوایل سال ۲۰۲۳، دانشمندان پژوهشی مقدماتی را منتشر کردند که نشان می‌داد قارچ کلاهک مرگ می‌تواند هم با جفت و هم بدون آن تکثیر شود و قارچ می‌تواند یک زندگی طولانی و بارور داشته باشد. نام قارچ کلاهک مرگ (the Death Cap Mushroom) به خودی خود هشدار دهنده و ماهیت خطرناک آن را توضیح می‌دهد.
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1402/6/29

تکامل شانه و آرنج میمون چه تاثیری بر انسان گذاشت؟

مفاصل انعطاف‌پذیر شانه و آرنج میمون‌ها راهی برای «تقابل» با اثر گرانش در پایین‌تنه‌های سنگین‌ترشان است. محققان در این پژوهش جدید متوجه شدند هر دو حیوان مشابه یا یکدیگر از درختان بالا می‌روند و شانه‌و آرنج‌ها را نزدیک به سمت بدنشان خم می‌کنند، اما در تکنیک‌های فرود با یکدیگر ...
منبع: تابناک با تو
تاریخ: 1402/6/29